کمک برای انتخاب نرم افزار

Pois0nous

New Member
سلام

من تا چندین ساله علاقه به طراحی 3D دارم ولی هیچ وقت دنبالش نرفتم. الان می خوام به صورت جدی برم دنبالش.
کاری که خیلی دوست دارم انجام بدم طراحی محیط بازی ها هست. کمی هم علاقه به ساخت انیمیشن دارم.
خب سوال اصلی که این وسط پیش میاد اینه که کدوم نرم افزار رو انتخاب کنم؟
2-3 سال پیش خیلی می خواستم برم سمت Blender ولی اموزش درست و حسابی و آپدیت پیدا نکردم تا کلا بیخیالش شدم دیگه.
چند روز پیش 3Ds Max2015 و Maya 2015 رو نصب کردم و یکم با محیطشون کار کردم. حتی با 3Ds Max یه مدل اتاق خواب هم درست کردم:
http://img.majidonline.com/pic/315966/Room.png
(تخت و میز کنارش رو هواست. می دونم :D )
ولی خب هنوزم موندم کدوم رو انتخاب کنم. چند جا خوندم 3Ds max بیشتر تمرکزش رو Game هست ولی Maya رو انیمیشن و فیلم! من به هردوتاشون علاقه دارم :D
الان به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم؟ اصلا یه کدوم رو انتخاب کنم یا هر دو تا رو یاد بگیرم؟ :D
تو استودیو های معروف بازی سازی مثل treyarch و infinity ward معمولا از کدوم استفاده می کنن؟ استودیو های معروف انیمیشن سازی مثل pixar و dream works چه طور؟

ممنون
می دونم تا حالا خیلی به این سوال ها جواب دادین شرمنده :(
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این حرف ها مفته تمرکز چیه !

با مکس و مایا در هر زمینه ای بهترین کارهارو انجام دادن ...

BLUR - PIXAR - DREAM WORKS و ....


خیلی از کمپانی ها روی مکس کارشون رو پیاد میکنند خیلی هم روی مایا ، ولی خب مثلا پیکسار روی مایا تمرکز داره چون Developer مایا هم هست و Blur که قوی ترین تریلیر های CG رو میزنه هم با مکس کار میکنه چون تمرکزش روی مکسه و Developer مکس هم هست .



اما اینکه موندی ، خدمت با سعادت عرض کنم ، نرم افزار اصلا الان مهم نیست ، همشون همه جور قابلیت رو دارند ، اول ببین ذهنت کدوم رو بهتر قبول میکنه ، که فکر میکنم با مکس بیشتر راحتی ...


بعد که انتخاب کردی اموزش ویدیویی رو بزار کنار !!! اصلا الان مناسب نیست ، اگر تفکرت اشتباه بشه کلا هیچ جوره دیگه نمیتونی پیشرفت کنی ...


از نظر من توی تریدی سه بخش داریم :

1 - بخش هنری کار
2 - بخش تکنیکی کار
3 - بخش ابزار

بخش هنری بخش اصلی کاره یعنی فکر کار ، ایده ، شکل ها ، شناخت نور و سایه ، نما و...

بخش تکنیکی کار شامل قدرت شماست که اصلی ترین چیز برای مشخص کردن یک فرد حرفه ای در این رشتست .
تکنیک مدل سازی ، شناخت توپولوژی ، Chamfer چیه ، نور ها چند نوع هستند ، استفاده ی صحیح از ابزار ها مثل اسکریپت ، کانسترکشن ها ، کابینت ها ، کنترلر ها ، ابزار مدلینگ و ...
مثل Bevel - Extract - Extrude - Detach اینا چیه ...


بخش ابزار میشه مکس و مایا ، سینما فوردی ، بلندر ! خودتو درگیر این مورد نکن چراکه مدل سازی ابزارش هم تو مکسه هم تو مایا ، و اگر بخش تکنیکی رو یاد داشته باشی تو کمتر از 1 ی 2 ماه بستگی به زمینه ی کاریت میتونی یاد بگیری ...
سرعت ابزار ها هم مسئله ای بود که الان با پیشرفت نرم افزار ها همشون در یک رده مشخص قرار دارند و سر تا سر دنیا استفاده داریم .


اما چرا مکس در بازی زیاد استفاده میشه بخاطر سرعت عملکرد در بخش گیمینگه و مایا هم در بخش انیمیت و ریگ و... اما

ما در دنیای CG بینهایت فرد ، کار ، شرکت داریم که با مایا گیم قوی ساختن مثل Last Of Us و... ، همینطور با مکس انیمیشن های قوی Planet 51 و ...

با بلندر هم داریم ، با لایت ویو هم داریم ...


اما ...


یادت نره یک سری نرم افزار ها حتمی باید باشند چون هر چیزی رو بحر کاری ساختند !

مثل زیبراش - اسپید تری - فتوشاپ - افتر افکتز که باز این ها هم مشابه در رده تخصصی خودشون دارند مثل مودباکس در رده زیبراش ...



حرف اخر

با هر نرم افزار که ذهنت راحت تره شروع کن و کتابش رو بخر ! هزینه ای بسیار کم در قبال چیزی که یاد میگیری !

ویدیو رو نمیشه خط به خط داشت و حفظ کرد اون هم با توضیح مختصر !


با کتاب شروع کن و با دقت هر فصل رو تمرین کن ...

بعد اموزش های ویدیویی رو شروع کن و تکنیک هارو یاد بگیر و خودت رو قوی کن ...

خوندن کتاب های اصولی هنر هم بخش هنری شمارو قوی میکنه ...


گام به گام پیشبرو تا یکی از خفن ترین ها بشی :)

موفق باشی
 

Pois0nous

New Member
این حرف ها مفته تمرکز چیه !

با مکس و مایا در هر زمینه ای بهترین کارهارو انجام دادن ...

BLUR - PIXAR - DREAM WORKS و ....


خیلی از کمپانی ها روی مکس کارشون رو پیاد میکنند خیلی هم روی مایا ، ولی خب مثلا پیکسار روی مایا تمرکز داره چون Developer مایا هم هست و Blur که قوی ترین تریلیر های CG رو میزنه هم با مکس کار میکنه چون تمرکزش روی مکسه و Developer مکس هم هست .



اما اینکه موندی ، خدمت با سعادت عرض کنم ، نرم افزار اصلا الان مهم نیست ، همشون همه جور قابلیت رو دارند ، اول ببین ذهنت کدوم رو بهتر قبول میکنه ، که فکر میکنم با مکس بیشتر راحتی ...


بعد که انتخاب کردی اموزش ویدیویی رو بزار کنار !!! اصلا الان مناسب نیست ، اگر تفکرت اشتباه بشه کلا هیچ جوره دیگه نمیتونی پیشرفت کنی ...


از نظر من توی تریدی سه بخش داریم :

1 - بخش هنری کار
2 - بخش تکنیکی کار
3 - بخش ابزار

بخش هنری بخش اصلی کاره یعنی فکر کار ، ایده ، شکل ها ، شناخت نور و سایه ، نما و...

بخش تکنیکی کار شامل قدرت شماست که اصلی ترین چیز برای مشخص کردن یک فرد حرفه ای در این رشتست .
تکنیک مدل سازی ، شناخت توپولوژی ، Chamfer چیه ، نور ها چند نوع هستند ، استفاده ی صحیح از ابزار ها مثل اسکریپت ، کانسترکشن ها ، کابینت ها ، کنترلر ها ، ابزار مدلینگ و ...
مثل Bevel - Extract - Extrude - Detach اینا چیه ...


بخش ابزار میشه مکس و مایا ، سینما فوردی ، بلندر ! خودتو درگیر این مورد نکن چراکه مدل سازی ابزارش هم تو مکسه هم تو مایا ، و اگر بخش تکنیکی رو یاد داشته باشی تو کمتر از 1 ی 2 ماه بستگی به زمینه ی کاریت میتونی یاد بگیری ...
سرعت ابزار ها هم مسئله ای بود که الان با پیشرفت نرم افزار ها همشون در یک رده مشخص قرار دارند و سر تا سر دنیا استفاده داریم .


اما چرا مکس در بازی زیاد استفاده میشه بخاطر سرعت عملکرد در بخش گیمینگه و مایا هم در بخش انیمیت و ریگ و... اما

ما در دنیای CG بینهایت فرد ، کار ، شرکت داریم که با مایا گیم قوی ساختن مثل Last Of Us و... ، همینطور با مکس انیمیشن های قوی Planet 51 و ...

با بلندر هم داریم ، با لایت ویو هم داریم ...


اما ...


یادت نره یک سری نرم افزار ها حتمی باید باشند چون هر چیزی رو بحر کاری ساختند !

مثل زیبراش - اسپید تری - فتوشاپ - افتر افکتز که باز این ها هم مشابه در رده تخصصی خودشون دارند مثل مودباکس در رده زیبراش ...



حرف اخر

با هر نرم افزار که ذهنت راحت تره شروع کن و کتابش رو بخر ! هزینه ای بسیار کم در قبال چیزی که یاد میگیری !

ویدیو رو نمیشه خط به خط داشت و حفظ کرد اون هم با توضیح مختصر !


با کتاب شروع کن و با دقت هر فصل رو تمرین کن ...

بعد اموزش های ویدیویی رو شروع کن و تکنیک هارو یاد بگیر و خودت رو قوی کن ...

خوندن کتاب های اصولی هنر هم بخش هنری شمارو قوی میکنه ...


گام به گام پیشبرو تا یکی از خفن ترین ها بشی :)

موفق باشی
ممنون
کتابی مد نظر دارید؟ برای 3ds ؟
 

Pois0nous

New Member
مرجع کامل تریدی مکس تالیف رسول نصیری

ببخشید کتاب دیگری مد نظر ندارید؟
چند جا گشتم نداشتن. امروز عصر احتمالا چند جا دیگه برم اگه کتاب دیگه ای میشناسین ممنون میشم بگین اگه این پیدا نشد شاید اونا پیدا بشن.
ممنون
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
کامل ترین کتابی که دیدم همین بوده ، ولی شاید باز هم جدید اومده باشه ...
خودتون نگاهی بهش بندازید ببنید سر فصل ها چطورین ، چیزی جا ننداخته باشه .
 

Pois0nous

New Member
امروز صبح بازم رفتم دنبالش. یه جا دیدم 3 تا کتاب 3Ds max داره نوشته ی رسول نصیری. همشون هم متوسط و پیشرفته. گفتم مرجع کاملش رو ندارین که گفت تا 2-3 سال پیش مرجع کامل 3Ds max 8 رو چاپ می کردن که دیگه نمی کنن به جاش اینا رو چاپ می کنن.هیچ کدومشون از پایه نبود.
خلاصه کلی گشتم کامل ترین کتابی که پیدا کردم یه کتاب 1200 صفحه ای بود. به خاطر حجمش شک داشتم :shock:که بهتر ازش پیدا نکردم خریدم. اینه:
http://www.kianpub.com/book/1535

یه کتاب هم دیدم نشد ازش بگذرم :green:
http://www.kianpub.com/book/559

حالا ایشالله خوب باشن :soot:
ممنون بابت راهنمایی :rose:
 

Pois0nous

New Member
ببخشید کتاب یا سایتی می شناسید که فقط مثال از طراحی داشته باشه؟
مثلا یه صحنه از یک خونه یا هرچیزی رو بذاره بعد از پایه شروع کنه مدل سازی کنه با توضیح!

ممنون
 

b4u0914

New Member
ببخشید کتاب یا سایتی می شناسید که فقط مثال از طراحی داشته باشه؟
مثلا یه صحنه از یک خونه یا هرچیزی رو بذاره بعد از پایه شروع کنه مدل سازی کنه با توضیح!

ممنون
سلام بله میشناسم برو تلگرام به این ادرس کلااااا از صفر اموزش میدن 500 ساعت اموزشه فکر کنم کانالش اینه
@pakmax
سایتشونم اینه
www.alizade3d.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا