کدام نرم افزارها در ایران درآمد زا هستند؟!

30min

Banned
دوستان منم با ایشون اختلاف نظر داشتم و سعی کردم مودبانه حرف هام رو بگم .
یا ایشون میپذیره یا اینکه ما رو قانع میکنه .
اما وقتی که توهین بشه حتی اگه حق با شما هم باشه دیگه نمیشه حرف شما رو صحیح دونست .
از شما هم میخوام که اگر مشکلی دارید با این بحث به صورت دوستانه و بدون توهین مطرح کنید .
دوستان از ویرایش متن استفاده کنید ! متن من که فکر نمیکنم نیازی داشته باشه ! :wink:
خوش باشید .
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
چرا یک مبحث خوب میزنید می پکنیدش :green:

کار کردن تو ایران خیلی راحت تر از خارج از ایران شما نمونه کار قوی داشته باش حله هرجا بری روسرشون میذارند حتی با شما مچ میشند :lol:

خارج از ایران هم محدودیت وجود نداره فکر کنم خودتون بدونید اونجا هرکسی نسبت به پولش باید نرم افزارش انتخاب کنه تا بعد که یکجا استخدام بشه (من یادم اینده نداز چطوری بدون افتر و فوتوشاپ کار کنم :cry: فوتیج هام که دیگه )

vfx تو ایران داره استارتش می خوره سختیهاش قبلی ها کشیدن و بستر مناسب شده شما اگه کارت خوبه می تونید با شرکت های که هستند همکاری کنید

هرکسی هم تو این تایپیک پست داده و خودش احساس میکنه توهین یا هر چیزه دیگه و ... داره خودش درستش کنه همچین تایپیک های حبف که با این حرفا خراب بشه :rose:

مکس هم 15 سال فکر کنم هست اومده

http://www.maxunderground.com/the_history_of_3d_studio/

22 سال که این نرم افزار هست فکر کنم خیلی هاتون بدنیا هم نیومده بودید :lol: ( به مکس و افتر من توهین نشه )
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام. با اجازه اسیتید من هم گفتم یه کم در مورد وضعیت نرم افزاری و بازار کاری برای دوستمون Bugger یه چیزایی رو بگم.
Bugger جان ببین، من یه دوست دارم مثل تو. فقط به فکر پول بود اول هایی که وارد بحث 3D شد و اون هم مثل شما این موقعیت ها رو بررسی کرد و 3DS Max رو برای کار انتخاب کرد. چون تقاضا برای اون توی کشور ما بسیار بالاست و اگه کارت هم خوب و تمیز باشه مطمئن باش راحت می تونی کارت رو پیش ببری، اما در زمینه هایی مثل Architectural، ساخت تیزر و تبلیغات نه چندان پیچیده و یه سری کارهای دیگه. شما اگه دنبال کار می گردی و می خوای که آینده ی شغلیت تامین باشه حتما Max رو ادامه بده البته با VRay. این طوری دم هر شرکت ساختمانی بری که به یه 3D کار کار داشته باشن می تونی به راحتی استخدام بشی. فقط باید کارهات خوب باشن چون رد حال حاضر Max کار توی کشور فوق العاده زیاده. پس شما جوابت رو الان گرفتی دیگه. زیاد روی موضوع انتخاب وقت خودت رو هدر نده و برو برای حرفه ای شدن تو زمینه ی خودت. مهم نیست با چه نرم افزاری کار می کنی مهم اینه که بخواهی و سعی خودت رو بکنی که توی زمینه کاری خودت بهترین باشی. این طوری رو هوا می برنت. مطمئن باش.
البته این فقط یه روی قضیه است. مثلا همون دوستم که کار با مکس رو شروع کرد. الان پس از سه سال و پس از شکست خوردن توی یه پروژه نرم افزارش رو عوض کرد و رفت روی Maya کار کنه. البته اون کارش انیمیشن بود نه Architectural. برای همین هم با مکس مشکل پیدا کرد. و اگه دوستان می گن با Maya کار کن چون مکس فقط در زمینه Architectural خوبه اما Maya هم در زمینه Architectural خوبه و هم در زمینه انیمیشن و VFX. در مورد Pipeline هم باید بگم بهت که شرکت های ساختمانی میان یه طرح یا نقشه رو تویautocad پیاده می کنن و می دنش به شما برای سه بعدی کردن و باقی کارها مثل نورپردازی و متریال و رندر. خوب شما دو راه داری یکی اینکه تو خودautocad سه بعدی کنی طرح رو و بعد اونو با مکس بازی کنی و روش کار کنی. و راه دومم اینه که همون طوری شروع کنی پیاده کردن طرح توی مکس که خیلی مشکل تره این طوری. البته واجب نیست شما با مکس کار کنی. مثلا خود بنده توی یه شرکت ساختمانی کار می کنم و کارم همینه اما با Cinema 4D کار می کنم. و از کارهام هم راضی هستن و این که بچه ها می گن مهم نیست با چه نرم افزاری کار می کنی و فقط خود کاره که مهمه درست می گن. چون اصلا توجه نمی کنن که با چه نرم افزار ی کار می کنی و اونا فقط میان و به کارت نگاه می کنن. همین.
دوست عزیز امیدوارم به نتیجه رسیده باشی. بازم می گم زیاد خودت رو خسته نکن. انتخاب با خودته. وضعیت کار رو هم که من تا حدودی گفتم. بهترین انتخاب برای کار در ایران همون استفاده از مکسه. البته من خیلی رو سراغ دارم که مکس رو بلدن ولی کار ندارن اما خیلی ها رو هم می شناسم که نرم افزارهای دیگه ای رو بلدن و سر کار می رن و حقوق خوبی هم می گیرن. پس بازم می گم کار مهمه نه وسیله ای که با اون کار رو انجام می دی.
موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:

m3d

کاربر VIP
یعنی برای دوستان همینجوری کار ریخته؟ واقعا شرکتهایی که کار سه بعدی میکنن اینقدر زیادن و ما نمیدونیم؟ نه بابا تو این مملکت اصلا برا کارای سه بعدی ارزش قائل نیستن به غیر از چند تا شرکت که اونا هم باندی و انحصاری کار میکنن مثل حور و صبا و ... ! اگه کار تو ای مملکت بود که وضع ما این نبود . من خودم مکس کارم ولی فکر کنم مایا هم داره جا میفته
 

n.i.m.a

New Member
بشنوید از مادر عروس!
M3d جان، شما که باز اومدی رو خونه اول!!
بابا شما کار خوب، حرفه ای، درجه یک انجام بده، من بهت قول میدم ظرف یک ماه همون شرکت های انحصاری برات دست و پا بشکنن!
ببین من کسی رو میشناسم که از ایران برای استودیوهای بزرگ آمریکایی طرح میفرسته و پولشو به حساب واریز میکنند، چون کارش شاهکاره!

لطفا نگو کار نیست، بگو کار هست اما مرد کار نیست...

----
R2D2 جان دمت گرم، محترمانه زدی تو خال، منم میخواستم همینو بگم ولی یکمی تند رفتم...
 
آخرین ویرایش:

m3d

کاربر VIP
از راهنماییتون ممنونم دوستان گلم ولی خداییش از شأن یه هنر مند دوره تو یه تاپیک علمی به دوستش متلک بگه . همین که وقت گذاشتید و روی کارهام نظر دادین باعث افتخار منه . منظور من اینه که اگر یه برنامه منسجمی تو کشور باشه و یه جایی باشه که ما مبتدیها هم جای رشد داشته باشیم خیلی بهتر میشه کار کرد. من شاید کارهای خیلی بهتری بتونم بزنم ولی به علت نبود یه اسپانسر درست و حسابی و نبود بودجه نمیشه . در پایان برای همه هنرمندان آرزوی موفقیت دارم.
 

c m y k

Member
از راهنماییتون ممنونم دوستان گلم ولی خداییش از شأن یه هنر مند دوره تو یه تاپیک علمی به دوستش متلک بگه . همین که وقت گذاشتید و روی کارهام نظر دادین باعث افتخار منه . منظور من اینه که اگر یه برنامه منسجمی تو کشور باشه و یه جایی باشه که ما مبتدیها هم جای رشد داشته باشیم خیلی بهتر میشه کار کرد. من شاید کارهای خیلی بهتری بتونم بزنم ولی به علت نبود یه اسپانسر درست و حسابی و نبود بودجه نمیشه . در پایان برای همه هنرمندان آرزوی موفقیت دارم.


---------------------------------
کاملا باهات موافقم ولی نگاه امروز جوانان عزیز به برنامه های 3دی بسیار شگفت زده ام کرد
ماشاالله به این همه نظرات جالب
و اما نظر من
ما در یک کشور در حال توسعه هستیم (شک نکنید دیر و زود داره سوخت و سوز نداره ) این دوران هم در حال گزاره و روزی خواهد رسید که از تمام دنیا برای جذب طراحان ایرانی سه بعدی کارها و ...کارها صف خواهند کشید (چون هنر نزد ایرانیان است و بس )
بعد از نوشابه هائی که برای خودمون باز کردم عرض میکنم البته کسی اگه از امریکا بیاد بره تو یه شرکت ایرانی کار کنه یه جای کارش بنظرم اشکال داره چون اگه همون جا ساندویچ درست کنه ماهی 2 , 3 هزار دلار در آمد داره(تازه اونم تو امریکا زندگی کردن به به) در حالیکه حقوق یه طراح عالی توی یه شرکت ولخرج ایرانی بیشتر از 1.5 میلیون نیست . البته وضع فریلانسها فرق میکنه . ولی بنظر میاد رتبه اول مال 3دی مکس است و دوم مایا چون طیف گسترده ای رو جذب کردن البته دلیلش هم خوب بودنشون نیست گسترده بودنشونه . شاید اگر آموزشگاهها و تبلیغات زیاد توی فروشگاهها و سایتها و وفور پلاگین توتوریال و از اینجور چیزها برای هر نرم افزار دیگه ای مثل زی براش یا ... بود الان وضع اونا هم بهتر بود . خوب ما ایرانیها اینطوری عادت کردیم که تا یکی یه راهو رفت بقیه هم دنبالش را بیوفتیم . بابا یکم خود باوری خلاقیت نو آوری
اصلا کی گفته کتاب داستانهای کودک باید نقاشی 2 بعدی داشته باشه ؟؟
کی گفته طراحی ماشین ایران خودرو رو باید طراحای خودش انجام بدن؟؟
کی گفته مانمیتونیم قبل از ساختن اسباب بازی بچه ها مدل سه بعدیشو بسازیم؟؟
کی گفته انیمیشنهای تلویزیون باید مختص صبا فلان فلان باشه ؟؟
کی گفته ما نمیتونیم مدل طراحی کنیم به سایتهای خارجی بفروشیم ؟؟
کی گفته تیزرهای مزخرف بدون ایده تلویزیون باید همینطوری ادامه داده بشه ؟؟
کی گفته ما نمیتونیم یه نمایشگاه تخصصی از روباتهای 500 سال آینده که در ایران ساخته خواهد شد و طراحانش بصورت 3دی کاراشونو پرزنته کردن داشته باشیم:-?
کی گفته ها کی گفته .. :sad:بابا این همه ایده ما تازه اول کاریم اگه این جوونای عزیز همت کنن انقدر این زمینه در ایران جای کار داره که نگو و نپرس (خیلی ارمانگرایانه نوشتم خودم حال کردم )
کار هست ولی کار رو به کاردون میدن یکم تلاش یکم خلاقیت یکم حوصله ولی هیچ وقت نباید رفتار غیر حرفه ای داشت خودتونو دست کم نگیرید این تخصص کار هر کسی نیست در بهترین حالتش چیزی از یه دکتر کم ندارین غیر از علاقه چیزهای دیگه ای هم میخواد که باشد تا بعد ..
زت زیاد:neutral:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا