کمک

Iranian 3d

Member
سلام دوستان اگه کسی می دونه عمق نفوذ نور در Vray چه طوریه راهنمایی کنه لطفا:rose:
 

Iranian 3d

Member
یعنی اتاق از نور خورشید روشن بشه .منظورم Diffuse Depth است
 

پیوست ها

  • 0e154a58d11.jpg
    0e154a58d11.jpg
    63.5 کیلوبایت · بازدیدها: 11

ali_118

کاربر VIP
یعنی اتاق از نور خورشید روشن بشه .منظورم Diffuse Depth است
Diffuse Depht
blinksmiley.gif

خب روشن سازی یه فضای داخلی کار دو تا دکمه و 4 تا کلید نیست، این کار نیاز به شناخت نور ها و آشنایی با تنظیمات رندر داره و در شرایط مختلف فرق میکنه.
پیشنهاد میکنم چند آموزش بیسیک در زمینه ی نورپردازی داخلی با VRay مطالعه کنید.
 

Iranian 3d

Member
ولی با Cinema 4d میشه با 2 تا کلید و 4 تا دکمه عمق نفوذ نور رو زیاد کرد اما چون تازه وی ری کار میکنم می خواستم ببینم وی ری

این گزینه رو داره یا نه ؟خیلی ممنون:rose:
 

ali_118

کاربر VIP
ولی با Cinema 4d میشه با 2 تا کلید و 4 تا دکمه عمق نفوذ نور رو زیاد کرد اما چون تازه وی ری کار میکنم می خواستم ببینم وی ری

این گزینه رو داره یا نه ؟خیلی ممنون:rose:

خیر؛ همچین امکانی وجود نداره
باید Global Illumination رو از تنظیمات رندر فعال کنید که به نظر میاد توی این کار فعال باشه، این گزینه فقط باعث گردش نور در فضا میشه که سایر تنظیماتش در مقدار روشنایی تاثیر ندارن و فقط کیفیت خروجی رو تحت تاثیر قرار میدن، بقیه موراد در حیطه ی تکنیک های نورپردازی قرار میگیره.
 

Iranian 3d

Member
سلام دوست عزیز درست گفتید موتور رندر Cinema 4d :Global Illumination هست حالا به عکس ها نگاه کنید از راست به چپ

عکس اولی عمق نفوذ نور 1. عکس دومی عمق نفوذ نور8 . در عکس سوم می بینید علاوه بر عمق نفوذ می تونید شدت اولیه نور و

شدت ثانویه ی نور و گاما رو کنترل کنید و این فقط بخشی از تنظیمات این موتور رندر است . عکس چهارم هم با Maxwell رندر گرفتم

که بدون هیچ تنظیمی عمق نفوذ نور به طور خودکار انجام شده .حالا سوال من اینه که با وی ری میشه به همین راحتی مثل عکس ها

عمق نفوذ نور رو کنترل کرد و منظورتون از این که گفتین این گزینه فقط باعث گردش نور در فضا میشه که سایر تنظیماتش در مقدار

روشنایی تاثیر ندارن و فقط کیفیت خروجی رو تحت تاثیر قرار میدن، بقیه موراد در حیطه ی تکنیک های نورپردازی قرار میگیره .چیه؟

لطفا بیشتر توضیح بدین .ممنون:rose:
 

پیوست ها

  • 40c09ea1cc1.jpg
    40c09ea1cc1.jpg
    371.2 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 9cbb8a49e62.jpg
    9cbb8a49e62.jpg
    185.8 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 09d7dafcf33.jpg
    09d7dafcf33.jpg
    13.5 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 83ebd1d76f4.jpg
    83ebd1d76f4.jpg
    240.4 کیلوبایت · بازدیدها: 6

ali_118

کاربر VIP
سلام دوست عزیز درست گفتید موتور رندر Cinema 4d :Global Illumination هست حالا به عکس ها نگاه کنید از راست به چپ

عکس اولی عمق نفوذ نور 1. عکس دومی عمق نفوذ نور8 . در عکس سوم می بینید علاوه بر عمق نفوذ می تونید شدت اولیه نور و

شدت ثانویه ی نور و گاما رو کنترل کنید و این فقط بخشی از تنظیمات این موتور رندر است . عکس چهارم هم با Maxwell رندر گرفتم

که بدون هیچ تنظیمی عمق نفوذ نور به طور خودکار انجام شده .حالا سوال من اینه که با وی ری میشه به همین راحتی مثل عکس ها

عمق نفوذ نور رو کنترل کرد و منظورتون از این که گفتین این گزینه فقط باعث گردش نور در فضا میشه که سایر تنظیماتش در مقدار

روشنایی تاثیر ندارن و فقط کیفیت خروجی رو تحت تاثیر قرار میدن، بقیه موراد در حیطه ی تکنیک های نورپردازی قرار میگیره .چیه؟

لطفا بیشتر توضیح بدین .ممنون:rose:

خب این پارامتر در VRay وجود نداره، عمق نفوذ نور در vray توسط تعداد نورها، اندازشون و شدت نور کنترل میشه.

مکسول هم اصلا با این موتور رندر ها قابل مقایسه نیست، اون مثل Fryrender یه موتور بر پایه محاسبات فیزیکی نور در دنیای واقعیه که اصول کارش با اینها فرق میکنه.
 

Iranian 3d

Member
خیلی ممنون بایت راهنمایی :rose:اما یه سوال ؟ چرا با وجود موتور رندر هایی مثل مکسول که صحنه های واقعی رو براحتی میسازه
یا Cinema 4d که نزدیک به واقعیت میسازه Vray اینقدر محبوبیت داره و زیاد استفاده میشه .خیلی ها Vray رو موتور رندر خیلی خوبی
میدونن اما به خاطر تنظیمات زیاد و دردسر های اون برای ساخت یک صحنه ی واقعی از اون استفاده نمی کنن:shock:
 

ali_118

کاربر VIP
خیلی ممنون بایت راهنمایی :rose:اما یه سوال ؟ چرا با وجود موتور رندر هایی مثل مکسول که صحنه های واقعی رو براحتی میسازه
یا cinema 4d که نزدیک به واقعیت میسازه vray اینقدر محبوبیت داره و زیاد استفاده میشه .خیلی ها vray رو موتور رندر خیلی خوبی
میدونن اما به خاطر تنظیمات زیاد و دردسر های اون برای ساخت یک صحنه ی واقعی از اون استفاده نمی کنن:shock:
خب c4d هم یوزر های خودش رو داره.
مساله ی اصلی سرعت رندر هست که در وی ری یک رندر قابل قبول خیلی خیلی سریعتر از رندر با موتور هایی مثل مکسول یا فرای به دست میاد، شما چند ثانیه انیمیشن رو تصور کنید که بخواد با مکسول رندر بشه یا توسط وی ری
مصلما در مدت زمان کمتر وی ری رندر های رئال تر، با کیفیت تر و سریعتری رو به ما میده که با یک مقدار پست پروسس به سطح قابل مقایسه ای نسبت به موتور های رندر فیزیکال بیس برسه.
هرچند کار باهاش نیاز به تجربه و یادگیری بیشتری داره و ممکنه کسی در دفعه ی اول موفق به گرفتن رندر های در حد مکسول نباشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا