بی بی کد کلیسای رونشان (اثر لوکوربوزیه)

*farshid*

کاربر VIP
سلام خدمت دوستان عزیز:oops:


attachment.php

attachment.php

attachment.php

این طرح از فضای داخلی کلیسا زده شده البته دقیقا منطبق بر ساختار کلیسا طراحیش نکردم و یه مقدار تغییر درش دادم
رندر رو با fryrender گرفتم
مدلسازی هم تو مکس انجام شده
پست پروداکشنی هم نداره
امیدوارم خوشتون بیاد​


مدلسازی کار شامل فضای داخل کلیسا با تو رفتگی های بدنه بود
سعی کردن گوشه های 90 درجه ایجاد شده رو نرم تر کنم تا تاثیر بصری طبیعی تری داشته باشه
سقف منحنی شامل یک پلان معمولیه که اسموس شده
شمع ها هم بسیار لو پلی ساخته شده
شعله شمع تنها 8عدد پلی داره
چون تعداد پلی زیاد برای احجام نورانی زمان رندر رو شدیدا بالا میبره
صندلی ها با چمفر باکس ساخته شدن
در کل مدلینگ کار بسیار ساده بود و چیز فراتری هم نمیخواست
یه سری هم سکو و صلیب ساختم و تمام
تعداد پلی ها هم بعد از اسموس شدن 80.000 بود که برای فرای عدد مناسبیه​

رندرینگ با موتور رندر دوست داشتنی فرای انجام شده
به نظر من فرای به کارم روح خاصی دمیده :)
در ضمن اگه فرصتی بود میخوام با ویری هم رندر بگیرم​

در واقع بیشتر تمرین کار کردن با فرای بود برام​


تاریخ اتمام کلیسا 1954
طرح این کلیسا به 70 سال پیش برمیگرده و طی 12 سال ساخته شه
در مورد کلیسا:
دوستان معمار کاملا با این اثر آشنا هستند
یه توضیح مختصر برای دوستانی که معماری نخوندن...
خالق این اثر جناب لوکوربوزه هستن ( عکس آواتار من )
ایشون همین پیش پای شما 46 سال پیش دار فانی رو وداع گفتند
و میشه گفت بزرگترین معمار تاریخ بودند و اگه نوآوری های ایشون و همدوره ای های ایشون نبود ما الان هممون تو کلبه زندگی میکردیم :)

سبک کار لوکوربوزیه سبک مدرن ساده و بی پیرایه ای بود ...
جناب لوکوربوزیه در اواخر عمرشون تغییر موضع میدن و پا میذارن تو یه عرصه ی جدید
استیل کارشون رو تغییر میدن و یه همچین بنایی رو خلق میکنن



کار بعدیم به مراتب کیفیت بهتری خواهد داشت انننننن شااااااااااا اله :):rose:
 

پیوست ها

  • hh.jpg
    hh.jpg
    265.5 کیلوبایت · بازدیدها: 100
  • dit1.jpg
    dit1.jpg
    15.2 کیلوبایت · بازدیدها: 79
  • final nois!.jpg
    final nois!.jpg
    75.5 کیلوبایت · بازدیدها: 407
  • macro...jpg
    macro...jpg
    70.6 کیلوبایت · بازدیدها: 62
آخرین ویرایش:

Hi MAJID

کاربر VIP
فوق العاده است آقا فرشید :oops: خیلی طبیعی به نظر میرسه . منتظرم رندرهای نهاییتون رو ببینم :rose:
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
این کار توء الان؟!!!!

درک حجم برام سخته؟ چه جوریه؟ هرطور نگاش کردم نفهمیدم !

چقدر نویز داره...فکر کنم اسم موتور رندر noiser بوده :دی

یه خورده با کیفیت تر رندر بگیر دوست جان

یا علی
 

*farshid*

کاربر VIP
این کار توء الان؟!!!!

درک حجم برام سخته؟ چه جوریه؟ هرطور نگاش کردم نفهمیدم !

چقدر نویز داره...فکر کنم اسم موتور رندر noiser بوده :دی

یه خورده با کیفیت تر رندر بگیر دوست جان

یا علی

من رندر نگرفتم مهدی جان
لپتاپ رندر گرفته :green:

به خاطر فیزیکال بودن رندرشه که اینقدر نویز داره
اگه یه چند ساعت بیشتر رندر میگرفتم نویزش کاملا از بین میرفت

تجربه ی خوبی بود برام
حس خوبی دارم نسبت به فرای
و میخوام ادامش بدم

ولی باز هم میگم که موتور رندر اصلی من همون ویری است! :rose:
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
الان فهمیدیم با لپ تاپ رندر گرفتی :green: (بابا لپ تاپ )
ینی چی هرچی بیشتر رندر بگیری نویزش کمتر میشه؟ ینی رو کم کنیه؟ :green: یا این که موتورش گرم میوفته :green: یا منظورت اینه که قلقش میاد دستت؟
ها ؟ ها ؟
مطمئنن فرای هم به تو حس خوبی داره شک نکن :green:
راستی هادی و مهدی زیاد فرق نداره اما منو هادی صدا میکنن...چاکریم

موفق بباش
 

*farshid*

کاربر VIP
الان فهمیدیم با لپ تاپ رندر گرفتی :green: (بابا لپ تاپ )
ینی چی هرچی بیشتر رندر بگیری نویزش کمتر میشه؟ ینی رو کم کنیه؟ :green: یا این که موتورش گرم میوفته :green: یا منظورت اینه که قلقش میاد دستت؟
ها ؟ ها ؟
مطمئنن فرای هم به تو حس خوبی داره شک نکن :green:
راستی هادی و مهدی زیاد فرق نداره اما منو هادی صدا میکنن...چاکریم

موفق بباش

سیستمش یه چیزیه عین light cache و vray rt (البته از نظر ظاهری) هر چقدر زمان رندر سپری میشه تعداد پیکسل های بیشتری پردازش میشن و نویز صحنه میاد پاینن
پس اگه 2 سال هم رندر بگیری رندرش ادامه پیدا میکنه
در ضمن برای مشکل زمان رندر 4 تا راه حل داره
1-استفاده از سرور های random control برای پردازش آنلاین >>>> render slave
2-فرستادن فایل به شرکت فرای و تحویل گرفتن رندر از طریق ای-میل >>>> render farm
3- کم کردن تعداد پلیگان صحنه
4- استفاده از سیستم پردازش کارت گرافیک گیمینگ و سی-ی-یو.... با نرمافزار آریون که همون نسخه ریال تایم فرای هست با همون کیفیت با سرعت 100 برابر ... فقط کارت گرافیکی گیمینگ gtx میخواد. منم که فقیرم و ندارم

حالا خوبه گفتم مهدی

اسما تو ذهنم نمیمونه

یه نفر داریم تو سایت (epower) هر روز پیام خصوصی میزنم اسمشو میپرسم :lol:
من کلا مهدی و هادی و احسان رو قاطی میکنم
 

*farshid*

کاربر VIP
فوق العاده است آقا فرشید :oops: خیلی طبیعی به نظر میرسه . منتظرم رندرهای نهاییتون رو ببینم :rose:
سلام مجید جان (اسمت اینه؟)
خوشحالم که خوشت اومده
یه کار دیگه میخوام شروع کنم
این بیشتر برای تمیرین بود
دیدم نتیجش قابل تحمله گذاشتم اینجا دوستان ببینن و اگه حوصله داشتن نظر بدن
:rose:
فکر نکنم دیگه روش کار کنم
 

Mj

Well-Known Member
سلام فرشید جام
مثله همیشه زیباست
ولی قبل زیبایی فقط نویز به چشم میاد
خسته نباشی
 

*farshid*

کاربر VIP
همه به نویزش ایراد میگیرن و من بهتون حق میدم
ولی من نویزشو دوست دارم
نمی دونم چرا
حتی یه دوره ای بود که به رندرای تر و تمیزم نویز میدادم
نه اینکه طبیعی بشه ... نه
به خاطر حس خاصی که به کار میده

حس قدیمی بودن
حس محیط های رمز آلود
و حس iso ی بالا و تاریکی اتاق :green:
 
آخرین ویرایش:

hellboy3d

Member
سلام
کار خیلی خوبی شده
کاش دیتیل بیشتری اضافه می کردی
لوکربوزیه واقعا معمار برجسته ایه
یادم خیلی دوست داشتم ویلای سوانا رو کار کنم -اما اجل بهم محلت نداد:cool:
نویزشم دوست میدارم:rose:
موفق باشی
 

*farshid*

کاربر VIP
این رندر با نویز کمتر تو پست اول قرار میگیره
الان 1.52 شبه
ماشالاه همه آن هستن:)
یه سری شمع هستند که تو فورگراند قرار گرفتن
با دیافراگم 2.8 رندر گرفتم
 

پیوست ها

  • e.jpg
    e.jpg
    96.2 کیلوبایت · بازدیدها: 42

Farrokh

Active Member
خیلی خوشکل شده ها
ولی گویا نیست
بیشتر یک حالت وهم آلود داره که اصل بنا رو تحت شعاع قرار داده

خیلی خوشم نیومد در کل

به نظرم روی این بیشتر کار کن که بتونی تصاویری واقعی و واضحاز کلیسا ارائه کنی

شاد زی:rose:
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
بابا معمار بابا وکوربوزه ای خالق آثار
فرشید به نظرم برگردی به همون vray بهتره توی کلیسا رو حالت قدیمیتر طراحی کن با اون گیاهای رونده و ... که انگاری 20 30 ساله کسی نرفته کلیسا یه حالت متروکه
صندلیهاشم پوسیده تار عنکبوت و ...
.
 

*farshid*

کاربر VIP
این یه رندر جدید
یعنی من عاشق فرای شدمااااااااااااااااااا
ولی همون ویری بهترین انتخابه

در حد شاتل از فرای خوشم اومده
 

پیوست ها

  • nahyi jpeg.jpg
    nahyi jpeg.jpg
    81 کیلوبایت · بازدیدها: 380

*farshid*

کاربر VIP
خیلی خوشکل شده ها
ولی گویا نیست
بیشتر یک حالت وهم آلود داره که اصل بنا رو تحت شعاع قرار داده

خیلی خوشم نیومد در کل

به نظرم روی این بیشتر کار کن که بتونی تصاویری واقعی و واضحاز کلیسا ارائه کنی

شاد زی:rose:

اصلا نقدتو قبول ندارم
دیگه دوستت ندارم :wink:
:green:
شوخی کردم کاکو :rose:
حق با شماست
سعی میکنم رندرای بعدیمو باکیفیت تر بگیرم
واقعا تجربه جالبی بود برام

دقیقا میخواستم یه محیط تاریک و وهم آلود خلق کنم
انگار تا حدودی موفق شدم
از این بابت خوشحالم

تنها محدودیتم تو این کار آشنایی کم با محیط فرایرندر و سردرگمیم بود که الان کاملا باهاش ارتباط برقرار کردم
اگه سخت افزار قوی داری حتما امتحانش کن واقعا خوبه
:rose:
:rose:
ممنون بابت وقتی که برای نظریدن گذاشتی :rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
بابا معمار بابا وکوربوزه ای خالق آثار
فرشید به نظرم برگردی به همون vray بهتره توی کلیسا رو حالت قدیمیتر طراحی کن با اون گیاهای رونده و ... که انگاری 20 30 ساله کسی نرفته کلیسا یه حالت متروکه
صندلیهاشم پوسیده تار عنکبوت و ....

ایده ی جالبی بود تایماز جان
من فعلا گیر کردم اندر خم فرای

ویری رو بلتم
بهتره یه چیز دیگه هم یاد بگیرم
الان دو تا انتخاب دارم
وی-ری و فرای
بستگی داره به کاری که میخوام بکنم
اگه کار بیرون باشه با ویری رندر میگیرم
ولی اگه واسه دل خودم باشه ( که اکثرا اینجوریه :)) با فرای رندر میگیرم
عیدتون هم مبارک
داداشم دوماد شد امروز

بعدش نوبت ماست
:wink: البته بعد هزار سال
 

E-power

کاربر متخصص
سلام فرشید جان
شرمنده بازم دیر اومدم .:mad: گرفتار بودم..
اول تبریک بگم داماد شدن داداش رو . کی نوبت خودت میشه بیام عروسیت شام بخوریم ؟؟:lol: شوخی کردم.
خیلی خوبه به عنوان تجربه اول.:rose: جدی میگم. خیلی لذت بردم.
راستی در مورد LightMixer اطلاعی داری؟ خیلی بخش مهمیه. اگه خواستی توضیح میدم در موردش خیلی بخش جالبیه . مکسولم داره Multilight . در حین رندر میتونی یه منبع نور رو خاموش کنی یا شدتش رو کم و زیاد بکنی و ..

داخل کلیسا هم منبع نور داری؟ اگه داشته باشی فکر کنم نویز کار کمتر میشه چون نوری که از بیرون وارد ساختمون میشه کمه .به نظر.
من واسه نماهای داخلی شدت نور محیط رو زیاد میکردم نتیجه بهتر میشد. یه تستی بزن ببین بهتر میشه یا نه...
...
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
سلام فرشید جان
شرمنده بازم دیر اومدم .:mad: گرفتار بودم..
اول تبریک بگم داماد شدن داداش رو . کی نوبت خودت میشه بیام عروسیت شام بخوریم ؟؟:lol: شوخی کردم.
خیلی خوبه به عنوان تجربه اول.:rose: جدی میگم.
راستی در مورد LightMixer اطلاعی داری؟ خیلی بخش مهمیه. اگه خواستی توضیح میدم در موردش خیلی بخش جالبیه . مکسولم داره Multilight . در حین رندر میتونی یه منبع نور رو خاموش کنی یا شدتش رو کم و زیاد بکنی و ..

داخل کلیسا هم منبع نور داری؟ اگه داشته باشی فکر کنم نویز کار کمتر میشه چون نوری که از بیرون وارد ساختمون میشه کمه .به نظر.
من واسه نماهای داخلی شدت نور محیط رو زیاد میکردم نتیجه بهتر میشد. یه تستی بزن ببین بهتر میشه یا نه...
...

مرسی به عنوان تجربه ی اول :green:
ممنون از نظرت
یه چیزایی گفتی که واقعا لذت بردم
این مورد آخر رو خیلی حکیمانه گفتی
دقیقا اینجوریه
منبع نوری داخلی نویز رو کمتر میکنه
و من دقیقا به تعریف جدیدی از نویز رسیدم
نویز یعنی نقطه ای که نور بهش نرسیده
اگه منابع متنوعی داشته باشیم این تاریکی ها کمتر میشن و نورها با هم همپوشانی میکنن در نتیجه نویز صحنه کمتر میشه

واقعا ممنون که تاکید کردی رو نکته آخر

در مورد lightmixer هم ممنون میشم توضیح بدی

در مورد fader ها و ...
ممنون
دوست دارم :wink::rose::rose::rose::rose:
یعنی پست پروداکشن فرای منو کشته
 

E-power

کاربر متخصص
Lightmixer بخشیه که میتونی منابع نوری موجود در صحنه رو کنترل کنی.
فرض کن دوتا باکس به عنوان منبع نور در صحنه داری. بعلاوه نور محیط که پیش فرض fader#0 هست. برای اینکه دو منبع نورت (همون باکس ها ) قابل کنترل باشند در Lightmixer .باید براش مشخص بکنی که fader چند هست . پیشفرض همه آبجکتها Fader#0 هستند. . .برای این کار بعد از انتخاب آبجکت نور , در لیست modify ّ, Fryrender Object رو انتخاب کن . جلوی لایت میکسر نوشته Fader#0 . اینو تغییر بده مثلا بذار Fader#1 . اینطوری بخش fader#1 در مولتی لایت به اون آبجکت اختصاص داده میشه. در ضمن آبجکتهای نورانی میتونن توی یه Fader مشابه قرار بگیرند که در اینصورت با یک fader توی لایت میکسر کنترل میشن.
یه پیشنهاد دارم . توی تنظیمات متریال نور , قسمت Unit جلوی ولت, حالت 100X یعنی شدت نور صد برابر رو انتخاب کن. اینطوری یه منبع با شدت زیاد داری . خیلی راحتر توی لایت میکسر میشه کنترلش کرد. مزیت این کار اینه که اگه نور مناسب محیط نبود, مثلا کم بود بتونی همون جا نور رو تنظیم کنی . به خاطر این گفتم روی 100 برابر بذاری .چون اگه شدت کم باشه خیلی توی لایت میکسر نمیشه زیادش کرد. و افزایشش به چشم نمیاد....
...
..
..
.:rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
خیلی ممنون بابت توضیحات کاملت
یه سوال دیگه
تو قسمت آبجکت پروپرتیز این کار رو باید بکنم یا تو قسمت لایت میکسر؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا