کلمات کلیدی طولانی یا long tail چیست؟

mojdehp

New Member
کلمات کلیدی طولانی یا long tail چیست؟ : کلمه کلیدی، عباراتی مرتبط با محتوا و موضوع سایت می باشد که کاربران با جستجوی آن ها از طریق موتورهای جستجو به محتوا یا سایت شما دست پیدا می کنند. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب، موجب جذب کاربران بیشتر می شود و افزایش بازدید، درنتیجه افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.
موتورهای جستجو توسط خزندها و ربات هایی که دارند محتوای سایت شما را می خوانند و یکی از معیارهای آن ها برای رتبه دادن به سایت شما، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط می باشد.

کلمات کلیدی طولانی یا long tail چیست؟
کلمات کلیدی در چه قسمت هایی از وب سایت قرار می گیرند :

1- عنوان وب سایت
2- توضیحات وب سایت
3- متن اصلی
4- تگ های هدر
5- تگ های مهم مانند ایتالیک و بولد
6- ویژگی alt تصاویر
7- ابتدا و انتهای پاراگراف ها
8- به عنوان انکر تکست و غیره
کلمات کلیدی موجود در سئو شامل دو دسته می باشند :

• کلمات کلیدی کوتاه (head Term Keywords) :

کلمات کلیدی کوتاه، تک کلمه هایی می باشند که رقابت در آن ها بسیار زیاد می باشند و اکثر سئوکارها به سمت این کلمات جهت سئو و بهینه سازی سایت می روند.

• کلمات کلیدی طولانی (long Term Keywords) :

کلمات کلیدی طولاتی شامل عبارات متشکل از سه کلمه یا بیشتر می باشند و رقابت برسر این دسته از کلمات کلیدی بسیار کم رنگ می باشد. شاید این سوال مطرح شود که
دلایل استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای بدست آوردن رتبه بالا در سئو چیست ؟

1- از آنجایی که اکثر سئو کاران تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی کوتاه می گذارند و سعی می کنند با این کلمات رتبه ی سایت را بالا ببرند بنابراین رقابت در این کلمات بسیار زیاد است به گونه ای که گاهی به دست آوردن رتبه ی بالا با این کلمات غیرممکن می شود.
2- اغلب کاربران اینترنت مایل هستند که موضوعات خود را با جزئیات جستجو کنند یعنی آن ها معمولا از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنند به همین دلیل است که یکی از اصول سئو، بهینه سازی با کلمات کلیدی طولانی می باشد.
مزیت های استفاده از کلمات کلیدی طولانی :

1- طی مدت زمان کوتاه تری، در صفحه ی اول گوگل ظاهر خواهید شد چرا که رقابت در آن ها آسان است.
2- این گفته درست است که استفاده از این روش در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، ترافیک کم تری دارد اما نرخ تبدیل (تبدیل کاربر به مشتری) بیشتر است زیرا کسانی که از طریق کلمات کلیدی طولانی وارد سایت شما می شوند، هدف مشخصی دارند. به عنوان مثال در انتخاب کلمات کلیدی کوتاه از هر 100 نفر یک نفر به مشتری تبدیل می شود، در حالی که درکلمات کلیدی طولانی از هر 10 مخاطب یک نفر به مشتری تبدیل خواهد شد، در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری خواهد داشت.
3- با صرف هزینه کم تر می توانید جزء رتبه های اول گوگل شوید.
4- بدون نیاز به ساخت تعداد زیادی بک لینک می توانید رتبه اول شوید.
ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار شامل :

• سیستم تکمیل اتوماتیک گوگل
• Google auto suggest
• Ubersuggest

در نهایت ابزارهای حرفه‌ای مانند Google Adwords،Google Analytics و Google Webmaster Tools داده‌های بسیار زیادی دارند که در صورتی که بتوانید از آنها استفاده کنید، قطعا به بهبود استراتژی، بهینه‌ سازی و بازاریابی شما کمک خواهند کرد.
استراتژهای متفاوت جهت یافتن کلمات کلیدی مناسب :

استراتژی های متفاوتی جهت استخراج کلمات کلیدی درحوزه های مختلف کسب و کار وجود دارد. یک استراتژی این است که یک جدول درست کنیم که فیلدهای به این صورت باشد که فیلد اول اهمیت کلمات کلیدی که از نظرما و فیلد دوم عبارت کلیدی مهم از نظر ما، فیلد سوم جایگاه کلمه کلیدی در پیشنهادات گوگل باشد. برای استخراج کلمات کلیدی حوزه کسب و کار شما دو راه وجود دارد:
راه اول : استفاده از ابزارهایی نظیر google trends ،keyword planner google ،keyword tools.io
راه دوم : استفاده از پیشنهادات گوگل : موتورهای جستجو مفیدترین کلمات مرتبط با کلمه ای که جستجو می کنید به شما نمایش می دهد.
معیارهایی که گوگل بر اساس آن کلمات کلیدی مرتبط را نمایش می دهد شامل :

• ارزش کلمه :
ارزش کلمه از نظر گوگل بر اساس تعداد دفعاتی است که کاربران از نقاط مختلف، آن کلمه را سرچ می کنند، تعیین می شود. یعنی اگر شما یک کلمه را دفعات زیادی سرچ کنید گوگل آن را درقسمت پیشنهادات خود قرار نخواهد داد، زیرا جستجوی یک کلمه باید کامل باشد، یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف، آن را جستجو کرده باشند.
• مکان جغرافیایی :
مکان جغرافیایی که کاربران جستجو می کنند از 2 نظر برای گوگل حائز اهمیت است :
الف) هر چه منطقه ی جغرافیایی که کلمه مورد جستجو قرار می گیرد، بیشتر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی کرده و در لیست پیشنهادات خود قرار می دهد.
ب) شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستجو شود پس ممکن است آن کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد.
• کلماتی که در وب به آن اشاره شده است :
کلماتی که در وب بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کلماتی که در اخبارهای داغ مورد استفاده قرار می گیرند و مورد توجه کاربران باشند نیز معیاری است که گوگل نیز بدان توجه خواهد کرد.

در آخر یادآوری این نکته ضروری است که بهترین روش برای یافتن کلمات کلیدی طولانی حوزه کسب و کار شما، استفاده از پیشنهادات گوگل می باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا