سلام
ببخشید که کار نصفه هست چون شاید طول میکشید الان گذاشتم نصفشو هم میشه تا حدی بررسی کرد و گزارش داد
به هر حال امشب باید به سامون برسه انشاءا...
خب توضیح عرض کنم.
بین قابها از طرف چپ و راست اتصال زدم.
به علت قاب بندی و کنتراست رول بودنش بهتره تا حواسپرت کن نباشه.
فقط سعی کردم بر اساس همون قاب قبلی کار کنم.
یه تاج میشه گذاشت بالاش ... بزرگ و کوچیکش چند تا حالت داره این یکیشه.
البته بالا اونجور صاف نمیمونه و فرم دار میشه.
توی اون طرح شما من فکر کردم گذاشتن نوشته اونم احتمالا ریز میتونه سخت باشه
ولی به هر حال اون طرح رو هم اگه این خیلی خوب نشد اجرا میکنم.
تزئینات هم ممکنه عوض بشه برای همخونی ولی انتظارم یه سلسله قاب یکدست هست.
اون قسمت ثلث نوشته عربی بالای سر از خود حرم هست.
شاید یکی از بهترین ترکیب رنگ ها با طلایی باشه. زیارت رو با استایل و اصلاح اونجا میکاریم.
اگه شیپ بدی من درست میکنم
( اگه فرصت کردی هم که قبولت دارم)
همش فکر میکردم اگه دو تکه نوشته بذاریم میشه چپ و راست اون تاج گذاشت
اما اگه متن طولانی بود چی...
{همونجاها که از طرحت کندم وارونه گذاشتم - زمان کم بود ننوشتم!)
خب بهترین چیزی که به نظرم رسیده اینه که یه 90 درجه اختلاف فاز بدیم
و نوشته شلوغ بین دو کتیبه جاسازی بشه....
اینجوری وسطهاشون خوب میشه و فقط اول و آخر کمجا میشه
که اونها هم میتونه کوچکترین نوشته باشه یا یه استثنای ساده ...
برای کنترل طرح و رنگ بندی پایه کار طلایی هست که سعی میکنم تو مونیتورهای مختلف نتیجه خوب بده
و بر حسب شرایط زرشکی یا سورمه ای یا مشکی هم باهاش ترکیب میکنم.
در مورد کادری که مشخصات طراح بخوره یه قاب کوچیک از جنس تزئینات و فرمها در میارم که خیالت راهت بشه.
به نظر حقیر اگه این قسمت در حد یه امضا و شناسنامه کوچیک و فروتن باشه بهتره
...
و اما در مورد متن که شعر باشه یا حدیث و بزرگ باشه یا کوچیک ...
خب شعر که گفتم چند تا شعر خوب هست ولی اگه حدیث خواستیم میتونیم کوتاهترهاشو انتخاب کنیم
تا هر چی که شد ... نهایتش همین تست شما میشه ولی بازم تابلویی بودن طرح میطلبه کوتاه باشه
... شاید یکی در میون شعر و حدیث ... این قسمت رو با بررسی دقیق میتونم عرض کنم...
تا بیداری نظراتو بگو
برای چشمای درخشانت هم آب هویج گرفتم
دیگه همیناس.
ببخشید که قربانی ما ناقابله...
شب دراز است خدایا توفیق ...