کمک در رندر

Doozli

New Member
سلام به همه اساتید من هر چی با وی ری یا منتال رندر می گیرم رئال در نمی یاد می خواستم یه راهنمایی در مورد نور پردازی اتومبیل بفرمائید ( منظور کجا های ماشین لایت بزارم ) و هم اینکه که global ilumination چه قدر در رئال بودن رندر تاثیر ان رندر رو بالا می بره بعضی مواقع هم سیستم هنگ میکنه(سسیتم corei7 ram 8gig و گرافیک gtx 460 ) .(مموری فول استفاده میشه ولی cpu 40% ). ممنون میشم کمک کنید اینم نمونه که با منتال ری و نور پردازی با hdri بیشتر شبیه بازی need for speed هست
 

پیوست ها

  • powerfull_Render.jpg
    powerfull_Render.jpg
    116.7 کیلوبایت · بازدیدها: 32
  • Powerful Amin2.jpg
    Powerful Amin2.jpg
    111.2 کیلوبایت · بازدیدها: 30
آخرین ویرایش:
فکر کنم مشکل از تنظیمات hdri باشه چون خیلی مهمه وقتی تاریک باشه همین طوری میشه باید بیشتر رو اون کار کنید به نظرم
 
سلام
یک بار بدون hdri رندر بگیرین، با آسمون پیش فرض خود مایا
اگه بازم به مشکل برخوردین اشکال از ماده.ست
راستی، چرا با Vray رندر نمیگیرین؟! هم ساده تره و هم دقیق تر، ماده رنگ ماشین هم توش هست که خیلی بهتر از منتال ری جواب میده.
در مورد هنگ کردن منم بهش برخوردم؛ اما وقتی دادم دست Vray بدون حتی یک لحظه هنگ رندر گرفته البته اینم در نظر داشته باشین سخت افزار سیستم بنده خیلی پایینتر از سخت افزار سیستم شماست
 

rasoulvalli

Well-Known Member
دوست عزیز رندرت بد نیست فقط یه سری جزییات کم داره مثل زمین(ماشین معلق نباشه) پلاک ماشین تکسچر لاستیک ها درست کردن رینگ ها که الان خیلی خرابن و...

نمونه کار ماشین منو ببین بهت ایده میده:
www.facebook.com/rvsvfx
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
دوست عزیز فقط نور پردازی نیست
مشکلاتی که من تو این رندر میبینم
1.رفلکت بیش از اندازه بدنه
2 معلوم نبودن زمین
3 اگر رندر استدیوئی میگیرید نباید رفلکت درخت رو ماشین باشه(الان رفلکتهای عجیبی رو ماشین هست حتی رفلکت رینگ روی کاپوته)
4در ضمن الان همون رفلکت درخت هم حالت کشیده داره و طبیعی نیست
من به شما پیشنهاد میکنم اگر از منتال استفاده میکنید لزومی نداره برای رندر ماشین از گلوبال ایلومینیشن استفاده کنید
یه زمین به شکل L یا یه استریو بسازید با متریال لمبرت
از area Light استفاده کنید و تیک use Light Shape رو حتما بزنید
از 2 یا 3 نور استفاده کنید البته تعداد نورها بستگی به تنظیماتشون داره
یه نور به عنوان نور اصلی که باید از همه بیشتر باشه و سایه اصلی رو ایجاد کنه ترجیحا عمود باشه بالای سر ماشین
نورهای دیگه باید به شکلی باشه که هم قسمتهای تاریک رو روشن کنه هم سایه رو زیاد خراب نکنه
هر جا هم که نیاز به رفلکت نور داشتید میتونید یه پلن بسازید و متریال surface shaderبهش بدی و رنگشو سفید کنی
مرحله آخر رندر از final Gather هم استفاده کنید
کلی تنظیمات ریز دیگه هم هست که فقط با تمرین به دست میاد.
این چیزهایی که من گفتم نظر شخصی منه و ممکنه شما با یه روش دیگه رندر بهتری بگیری
 

agira3d

کاربر VIP
سلام
منم با کوروش جان موافقم render studio بگیر .
رینگ ها رو هم smooth کن
موفق باشی:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا