کمک مشکل در ساخت مدل

ALIREZA.H007

New Member
سلام بچه ها من بیت الشتاء مسجد جامع اصفهان را مدل کردم ولی الان به مشکلی برخوردم


مشکلم اینه که توی رندرم سگمنتام پیداست8.jpg6.jpg6.jpg2.jpg
 

پیوست ها

  • 4.jpg
    4.jpg
    727.8 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

dr.hashemi

کاربر فعال
از modifier smooth استفاده كن و حالتشو بذار رو auto و نتيجه رو بهم بگو.
در ضمن ايا تو مدلسازيت از bolean استفاده كردي؟
 

ALIREZA.H007

New Member
سلام دوست عزیز ممنون از راهنمایت

از بولین هم استفاده کردم

مشکل دیگه ای که داره متریالا به هم میریزه راهی هست که اصلاح بشه16.jpg17.jpg
 

dr.hashemi

کاربر فعال
از كارت يه اكسپورت آبجكت بگير.و بعد دوباره رندر بگير ببين بازم اينجوري ميشه؟ا
اكثر اين مشكلا بخاطر bolean اگر از اول با يه باك يك وجهو ميساختي و بعد تو محورهاي مختلف كپي ميكردي به اين مشكل نميخوردي.
 

taghi abbas

Well-Known Member
سلام ، راه درست کردن متریال ها و تکسچر ها، استفاده از uvmap و آنرپ unwrap کردنه . که خیلی هم مشکل نیست. معمولا تو این کار ها و کار های معماری یکی از اجزاش آنرپ کردن تکسچرهاست. ممنون
 

hamed max

کاربر فعال
سلام دوست عزیز توی مدل سازی یه مشکلی که داری اینه که کارت خیلی low poly هستش ...............این که معمولا کارهارو به صورت مدل سبک میسازند و کم کم سگمنت اضافه میکنن کاملا صحیحه اما بعدش باید حتما از مادیفایر های mesh smooth یا استفاده از تیک use nurms subdivision توی edit poly استفاده بشه...................................ببین اگه کارتو یه بار tessellateکنی و لبه ها رو chamfer کنی و یا mesh smoothیا هر دستور دیگه برای اسموت کردن مشکلت حل میشه.........................اما دقت کن قبل از اضافه شدن سگمنت های زیاد متریال کار رو با unwrap و استفاده از pack uvs تنظیم کنی(برای pack uvs توی open uv editor و توی منوی toolsگزینه ی pack uvsرو بزن اینجوری همه ی faceها رو میتونی کنترل کنی و به هر کدوم هر تکسچری رو با هر مقیاسی کنترل کنی..............همین............موفق باشی.........................خیلی زیاااااااااااااااااااااااااااااااادددددددددددددددددددددد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا