کلبه ی دالایی لامای بزرگ

شروع موضوع توسط homayoon_fattah ‏30 مارس 2012 در انجمن مسابقه نوروزی 1391

  1. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام
    فکر کنم من تنها شرکت کننده سرباز هستم و تنها سربازی هم هستم که داره تو یه مسابقه مجازی مدلینگ شرکت میکنه :green: پس بهم تبریک بگین ! تبریک بگین ! بگین :green:
    امیدوارم این مسئله این اجازه رو به من بده که اگه نتونستم کارمو تکمیل کنم ، مدیران و بقیه از دستم ناراحت نشن !! در عوض منم قول میدم هر وقت مرخصی گرفتم روی پروژه کار کنم .
    بریم صراق اسل متلب :
    اولین تصویری رو که تو ذهنم نقش بست یک کلبه ساده بر فراز (نوک) یک قله صخره ای بود ، که صخرش تقریبا مثل عکسی هست که گذاشتم ولی صخره ای نرم تر . که برای رسیدن به کلبه باید صخره نوردی کرد !! امیدوارم بتونم پیادش کنم .
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏30 مارس 2012
    .:taymaz:.، hellboy3d، Hossein.59 و 19 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. skyblu3

    skyblu3 Member

    ارسال‌ها:
    227
    تشکر شده:
    200
    امتیاز دستاورد:
    16
    ایول همایون جان...منم تبریک میییییییییییییگم:lol:
     
    نوشته شده توسط skyblu3 در ‏30 مارس 2012
    homayoon_fattah از این پست تشکر کرده است.
  3. m0hammad

    m0hammad Member

    ارسال‌ها:
    93
    تشکر شده:
    94
    امتیاز دستاورد:
    18
    تبریک میگم .

    زود پیادش کن باید بری از مملکت دفاع کنی.:green:
    یک لحظه فکرشو بکن :shock: اگر همه نیروهای مسلح , مثل تو مسابقات مجازی شرکت میکردن چی میشد؟:soot:
     
    نوشته شده توسط m0hammad در ‏31 مارس 2012
    homayoon_fattah از این پست تشکر کرده است.
  4. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    1

    اولین نتایج اولین تلاش های من برای ساخت سنگ بنای کلبه یا همون کوه صخره ای (به قابلیت های خودم پی بردم !!) . میخام انگلیسی توضیحاتو بدم !! بابا آخه داور میان قاره ای قراره داشته باشیم بابا ، کلاس کارو ببرین بالاااااااااااا

    متاسفانه تا حالا نتونستم یه تکسچر خوب برای صخره ها پیدا کنم واسه همین راضی نشدم (هیچوقت راضی نباشین !!) ولی توی تصویر دوم ( r2 1) میبینید چطور بامپ ریز و شارپی در اومده . این تصویرو وقتی هنوز رندر تکمیل نشده بود گرفتم و تصویر بعدی کامل همونه . که میبینید بامپ ها خیلی تمیز و ریز و شارپ نیس .
     

    پیوست ها:

    • r 1.jpg
      r 1.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 260.1
      نمایش ها:
      27
    • r2 1.jpg
      r2 1.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 292.8
      نمایش ها:
      31
    • r2 2.jpg
      r2 2.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 245.8
      نمایش ها:
      31
    • r3.jpg
      r3.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 242.7
      نمایش ها:
      31
    آخرین ویرایش: ‏31 مارس 2012
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏31 مارس 2012
    airbos از این پست تشکر کرده است.
  5. airbos

    airbos کاربر متخصص بخش مدلسازی

    ارسال‌ها:
    1,055
    تشکر شده:
    3,818
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام
    ایول به این روحیه.خوشم اومد.شما با تلاش و کوشش می تونی تو همین مسابقات کارتو تموم کنی.چرا بعدش؟
    امیدوارم که بتونی کارت رو به بهترین نحو ممکن تموم کنی همایون جان
    :rose:
     
    نوشته شده توسط airbos در ‏31 مارس 2012
    max vray و homayoon_fattah از این پست تشکر کرده اند.
  6. Ahmad Kouti

    Ahmad Kouti Member

    ارسال‌ها:
    103
    تشکر شده:
    188
    امتیاز دستاورد:
    16
    کار خوبیه . ادامه بده:rose:
     
    نوشته شده توسط Ahmad Kouti در ‏31 مارس 2012
    homayoon_fattah از این پست تشکر کرده است.
  7. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    building the rock

    well i started to build a rocky mountain . my rocks are contained of tow components:
    for making the rock i had this idea in my mind to give a cone some modifier that makes noisy and fractal effects on it but when i tried with cone saw that it;s regular segments and faces don;t let me to have an irregular bump so i tried with sphere but that was not suitable too . then i found geosphere great because that has almost irregular segment and vertex . so i gave it a noise modifier as you see in the picture .
    but i saw it looks very Integrated . suddenly i remembered a modifier that give volume to vertex and edges of an object . i didn't remember it's name so i returned to MAX's help . yehhhh it was lattice !! :D
    so i gave it to another geosphere with low segment _see below_ and a noise modifier . then i cloned it into 4 parts with different seeds and scales located on the first big rock :)

    i hope it'll be useful for you

    صخره ای که ساخته ام از دو قسمت تشکیل شده . برای ساختن صخره اول به فکرم رسید که به یک مخروط یجور مودیفایر که کچ و معوج کنه بدم تا بی نظمی موجود روی صخره رو به وجود بیارم ولی وقتی این کارو کردم دیدم فیس های منظم مخروط اجازه داشتن اثرات بی نظم رو نمیده . کره رو هم امتحان کردم ولی اون هم همین مشکل رو داشت و فهمیدم جئوسفر گزینه مناسبی هست چون پلی گان هاش و ورتکس هاش به صورت ردیفی چیده نشده اند . این قسمت اول صخره و شمای کلیش بود برای داشتن تخته سنگها هم که قسمت دوم کوه باشه به یک نصفه جئوسفر مودیفایر lattice اعمال کردم و بهش نویز دادم (طبق تصاویر) و به تعداد 4 تا ازش کلون کردم که هر کدوم seed های مختلفی داشتن .

    امیدوترم به کارتون بیاد
     

    پیوست ها:

    • r.JPG
      r.JPG
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 197.8
      نمایش ها:
      23
    • rr.JPG
      rr.JPG
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 121.7
      نمایش ها:
      22
    • r k.jpg
      r k.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 152.1
      نمایش ها:
      27
    • rrr.JPG
      rrr.JPG
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 229.9
      نمایش ها:
      28
    آخرین ویرایش: ‏31 مارس 2012
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏31 مارس 2012
    *farshid*، .:BehzAd:. و airbos از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    references for cottage

    references for cottage

    تصاویر مرجع برای کلبه تبتی
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏31 مارس 2012
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏31 مارس 2012
    *farshid* از این پست تشکر کرده است.
  9. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    سربازی کجا افتادی؟ دژبان پنتاگونی؟ :)
    از این تریبون اعلام میکنم که استفاده از زبان های بلاد کفر در فروم مجاز نیست ولی چون سربازی مشکلی نداره :wink:
    موضوعت هم خیلی خوبه جا برای فکر و کار فراوان داره

    یه توضیحی هم در مورد جناب مهندس دالایی لاما بده ... فکر کنم نیاز باشه !
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏31 مارس 2012
    homayoon_fattah و emadmax از این پست تشکر کرده اند.
  10. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    دژبان پنتاگون :lol: خیلی ممنون :lol: کلی خندیدم
    اونم چشم مدیر عزیز ترجمش اضافه شد .

    دالایی لاما ی ،هم یک روحانی تبتی هست که تو این کلبه تنها زندگی میکنه . این کلبه تو بلند ترین نقطه یک صخره خیلی بلند قرار داره . فعلا داستان از این قراره ، حالا بعدا چی پیش بیاد:-?

    سال نو شما هم مبارک
    تشکر بابت تشویق و پیگیری هاتون . نه کلبه تو مایه های همون عکس هایی هست که گذاشتم ولی کوچیک .
     
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏31 مارس 2012
  11. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    پیاده سازی کلبه

    سلام به همه رفیقان شفیق من در مجید آنلاین . اول بگم که امیدوار بودم مسابقه بیشتر از اینها پیشرفت داشته باشه :sad: به هر حال . من مرخصی گرفتم و به قولم هم عمل کردم و روش کار کردم و نتیجه اش شد این :
     

    پیوست ها:

    • sfdgsf.jpg
      sfdgsf.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 364.5
      نمایش ها:
      30
    • wrgserg.jpg
      wrgserg.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 378.8
      نمایش ها:
      26
    • nhfvthf.jpg
      nhfvthf.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 315.8
      نمایش ها:
      27
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏24 آوریل 2012
    .:BehzAd:.، asa.graphic، airbos و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. koorosh_kh

    koorosh_kh باحالترین کاربر

    ارسال‌ها:
    803
    تشکر شده:
    2,379
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    خیلی خوب شده آفرین آفرین
    یه زره یو وی سنگ کشیده شده
     
    نوشته شده توسط koorosh_kh در ‏25 آوریل 2012
    airbos و homayoon_fattah از این پست تشکر کرده اند.
  13. homayoon_fattah

    homayoon_fattah Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    262
    تشکر شده:
    694
    امتیاز دستاورد:
    93
    خیلی ممنون :rose: نمی دونم چطور میشه درستش کرد . از uvw mapping استفاده کردم ولی خوب از آب در نیومد . تکسچر خوب و بزرگ هم نداشتم .
     
    نوشته شده توسط homayoon_fattah در ‏25 آوریل 2012
    koorosh_kh و airbos از این پست تشکر کرده اند.
  14. airbos

    airbos کاربر متخصص بخش مدلسازی

    ارسال‌ها:
    1,055
    تشکر شده:
    3,818
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام
    تا اینجا که خیلی خوب شده همایون جان.
    خوب از uv unwarp استفاده کن.تا کش نیاد
    موفق باشی:rose:
     
    نوشته شده توسط airbos در ‏25 آوریل 2012
    homayoon_fattah و koorosh_kh از این پست تشکر کرده اند.
  15. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    لطفا رندر نهایی رو تو پست اول کارتون قرار بدین ... کارها ساعت 12 شب یکشنبه 7ام خرداد جمع آوری میشه
    موفق و پیروز باشید
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏27 می 2012
  16. support.onlin

    support.onlin Member

    ارسال‌ها:
    216
    تشکر شده:
    231
    امتیاز دستاورد:
    16
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    سلام همایون خان :rose:

    قبل از هرچیز شرکت در این مسابقه رو بهت تبریک میگم امیدوارم بتونی به موقع به بخش مسابقه برسی:paint:

    رندرهای آخری رو که گذاشتی دیدم یکم جای کار داره اما خیلی عالی شدن

    راستی دلیل اینکه نقل قل کردم این بود که یه جمله سه کلمه ای نوشتی ( بریم صراق اسل متلب :shock: ) شیش تا کلمه اش غلط بود! :lol: نمیدونم حالا از قصد بوده یا نه ولی فکر کنم نیاز باشه یه سر به کلاس های آکابر بزنی!!! :green:

    خیلی دوست دارم:wink:

    موفق باشی / یاحق
     
    نوشته شده توسط support.onlin در ‏27 می 2012

به اشتراک بگذارید