یعنی با پلاگین rayfire تیکه تیکه نشده!!!
میشه در مورد پارتیکال مکس یه توضیح مختصر بدین!!
خوب این مورد ارزشش رو نداره تا طرف بیاد با rayfire تیکه کنه
چون طرف حرفه ای بوده و چون دود و آتیش کل جسم رو میپوشونه به احتمال قوی یه باکس رو به عنوان رفرنس تیکه کرده و با پارتیکل و جاذبه همراه با رویداد Age test توی پارتیکل فلو پخش کرده
این کارش که کاری نداره ...
مهم اون آتیشه که اول ایجاد میشه و اون دود هست
اگه دقت کنی سه نوع حرکت توی صحنه میبینی....(اگه فریم به فریم ببینی)
یکی انفجار اصلی هست که در واقع شی رو میترکونه و آتیش تولید میشه و طبق بازه زمانی و دست کاری تو Curve editor با مولفه های رادیال و فیول (radial&fule) بازی کرده و یه حرکت زیبا نمایش داده
حرکت دوم حرکت دور آتیش هست که بیشتر به حالت ترکیبی دود و خاک هست
چون زمین و رفرنس کفه خاک بوده باید رنگش رو هم هم تونالیته میکرده که طبیعی جلوه کنه
این حرکت دایره ای شکل باز میشه که نشون دهنده شعاع انفجاره
حرکت فوق العاده بعدی حرکت زیری هست
فرض کن یه زمین پر از خاک داریم و از ارتفاع چند سانتی یه کتاب رو بندازیم رو زمین جوری که سطوح زمین و کتاب با هم به شکل یکنواخت برخورد کنن
میبینی که خاک مثل حرکت قارچی شکل اما ریز تا یه مسافتی رو طی میکنه و محو به کندی میشه
اینم همچین شکلی درست کرده
البته بدون این حرکت سوم هم میتونست اما میگم چون طرف حرفه ای بوده و اساسا خودش انفجار های زیادی رو شبیه سازی کرده این حرکت رو دخالت داده
اصولا من و شمایی که زیاد انفجار ندیدم و یا اونارو مورد بررسی قرار نداریم نمیتونیم این حرکت رو شبیه سازی کنیم با این که اگه تمام فوت و فن پلاگین فیوم رو بلد باشی بازم نمیتونی چون اینجا الهام گرفتن از یه حرکت خیلی میتونه کمک کنه
----------
در مورد پارتیکل مکس هم که توضیح زیاده
فقط یه کسی که میخواد بره تو کار جلوه های ویژه اساساً باید تمام رویداد های پارتیکل فلو رو بدونه و تمرین داشته باشه
حرکت های زیادی میشه با پارتیکل خود مکس انجام داد
آب . آتیش . ابر . دود . خاک .انفجار .فوران آتش فشان. آتیش بازی . فواره آب و خیلی از حرکت هایی که توش یه جریان یا Flow وجود داشته باشه
موفق باشی