کمک در مورد مدلسازی این حجم

amirsadraii

Active Member
سلام به همگی

من میخوام این ساختمانو در مکس بسازم اما نمیدونم چطوری؟:paint:

لطفا راهنمایی کنید.

راستی با دستورای edit polyو boolean انجام دادم اما اصلا خوب نمیشه چون دیگه نمیشه زیاد دستکاریش کنم در

ضمن حجم صلب میشه ومتریال یه تیکه میگیره- میتونیم تک تک وجه هارو جدا بسازیم؟ (خداییش تواندازه ها سخته)

لطفا دقیق توضیح بدید یعنی جزییاتش هم بگید ازهمه ممنونم:oops:
 

پیوست ها

  • 74069_368.jpg
    74069_368.jpg
    43 کیلوبایت · بازدیدها: 52
اگه پلان سازه رو نداشته باشی فک نکنم بتونی دقیق و درست طراحیش کنی. شیوه منطقیش اینه که پلان رو از اتوکد بیاری تو مکس و کارت رو اکستروود کنی.
 

sina_np

New Member
اگه بتونی پلان سازه زا به طور ذهنی رسم کنی می تونی از extrude استفاده کنی ولی از این زاویه بخش های زیادی از کار معلوم نیست و نیاز به جزئیات بیشتری داره. در مورد متریال هم شما می تونید متریال را به هر وجه که انتخاب می کنید بدهید یا متریال کلی را طوری تکرار کنید که طبیعی به نظر بیاید. بهترین راه برای شما مطالعه reference های 3dmax و آشنایی بیشتر با این نرم افزار است.
 

avazkhan

Active Member
سلام من میدونم این ساختمان کجاست؟یه مدرسه هنری توی کشور سنگاپور
 

Hamed

Active Member
سلام
دوستان درست ميگن امير
1 - اولا واسچي اين ساختمون ميخوايي مدل كني؟؟؟
2 - جيگرتو بخورم من... اگر ميخوايي شماتيك كار كني يه بحثه كه ميتوني از تو اينترنت عكس هاي هوايش رو از گوگل و يا خوده اين ساختمون بگير(از زوايايه ديگه) و شماتيك كار كني كه خيلي غير حرفه اي
3 - اگرم ميخواي درست و حسابي كار كني كه بايد پلان رو از كد import كني تو مكس و اكستورود و ...
4 - اگر براي دانشگاه كه ميتوني يه مكان ديگه رو كه information كامل تري داره رو انتخاب كن


موفق باشي



علي علي
 

poriaabaci

Member
سلام من هم نظرم روی گوگل ارث هست کارت رو را میندازه ضمنن surface modeling کاملا جواب گوی کارتون خواهد بود
 

amirsadraii

Active Member
سلام به همگی
نه بابا چرا به حاشیه میرید ؟:lol:
کار طرح این ترم من همین سبک فولدینگه
یعنی ازروی زمین شروع میشه ومنحنی داره
من این عکسو گذاشتم که دقیقا شبیه کارم باشه
با اکسترود چطوری میشه از پلان به این منحنی رسید؟
آخه یه باکس میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا پوریا میشه درمورد surface modelingبیشتر توضیح بدی؟
باباکمک کنید ای داد بی داد:-?
 
آخرین ویرایش:
تعداد سگمنت های باکست رو زیاد کن. انوقت convert to editable poly کنش. soft selection کارت رو راه می ندازه.
 
دوست عزیز شما باید از تلفیق چند تکنیک برای مدلینگ استفاده کنی تا مرحله مرحله به شکل اصلی نزدیک بشی اول مدل رو خیلی ساده در نظر بگیر مثلا دو تا آرک که همدیگرو قطع میکنه edit Spline(outline سپس extrude سپس edit Poly و انتخاب vertex سپس softselection و حرکتtop-center vertex تا انحای قسمت بالایی را شکل بدی سپس انتساب material ID به face های مورد نظر
البته مدلینگ وحی منزل نیست و هر کسی تکنیک خاصی در مدل سازی داره وبا همون تکنیک به نتیجه میرسه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا