کمک.آیا تابعی هست که بتونه تگهای html رو از متن جدا کنه؟

shahin_mahvareh

New Member
سلام به همه دوستان.
2 تا سوال داشتم اگه کسی لطف کنه بهم جواب بده ممنون میشم.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1- چطور میشه وقتی ما در Data base جستو جو میکنیم،از متن چند خطی (مثلا 10 خطی) برای ما فقط 2 خط اون رو نشون بده و اون دوخط هم از اون واژه ای که ما سرچ کردیم و داخل Data base پیدا کرده به بعدشو نشون بده.یعنی مثلا خط سوم واژه ای رو که ما سرچ کردم پیدا میکنه و من میخوام از این واژه تا مثلا 200 کراکتر به بعدشو نشون به حدود 2خط.(مثل گوگل)
2-حالاسوال دومم دقیقا مربوط میشه به این قسمت. اگه این کلمه که ما سرچ کردیم داخل دیتا بیس در یین تگ بود (یعنی به صورت HTML )در دیتا بیس ذخیره شده بود چطوری اون رو بیاره و تا 200 کاراکتر بعد از اون کلمه رو نشون بده ولی تگ هارا نیاره و تگ ها رو کاراکتر حساب نکنه .(به عبارت دیگه تابعی که بتونه تگ های Html رو از متن جدا کنه).
مثلا اگه ما تو دیتا بیس کد زیر رو داشته باشیم:
کد:
<b><p>salam</p></b>
<p style="color:#C00">khobi ?</p>
<p>mer30</p>
....
می خوام که بعد از این که (مثلا کلمه ی khobi )سرچ شد، برای ما از اونجایی که اون کلمه رو پیدا کرده تگ های html رو از متن جدا کنه و تا 200 کاراکتر بعد از کلمه ی Khobi رو بیاره.
و خروجی ما به این صورت باشه:
کد:
khobi? mer30.... (تا 200 کاراکتر بعدش)
بدون هیچ افکتی یا اعمال شدن هر یک از این تگ ها.فقط خود متن.
ولی اینجا یه نقطه ی کوری هست که من نمیدونم چی کار کنم.ممنون میشم که راهنماییم کنید.این برنامه کارش اینه که ما یه کلمه رو search میکنیم و او پیدا میکنه و اگر تگ های html داشت اونو را حذف میکنه و تا 200 کاراکتر بعدشو برای ما میاره.خوب حالا اگه از اون کلمه به بعد 200 کاراکتر نبود یا اصلا کلمه ای بعد از کلمه ی سرچ شده ما نبود تکلیف چیه؟چه راه حلی متونید پیشنهاد کنید بهم؟
 

farik

Well-Known Member
با سلام...
دوست عزيز بايد بگم اين سوالات رو من جواب هاش رو به طور تئوري در ذهن دارم ولي عمليش نكردم...
براي سوال اول:بايد بگم شما مياي از ديتا بيس كل ركورد رو ميگيري و بعدش با استفاده از توابعي مثل strstr محل كلمه مورد جستجو رو پيدا ميكني...حالا با استفاده از substr تا 200 كاراكتربعدش رو جدا ميكني...اين از اين...
2)خوب من يك پيشنهاد دارم ميگم بيا و با استفاده از عبارات منظم سرچ كن...يا بيا مطلب مورد سرچ رو بشكن و براي يك يك قطعات سرچ كن...ولي خوب اگه از اينا خوشت نيومد يك پيشنهاد ديگه هم دارم:
بيا كنار تيبل اصليت يك تيبل بساز و وقتي ميخواي سيو كني مطلب رو بيا و يك ركورد هم تو اون تيبل بريز و با استفاده از عبازتهاي منظم قبلش همه كدهاي html اون رو حذف كن و وقتي داري سرچ ميكني از اون استفاده كن...اين نظر من بود...
 

RainDigital

Member
یک تابع هست برای جدا کردن html منتها اسمش رو یادم فته . سیستم نظردهی وردپرس ازش استفاده می‌کنه
 

farik

Well-Known Member
با سلام...
دوست عزیز این تابع اسمش striptag هست ببخشید که دوباره تاپیک رو میارم بالا ولی گفتم که حداقل تاپیک حداقل یک معرفی تابع که داشته باشه:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا