کمک در یه مورد پارتیکلی

davoodice

Well-Known Member
سلام دوستان
من می خوام ستاره های اسمون شبیه کاراکتر من بشن که داره تو اسمون راه می ره و یه کاری رو انجام میده

بعدش دوباره به حالت اولش برگرده

کسی میتونه کمکم کنه؟

تو هر نرم افزاری باشه مشکلی نداره فقط انجام بشه
:sad:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام داوود جان
عزیز من یه روش بلدم ولی هرچی سعی کردم نتونستم همه particle ها رو دقیقا توی جای قبلیشون بنشونم منظورم دقیقا یعنی همووون نقطه ای که هر ذره قرار داشت
البت زیادم روش کار نکردم تا ببینم میشه دقیقا بررگردن سرجای قبلیشون یا نه ولی اگه میخوای همین رو برات به صورت یه Video بذارم و اگه باز خواستی و تونستم روش برگردوندن دقیقا توی جای قبلیشون پیدا کنم بعدا برات بذارم اون روش رو.

حق یارت عزیز
 

maxscript

Well-Known Member
پیشنهاد من اینه که از ice سافت امیج استفاده کنی البته این فقط نظر من بود
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام و تشکر فراوون MAx جون ولی عزیز ایشون روش ایجاد چنین حرکتی رو میخواستن.
اگه روش بگی بهتر کمکش میکنی ریفیق :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
بفرما داوود جان. یه تصویر هم میذارم که اگه node هایی که تو video اضافه میکنم خوب دیده نشد ببنی تو هر قسمت چی استفاده کردم.
اگه باز دیدی کیفیت تصویر اذیتت میکنه یا بگو با کیفیت بالاتر Up کنم یا همینجا بگم چیکار کردم.
البت کار پیچیده ای هم نیست فقط محض احتیاط گفتم عزیز دل.
اینم بگم که میتونم کاری کنم بشینن روی همون جای قبلیشون ولی با یه تیک و رپش ، یعنی وقتی هر particle وارد منطقه قرار گیری جسم میشه بعد از مدتی حذف میشه و جای اون یه ذره روی صفحه ایجاد میشه دقیقا مثل مکان اولیه ولی ذره وارد شده به منطقه دقیقا به اون سمت قبلی حرکت نمیکنه
حق یارت
 

پیوست ها

  • PF.jpg
    PF.jpg
    274.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • PF.rar
    720.8 کیلوبایت · بازدیدها: 24
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
شاید اینی که میگم و روش و برنامه هاش زیاد با موضوع مرتبط نباشه اما پروسه کار میتونه شبیه هم باشه ما برای یه پروژه Real Time برای کسی مجبور بودیم همین کارو بکنیم اما اونجا باید با ماه توی اسمان این کارو می کردیم ما یه سیستم پارتیکل Customize داخل UDK ایجاد کردیم بعد داخل مایا با Locator ها مختصات نقاط تشکیل دهنده کاراکترو بدست اوردیم و بعد کاراکترو انیمیت کردیم و با یه Script مل داده ها رو بردیم داخل Udk و بعد از سیستم Crost Fade اومدیم فریم های بین ماه و کاراکترو بدست اوردیم و خروجی رو کامل کردیم.

این روش ما بود ولی چون Real Time بود از Udk استفاده کردیم میشه همه رو داخل مایا ایجاد ولی پروسه کار یکیه
 

davoodice

Well-Known Member
شاید اینی که میگم و روش و برنامه هاش زیاد با موضوع مرتبط نباشه اما پروسه کار میتونه شبیه هم باشه ما برای یه پروژه Real Time برای کسی مجبور بودیم همین کارو بکنیم اما اونجا باید با ماه توی اسمان این کارو می کردیم ما یه سیستم پارتیکل Customize داخل UDK ایجاد کردیم بعد داخل مایا با Locator ها مختصات نقاط تشکیل دهنده کاراکترو بدست اوردیم و بعد کاراکترو انیمیت کردیم و با یه Script مل داده ها رو بردیم داخل Udk و بعد از سیستم Crost Fade اومدیم فریم های بین ماه و کاراکترو بدست اوردیم و خروجی رو کامل کردیم.

این روش ما بود ولی چون Real Time بود از Udk استفاده کردیم میشه همه رو داخل مایا ایجاد ولی پروسه کار یکیه

کلا چیزی نفهمیدم:shock:
 

davoodice

Well-Known Member
حسین جان من این روشو امتحان کردم مشکلش اینه که پارتیکل ها میرن رو ورتکس ها میشینند خیلی مرتب به نظر میان و مشکل دیگش اینه که کاراکتر کلی ورتکس داره
اگه بشه برن رو تکسچر بشینه بهتر میشه
ممنون از همه دوستانی که سعی می کنند کمک کنند
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوب اون هم میشه فقط لازم یه mod رو تغییر بدی عزیز
اون Find Target که گذاشتم میتونه بر اساس تکسچر باشه و حتی بر اساس R یا G یا B ویا Alpha و حتی Gray.
تو همون Find Target تغییرش بده اگه به دلیل مکس کار نکردن اذیت شدی بگو تا بگم
 

davoodice

Well-Known Member
ممنون حسین جان پارتیکل فلو رو بلدم اما این گزینه مد را نداره
target pivot
targer poinnt رو داره که تو مایا هم همینه
البته من مکس 2011 دارم از بالاترش خبر ندارم
ممنون اگه بیشتر توضیح بدی و یه عکس هم بذاری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا