کمک در موردcloth

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان من میخوام یه پرچم باclothبسازم که باد بخوره و یه نقاطی ازش به میله متصل باشه چطور میتونم یه سری از ورتکس ها رو ثابت نگه دارم و بقیه پرچم انیمیت داشته باشه؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،
خب میبینم که شما دارید Cloth رو بعله !!!:wink:

قبلا عرض کرده بودم که برای Cloth برنامه ها دارم اما علی الحساب عیدی شما ساخت یه پرچم ساده

هر چند که ساخت پرچم با جزئیات و چین و چروک های درست حسابی در حد لا لیگا بمونه واسه بعد

بگذریم و بریم سر اصل مطلب..

1- بین Plan که قراره پارچه پرچم بشه و Cylinder که قراره ستون پرچم بشه یکم فاصله قرار بدید مطابق تصویر شماره 1

2- به موضوع Plan یه Cloth modifier میدیم و در تنظیمات Object Properties مربوط به Cloth موضوع cylinder رو هم اضافه میکنیم و روی موضوع Plan کلیک میکنیم و گزینه Cloth رو با حالت Satin برای اون تعریف میکنیم مطابق تصویر شماره 2

3- داخل همون لیست Cylinder رو انتخاب میکنیم و گزینه Collision رو برای اون فعال میکنیم مطابق تصویر شماره 3

4- پنجره تنظیمات رو می بندیم و گزینه Group رو در Cloth انتخاب میکنیم مطابق تصویر شماره 4

5- از داخل صحنه در حالیکه گزینه Group فعاله Vertex های لبه Plan رو انتخاب میکنیم مطابق تصویر شماره 5

6- در حالیکه Vertex ها داخل صحنه انتخاب هستند از گزینه Make group یک گروه میسازیم مطابق تصویر شماره 6

7- در ادامه نام گروه جدید رو انتخاب میکنیم و از گزینه Surface استفاده میکنیم و در حالیکه گزینه Surface فعاله موضوع Cylinder رو داخل صحنه انتخاب میکنیم مطابق تصویر شماره 7

*** چون میدونستم تو پست بعدی میخوای سوال کنی که اگه بخواهیم پایه پرچم رو انیمیت کنیم و پرچم هم به اون متصل بمونه و ... یه راست از گزینه Surface استفاده کردیم وگرنه برای حالت پایه ثابت میتونید از گزینه Preserve استفاده کنیم :wink: ***

8- بعد از اینکار ازحالت Group خارج میشیم و در Simulation parameter گزینه Step رو روی 0.015 و گزینه Sub sample رو روی 3 و گزینه Self Collision رو فعال کرده و روی عدد 1 قرار میدیم مطابق تصویر شماره 8

*** نکته در تصویر شماره 8 مشاهده میکنید که گزینه Cm/unit روی 2.54 قرار داره این موضوع به این دلیله که سیستم Unit رو اینچه و unit صحنه روی سانتی متر قرار داره، به خاطر داشته باشید که پارچه چون از دینامیک Real world تبعیت میکنه مقیاس برای اون خیلی مهمه

مثلا اگه سیستم Unit روی سانتی متر و unit صحنه هم روی سانتی متره این عدد باید 1 باشه و مابقی تناسبات هم بسته به نوع تنظیم باید اصلاح بشه ***

9- در گزینه Cloth Forces موضوع Wind رو برای شبیه سازی باد اضافه کنید مطابق تصویر شماره 9

10- تنظیمات باد رو به گونه ای تغییر بدید که روی پارچه ایجاد موج بکنه مطابق تصویر شماره 10

11_ اگر همه مراحل رو بدرستی انجام دادید از گزینه Simulate استفاده کنید و حالشو ببرید :green:

پایان...... البته فعلا
جمله معترضه: حالا دوستان نیاد تو نظر سنجی مطبخ خونه شرکت کنید تا از دستتون بره:mad:

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

elya3

Well-Known Member
ممنون از شمادوست خوبم. از وقتی که گذاشتین بسیار سپاسگذارم. حل شد:rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا