کورالاین ... Coraline ... محصول 2009

animations

Active Member
(انیمیشن عروسکی)

coraline_unabridgedcd_1185585005.jpg

کارگردان: Henry Selick
نویسنده: Henry Selick & Neil Gaiman
مدت: 100 دقیقه
تاریخ اکران: 6 فوریه 2009 (آمریکا)
ژانر: انیمیشن- فانتزی
درجه سنی: PG

صدا پیشگان:
Dakota Fanning ... Coraline Jones
Teri Hatcher ... Mother / Other Mother
Jennifer Saunders ... Miss Spink
Dawn French ... Miss Forcible
Keith David ... Cat
John Hodgman ... Father / Other Father
Robert Bailey Jr. ... Wybie Lovat
Ian McShane ... Mr. Bobinsky
Aankha Neal ... Sweet Ghost Girl
George Selick ... Ghost Boy
Hannah Kaiser ... Tall Ghost Girl
Harry Selick ... Photo Friend #1
Marina Budovsky ... Photo Friend #2
Emerson Hatcher ... Magic Dragonfly
Jerome Ranft ... Mover


"کورالاین" (نه کارولاین) دختر 11 ساله ای است که به همراه والدینش به شهر و خانه ای جدید نقل مکان کرده .او تنهاست و این تنهایی او را به جستجوی پیرامون خود میکشاند که نتیجه اش یافتن در مخفی است که او را به دنیایی دیگر میکشاند و......

coraline.jpg

بعد از دو فیلم The Nightmare Before Christmas وJames and the Giant Peach اکنون "کورالاین Coraline " است که خودنمایی میکند . Henry Selick با این انیمیشن به طورکامل سبک و سیاق کارش را به ما نشان داده است . وی تبحر خاصی را در استفاده از عروسکهای کوچک و تصویر ثابت و تلفیق آن با 3-D از خود نشان داده با این کار ما دنیای مجازی و عروسکی کارولاین 11 ساله را به صورت سه بعدی در دنیای واقعی تجربه میکنیم . کورالاین در ژانر فیلمهای انیمیشن و ترسناک کودکانه قرار میگیرد.خود کارگردان هم توصیه کرده که این فیلم برای زیر 11 ساله ها نیست .
معمولا در تمامی انیمیشن ها و فیلمهای کودکانه ما شاهد آدمهای بد و غولهای ترسناک هستیم این داستان کورالاین است که آنرا برای خردسالان ترسناک میسازد . کورالاین در دنیای جدیدی که کشف میکند بعد دیگری از زندگی اش را میبیند . مادرو پدری که در دنیای واقعی همیشه مشغول به کارند و توجه ای به او ندارند در دنیای مجازیش برای ناهار منتظرش هستند و دوستش میدارند . محیط و افراد خسته کننده دنیای واقعی او در این دنیای مجازی بسیار دلپذیر تر و هیجان انگیز تر است . آدمهای چشم دکمه ای دنیای تازه کورالاین او را ترغیب میکنند که در آنجا بماند اما برای این کار کورالاین هم باید چشمانی دکمه ای داشته باشد و برای همیشه چشمان واقع بینانه اش را تقدیم کند.

6a00e54ee7b642883301116849e75c970c-500wi

بزرگترها باید بیشتر از این فیلم بترسند تا کودکان ، باید مواظب باشند که کودکانشان چشمان واقع بینانه شان را از دست ندهند . باید بدانیم که کودکان ما در دنیای مجازی شان چه میبینند ! این نکته ای است که این انیمیشن به بزرگترها گوشزد میکند . تصمیم پیروزمندانه کورالاین و پناه بردن به خانواده خود کوچکترها را بیشتر به والدینشان نزدیک میکند . هر دوی این نکات در فیلم به خوبی نشان داده میشود .
Henry Selick در خلق کرکترهای عروسکی اش بسیار موفق بوده . شخصیتهای خوب و بد کاملا از قیافه و ظاهر پیدایند . کورالاین ما یک دختر شجاع و تو دل بورو نیست و همین موضوع باعث شده که او را نماینده تمام کودکان معمولی پیرامونمان بدانیم . چهرهای مینیاتوری " کورالاین" که ما را یاد کارهای تیم برتون می اندازد دیگر جزو ویژگی های کارهای این کارگردان شده و شاید از این پس شاهد 3-D های دیگری از این کارگردان باشیم چراکه این تکنیکی جدید برای سینماست نه کودکان .در بررسی انجام شده در مورد فیلم ( به نقل از راجر ایبرت ) دیده شده که کودکان اصلا به 3-D بودن آن توجه ای نکرده اند . بعضی از منتقدین نیز لزوم ساختن شده آن را به صورت 3-D به زیر سوال برده اند . با اینحال در بین تمام تصاویر گرافیکی و انیمیشن های متداول " کورالاین" کلاسیک و بکر و ادبی مثل کتاب به نظر میرسد و این باعث میشود که کودکان گونه های متفاوت انیمیشن را تجربه کنند .

coraline_movie_image__2_-445x267.jpg

داستان جذاب فیلم به علاوه صداپیشگی فوق العاده آن و نیز کار پر حوصله کارگردان و گروه تولید آن بدون اضافه کردن شاخ و برگهای اضافه به فیلم این اثر را نه تنها برای کودکان بلکه برای والدین آنها نیز جذاب ساخته .


منبع: meysamg

coraline-poster.jpg
 

Sherlock_Holmes

Active Member
این کار روی پرده هست الان؟
فکر نمیکنم روی دی وی دی اومده باشه و زیر نویس شده باشه درسته؟
من توی box office دیدم که ظاهرا روی پرده هست...

فکر میکنم کار موفقی باشه...

.

animations عزیز از اینکه سال تولید انیمیشنها رو توی عنوان تاپیک میزنی ممنونم... اینجوری آرشیو بخش انیمیشن خود بخود فهرست بندی میشه...
30upn9j.gif
 
آخرین ویرایش:

sara.mp

Member
«كارالين»، يك انيميشن سه‌بعدي خاص است كه به كارگرداني «هنري سليك» و صداي «داكوتا فانينگ» به جاي شخصيت «كارالين» ساخته شده است.
انيميشن «كارالين» يك انيميشن خاص است و اين نكته‌اي است كه سازندگان اين فيلم كارتوني بر روي آن اصرار دارند.
بنا بر اين گزارش، «هنري سليك» كارگردان «كارالين» آن را چيزي بين انيميشن‌هاي قديمي و دستي و انيميشن‌هاي كامپيوتري معاصر مي‌داند كه از تازه‌ترين تكنيك‌هاي سه‌بعدي بهره گرفته است.
در حقيقت اين انيميشن، يك كار عجيب و غريب هم هست. سازندگان فيلم در اين كار ترجيح داده‌اند به جاي بهره‌گيري از تكنيك‌هاي جديد كامپيوتري و ديجيتالي، به سراغ سيستم كهن انيميشن‌سازي، يعني ساخت انيميشن توسط انيماتورهايي كه كارشناسان با دست انجام مي‌دهند و از هر فريم تصوير يك عكس گرفته مي‌شود، رفته‌اند، اما در همان حال، فيلم آن‌ها به شيوه سه‌بعدي اكران عمومي خواهد شد. البته نسخه معمولي فيلم هم به روي پرده سينماها خواهد رفت، ولي نسخه اصلي همان نسخه سه بعدي خواهد بود.
«كارالين» اقتباسي از قصه كتاب پرخواننده و موفق «نيل گايمن» به همين نام است. خط اصلي قصه درباره دختر ده-دوازده ساله‌اي است كه يك در مخفي را در منزل مسكوني جديد خود پيدا مي‌كند. او با رد شدن از اين در مخفي، وارد دنياي تازه‌اي مي‌شود كه برايش بيگانه و عجيب و غريب است. اين دختر كارالين نام دارد و بزودي متوجه مي‌شود در پشت اين در مخفي، نوع ديگري از زندگي او وجود دارد و مي‌تواند يك زندگي دوگانه داشته باشد.
قسمت هيجان‌انگيز قصه فيلم زماني است كه كارالين دنياي جديد را كشف كرده و وارد آن مي‌شود.
در دنياي جديد، كارالين با مادر ديگر خودش روبرو مي‌شود.
اين مادر جديد تمام تلاش خود را به‌كار مي‌گيرد تا «كارالين» دوباره از آن در مخفي عبور كرده و به خانه‌اش برگردد. در اين محل است كه كارالين با يك سري شخصيت تازه آشنا مي‌شود و درگير ماجرا‌ها و حوادث متعددي مي‌شود.
«داكوتا فانينگ» در فيلم به جاي «كارالين» صحبت كرده و «تري هچر» هم صداي خود را به مادر ديگر كارالين در دنياي دوم قرض داده است.
منتقديني كه فيلم را ديده‌اند آن را با كابوس قبل از كريسمس (1993) تيم برتن مقايسه مي‌كنند و مي‌گويند حال و هوايي شبيه به اين فيلم و همچنين «عروس مرده» برتن دارد.
براي مثال، رنگ‌ها در دنياي واقعي زندگي كارالين سرد و تيره هستند و وقتي وي قدم به دنياي جديد مي‌گذارد، رنگ‌ها شاد و زنده مي‌شوند. اين دقيقا همان اتفاقي است كه در «عروس مرده» رخ داد. رنگ دنياي آدم‌ها مي‌زند روي زمين تيره و خاكستري بود و وقتي قصه وارد دنياي مردگان و زير زمين شد، همه چيز رنگ روشن، شاد و شفاف به خود گرفت.
هنري سليك مي‌گويد: «هميشه دوستدار و طرفدار فيلم‌هاي سه بعدي بوده‌ام، قصه فيلم‌ ما هم به كمك تكنيك سه بعدي، جلوه ديگري به خودش گرفته و عمق بيشتري پيدا كرده است. كتاب كارالين هم از جمله كتاب‌هاي موفقي بوده كه بچه‌ها آن را خيلي دوست دارند. به همين دليل احساس مي‌كنم آن‌ها ارتباط خوبي با فيلم برقرار كنند. تكنيك سه بعدي كمك مي‌كند تا آن‌ها بيشتر و عميق‌تر جذب قصه فيلم و جذابيت‌هايش شوند.


منبع : سایت ایرانیان انیمیشن به نقل از خبرگزاری فارس

25145-155797.jpg

داکوتا فانینیگ
 

animations

Active Member
کانسپتهای دیده نشده ی کورالاین

همزمان با نمایش عمومی فیلم کورالاین ( هنری سلیک)، تعدادی از هنرمندانی که در بخش طراحی کانسپت برای این فیلم فعالیت کرده بودند، اما به هر دلیل از کانسپتهای آنها در تولید فیلم استفاده نشده ، یا کمتر استفاده شده ، کانسپتهایشان را در سایتها و وبلاگهای شخصیشان به نمایش گذاشته اند. تقریبا تمام این هنرمندان علیرغم استفاده نشدن از آثارشان در فیلم، همه را تشویق به دیدن فیلم کورالاین کرده اند و معتقدند که کورالاین یکی از بهترین فیلمهای انیمیشن ساخته شده در سالهای اخیر است. شما را به دیدن تعدادی از این آثار دعوت می کنم.

chris-applehans.jpg

chris applehans

forpete.jpg

chris applehans

chris-turnham.jpg

chris turnham

chris-turnham2.jpg

chris turnham

katy-wu2.jpg

katy wu

katy-wu1.jpg

katy wu

shane-prigmore2.jpg

shane prigmore

shannon-tindle21.jpg

shannon tindle

shannon-tindle-1.jpg

shannon tindle


منبع: انیمیشن امروز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا