کمک در مورد ترکیب دو خط فرمان mel

mohsen1364

New Member
سلام به دوستان عزیز !

با توجه به اینکه من سر رشته ای توی برنامه نویسی ندارم (مخصوصا زبان mel)
============================================================================================================================
من می خوام دو تا دستور "MEL" را ترکیب کنم

;manipScaleOrient 1; manipScaleContext -edit -mode 6 Scale








;manipMoveOrient 1; manipMoveContext -edit -mode 6 Move


===========================================================================================================================
یه سری توضیحات در مورد چیزی که در مورد این 2 تا دستور میدونم بدم که :


در قسمت اول هر دو دستور یعنی manipScaleOrient و manipMoveOrient میگه که جهت نرمال دستگیره ی Scale و Move تغییر کنه .... اون هم بر اساس 1 (منظور از 1 ورتکسی که قراره انتخاب کنیم هستش)
پس تا ایتجای کار من میخوام با انتخاب یک ورتکس نرمال Move و Scale هم زمان بر اساس یک ورتکس تغییر کنه ....
===========================================================================================================================

و پس از انجام این عملیات میره به دستوره قسمت دوم که همون :
manipScaleContext -edit -mode 6 Scale;
و
manipMoveContext -edit -mode 6 Move;



این 2 قسمت را من تونستم با وارد کردنشون همزمان اجرا کنم .... تو این قسمت میاد تنظیمات پیش فرض قسمت Move Setting و Scale Setting را از گزینه World یا Object به Custom Axis Orientation تغییر میده

=========================================================================================
اگر کسی از دوستان میتونه کمکم کنه که چیزی بهش اضافه کنم که کل این 2 خط را با هم اجرا کنه ممنون میشم ... خیلی برام مهمه :rose:

 

Hamed_8

Member
خیلی بد توضیح دادین !!!
چیزی که میخواین اینه که وقتی یه ورتکس رو انتخاب کردین ، manipulator در حالت لکال اون ورتکس باشه ؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
خیلی بد توضیح دادین !!!
چیزی که میخواین اینه که وقتی یه ورتکس رو انتخاب کردین ، manipulator در حالت لکال اون ورتکس باشه ؟
حامد جان ممنون . بله قبول دارم یه کم پیچیدش کردم...... توی مایا 2016 تموم این مشکلات از جمله همین موضوع را بر طرف کردند . خیلی متعجب شدم کلا یه نرم افراز دیگی ای شده .
 

ehsan_62

Well-Known Member
خیلی جالبه توی مایا 2016 دقیقا این مشکل ( کمبود را جبران کردند)
فقط کافیه کلید D را نگه دارید و روی هر کامپوننتی( Face,edge,vertex) کلیک کنید(حتی بدون فعال کردن حالت face یا edge یا vertex) جهت نرمال scale یا rotate یا translate بر اساس کامپوننت انتخابی تغییر میکنه ... خیلی راحت شده !!!
حتی میتونید خود Pivotهم مثل آبجکت چرخش بدید ....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا