کتاب مرجع Flash CS4

وضعیت
موضوع بسته شده است.

amird

خبرگان انجمن فلش
با سلام خدمت تمام دوستان عزیز
خوب همونطور که بعضی هاتون هم در جریان هستید با کمک خدا تونستم اطلاعاتی که در مورد فلش داشتم رو یه خورده جمع و جور کنم و سر بزنم و حاصلش رو به صورت یک کتاب به فلش دوستان عزیز تقدیم کنم . امیدورام که این کتاب بتونه برخی از مشکلات سر راه فلش دوستان عزیز رو رفع کنه و باعث ارتقای سطح علمی دوستان (مبتدی و متوسط) بشه . (شرمنده دوستان حرفه ای هستم اونا دیگه خودشون استادن من بلد نیستم از خجالت اونا در بیام :green:) . در آخر هم براتون مقدمه کتابم رو می ذارم و همینجا یکبار دیگه از تمام دوستانی که من رو توی این فروم حمایت می کنن تشکر می کنن .

مقدمه مولف :
در ابتدا خدا را شکر می کنم که در نوشتن این کتاب نیز مانند سایر مراحل زندگی مرا یاری فرمود .


من در این دنیا نه بهر عیش نوش آمدم از عزل با خود بگفتم بهر کاری آمدم


نوشتن این مقدمه برای من بسیار لذت بخش است چرا که برای من بدین معناست که توانسته ام نوشتن این کتاب را با موفقیت به پایان برسانم و اکنون در آخرین قسمت از تالیف این کتاب هستم .
کتاب حاضر حاصل چندین سال تجربه و کار من با برنامه فلش می باشد که من این تجربیات را در طی بیش از یکسال کار جسته و گریخته به صورت این کتاب درآوردم تا علاقه مندان و مشتاقان علم بتوانند از آن بهره بگیرند .
ایده اصلی نگارش این کتاب از آنجا شروع شد که من در بین کتاب های فلش موجود در بازار که بارها آنها را در کتابفروشی ها می دیدم و یا برخی از آنها را برای پیدا کردن مطلبی خاص مطالعه می کردم متوجه یک نکته مشترک شدم و آن هم این بود که به علت اینکه اکثر این کتاب ها ترجمه بودند به درستی نتوانسته بودند مفهوم خود را به خواننده منتقل کنند . من خودم همیشه با این مساله مشکل فراوان داشتم و معمولا با کمک برخی از دوستانم و یا سایت های اینترنتی مشکل خود را برطرف می کردم .
مشکل دیگری که این کتاب ها دارند به روز نبودن آنها می باشد اکنون با وجود اینکه حدود 5 سال از منتشر شدن نسخه 6 فلش می گذرد هنوز در بسیاری از کتاب فروشی ها کتاب های آموزشی مربوط به این نسخه وجود دارند که این امر در مورد سایر نسخه های این برنامه نیز صادق می باشد .
با توجه به مشکلات بالا که برای خود من نیز سختی هایی را به وجود آورده بودند بر آن شدم که هر از گاهی مقالاتی را بنویسم و در اینترنت قرار دهم تا شاید بتوانم برخی از مشکلاتی را که کاربران با آنها مواجه هستند را برطرف کنم .
پس از مدتی که مقالاتم را در اینترنت قرار دادم و مشاهده کردم این مقالات می تواند مشکلات بسیاری از کاربران را برطرف کند و همچنین نوشته هایم از نظر نگارش برای کاربران خوشایند واقع شده بود به این فکر افتادم که شروع به تالیف کتابی کنم تا بتوانم حداقل برای افرادی که نظیر مشکلات من را با کتاب های موجود در بازار دارند برطرف کنم .
شیوه نگارش این کتاب عملا از جای خاصی نشات نمی گیرد و این شیوه روشی است که من خودم با آن بهتر می توانم مطالب را یاد بگیرم و از همین جهت از این شیوه برای نگارش این کتاب استفاده کرده ام که در حین مطالعه این کتاب با این شیوه آشنا خواهید شد .
از تمام خوانندگان و صاحب نظران تقاضا می کنم هر گونه انتقاد و پیشنهادی که در خصوص این کتاب دارند را با استفاده ازآدرس [email protected] با من در میان بگذارند تا بتوانم در کارهای بعدی از این نکات استفاده کنم .
در پایان لازم می دانم از تمام عزیزانی که در نوشتن این کتاب مرا یاری کردند تشکر کنم .
از مادر ، پدر و برادرم که مشوقان و حمایت کنندگان اصلی من در نوشتن این کتاب بودند .
از آقای محمد جواد نیکوکار (sizanjavad)برای کمک در نوشتن بخش ActionScript .
از آقای مرتضی فقیه شجاعی (UnknownUser)بخاطر رفع مشکل فارسی نویسی در فلش و نوشتن کلاس قدرتمند فارسی استایل .
و از آقای هادی عباسی (Hadimetal) که در رفع بسیاری از مشکلاتم به من کمک فراوانی کردند .
l646dazvfvhb8nf9n51l.png

برای اطلاعات بیشتر می تونید به سایت ناشر به نشانی :http://saaher.ir/product/60 مراجعه کنید .
موفق و پیروز باشید


این کتاب بزودی در فروشگاه مجید آنلاین قرار می گیرد .

از این پس برای خرید کتاب به فروشگاه مراجعه کنید

ویرایش توسط آونگ​
 
آخرین ویرایش:

amird

خبرگان انجمن فلش
من توی این پست هم فهرست کتابم رو می ذارم تا دوستان علاقه من با محتویات کتاب بیشتر آشنایی پیدا کنند .
موفق باشید
فهرست :
مقدمه مولف -----------------------------------------------------------------------------------------------------------1
درباره این کتاب--------------------------------------------------------------------------------------- 2
روش کار با این کتاب--------------------------------------------------------------------------------------- 3
مقدمه ای بر Adobe Flash --------------------------------------------------------------------------------------- 4
مروری بر قابلیت های جدید Flash CS4 -------------------------------------------------------------------------------- 7
فصل 1 : ---------------------------------------------------------------------------------------10
§ آشنایی با محیط کاری فلش --------------------------------------------------------------------------------------- 10
§ تنظیم کردن کلیدهای میانبر --------------------------------------------------------------------------------------- 17
§ مشخصات سند --------------------------------------------------------------------------------------- 19
§ انواع اشیاء در فلش --------------------------------------------------------------------------------------- 20
§ نحوه کار با فایل های فلش --------------------------------------------------------------------------------------- 21
بخش 1 : ---------------------------------------------------------------------------------------23
فصل 2 : ---------------------------------------------------------------------------------------24
§ ترسیم در فلش ---------------------------------------------------------------------------------------24
§ ابزار Rectangle ----------------------------------------------------------------------------------- 25
§ ابزار Rectangle Primitive ----------------------------------------------------------------------- 28
§ ابزار Selection --------------------------------------------------------------------------------- 28
§ ابزار Oval -------------------------------------------------------------------------------- 30
§ ابزار Oval Primitive ------------------------------------------------------------------------- 32
§ ابزار PolyStar -------------------------------------------------------------------------------- 32
§ مثال-------------------------------------------------------------------------------- 34
§ ابزار Line -------------------------------------------------------------------------------- 43
§ ابزار SubSelection ---------------------------------------------------------------------- 44
§ ابزار Pen -------------------------------------------------------------------------------- 45
§ مثال-------------------------------------------------------------------------------- 48
§ ابزار Pencil --------------------------------------------------------------------------------51
§ ابزار Lasso -------------------------------------------------------------------------------- 52
§ ابزار Brush -------------------------------------------------------------------------------- 54
§ مثال --------------------------------------------------------------------------------57
§ ابزار Free Transform ------------------------------------------------------------------------- 58
§ ابزار Paint Bucket -------------------------------------------------------------------------------- 61
§ پنل Kuler -------------------------------------------------------------------------------- 65
§ ابزار Ink Bottle -------------------------------------------------------------------------------- 69
§ ابزار Eyedropper -------------------------------------------------------------------------------- 69
§ مثال -------------------------------------------------------------------------------- 69
§ ابزار Gradient Transform -------------------------------------------------------------------- 70
§ ابزار Eraser -------------------------------------------------------------------------------- 73
§ ابزار Zoom -------------------------------------------------------------------------------- 74
§ ابزار Hand -------------------------------------------------------------------------------- 74
§ پنل Align -------------------------------------------------------------------------------- 75
§ Rulers (خط کش ها) ---------------------------------------------------------------------------- 80
فصل 3 : -------------------------------------------------------------------------------- 82
§ کار با متن -------------------------------------------------------------------------------- 83
§ ابزار Text-------------------------------------------------------------------------------- 83
§ Static Text -------------------------------------------------------------------------------- 84
§ Dynamic Text -------------------------------------------------------------------------------- 86
§ Input Text -------------------------------------------------------------------------------- 86
§ فارسی نویسی در فلش -------------------------------------------------------------------------------- 88
بخش 2 : -------------------------------------------------------------------------------- 94
فصل 4 : --------------------------------------------------------------------------------95
§ ایجاد و ویرایش Symbolها ------------------------------------------------------------------------- 95
§ مفهوم Symbolها -------------------------------------------------------------------------------- 95
§ کتابخانه فلش -------------------------------------------------------------------------------- 95
§ انواع Symbolها در فلش ---------------------------------------------------------------------------- 96
§ پنل Properties انواع Symbolها در فلش ------------------------------------------------------- 101
§ فیلترها (Filters) -------------------------------------------------------------------------------- 103
§ نحوه استفاده از اشیاء کتابخانه -------------------------------------------------------------------------107
§ گروه ها و اشیاء گروه بندی شده------------------------------------------------------------------------108
§ ابزار Spray Brush--------------------------------------------------------------------------- 109
§ ابزار Deco -------------------------------------------------------------------------------- 111
فصل 5 : --------------------------------------------------------------------------------114
§ نحوه کار با Timeline و لایه ها -------------------------------------------------------------------- 115
§ Timeline چیست ؟ -----------------------------------------------------------------115
§ فریم چیست ؟ ----------------------------------------------------------------- 115
§ لایه چیست ؟ ----------------------------------------------------------------- 116
§ Timeline چگونه کار می کند ؟ ----------------------------------------------------------------- 117
§ کار با لایه ها ----------------------------------------------------------------- 117
§ ایجاد ماسک ----------------------------------------------------------------- 120
§ فریم ها و انواع آنها -----------------------------------------------------------------122
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 124
§ پنل Properties فریم ها ----------------------------------------------------------------- 126
§ مثال----------------------------------------------------------------- 127
§ منوی Control ----------------------------------------------------------------- 129
§ Onion Skin ----------------------------------------------------------------- 131
§ مفهوم Timeline در Symbolها ----------------------------------------------------------------- 133
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 133
§ Timeline مربوط به Buttonها ----------------------------------------------------------------- 136
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 136
بخش 3 : -----------------------------------------------------------------138
فصل 6 : -----------------------------------------------------------------139
§ انیمیشن ها و انواع آنها در فلش -----------------------------------------------------------------139
§ انیمیشن ها چگونه کار می کنند ؟ ----------------------------------------------------------------- 139
§ فلش انیمیشن سازی را متفاوت کرده است ------------------------------------------------------------- 139
§ رابطه میان Timeline و Tweenها -------------------------------------------------------------- 140
§ انواع Tweenها ----------------------------------------------------------------- 140
§ Classic Tween -----------------------------------------------------------------141
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 141
§ پنل Classic Tween Properties ---------------------------------------------------------- 142
§ لایه های راهنما ----------------------------------------------------------------- 144
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 144
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 146
§ Motion Tween -----------------------------------------------------------------148
§ پنل Motion Tween Properties ------------------------------------------------------------- 153
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 155
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 158
§ پنل Motion Editor -----------------------------------------------------------------161
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 166
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 168
§ پنل Motion Presets ----------------------------------------------------------------- 172
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 173
§ Shape Tween ----------------------------------------------------------------- 177
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 177
§ پنل Shape Tween Properties ---------------------------------------------------------- 178
§ Shape Hints ----------------------------------------------------------------- 179
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 179
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 181
§ مثال -----------------------------------------------------------------182
فصل 7 : ----------------------------------------------------------------- 187
§ کار با ابزار Bone و Bind ----------------------------------------------------------------- 186
§ Inverse Kinematics with the Bone tool -------------------------------------------------- 186
§ ابزار Bone ----------------------------------------------------------------- 186
§ ساخت انیمیشن با استفاده از ابزار Bone -------------------------------------------------------- 189
§ پنل های Properties ابزار Bone --------------------------------------------------------- 190
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 194
§ مثال----------------------------------------------------------------- 199
§ ابزار Bind ----------------------------------------------------------------- 204
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 205
فصل 8 : ----------------------------------------------------------------- 206
§ کار با ابزارها و اشیاء 3 بعدی ----------------------------------------------------------------- 212
§ ابزار 3D Rotation----------------------------------------------------------------- 212
§ ابزار 3D Translation ----------------------------------------------------------------- 214
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 214
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 217
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 221
بخش 4 : ----------------------------------------------------------------- 226
فصل 9 : ----------------------------------------------------------------- 227
§ کار با تصاویر خارجی ----------------------------------------------------------------- 227
§ درک انواع تصاویر ----------------------------------------------------------------- 227
§ وارد کردن تصاویر Bitmap به فلش------------------------------------------------------------ 228
§ استفاده از تصاویر Bitmap وارد شده در فلش-------------------------------------------------------- 228
§ ردیابی کردن یک تصویر Bitmap----------------------------------------------------------------- 230
§ جداسازی یک تصویر Bitmap----------------------------------------------------------------- 231
§ تبدیل متن به گرافیک-----------------------------------------------------------------231
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 232
§ مثال ----------------------------------------------------------------- 233
فصل 10 : -----------------------------------------------------------------236
§ کار با صداها در فلش ----------------------------------------------------------------- 236
§ درباره اصوات در فلش ----------------------------------------------------------------- 236
§ وارد کردن اصوات به فلش ----------------------------------------------------------------- 236
§ پنل Properties اصوات
§ کتابخانه صداهای نمونه 244
§ مثال 245
§ مثال 247
فصل 11 :
§ کار با فایل های ویدیوئی در فلش 248
§ آماده سازی فایل های ویدیوئی برای ورود به فلش 248
§ کار با برنامه Adobe Media Encoder 249
§ وارد کردن فایل های ویدئوئی به فلش 252
§ مثال 254
§ مثال 256
فصل 12 :
§ کار با فایل های XFL در فلش 260
§ Adobe Creative Suite 4 260
§ خروجی XFL در برنامه InDesign 264
§ نحوه کار با فایل های XFL در برنامه فلش 264
§ خروجی XFL در برنامه After Effects 265
§ کار با فایل های برنامه PhotoShop در فلش 266
§ کار با فایل های برنامه Illustrator در فلش 267
بخش 5 : 269
فصل 13 :
§ معرفی ActionScript و تاریخچه آن 270
§ معرفی کلمات کلیدی و مفاهیم بنیادی برنامه نویسی 271
§ مفاهیم و اصطلاحات کلیدی در ActionScript 272
§ آشنایی با ActionScript (قسمت اول) 272
§ متغیرها و انواع داده ها 273
§ عبارات شرطی 274
§ مثال 275
§ مثال 275
§ مثال 276
§ دستورات شرطی تودرتو 276
§ مثال 276
§ دستور switch 277
§ حلقه های تکرار 278
§ حلقه تکرار for 279
§ حلقه تکرار while 280
§ آرایه ها 281
§ توابع در ActionScript 283
§ Custom Objcet و مفهوم this و شیوه های آدرس دهی 286
§ اشیاء و آدرس دهی در ActionScript 288
فصل 14 :
§ آشنایی با ActionScript (قسمت دوم) 289
§ Properties 289
§ Events 290
§ مثال 290
§ مثال 291
§ Methods 294
§ مثال 294
§ مثال 296
§ انتشار رخداد 297
§ مثال 298
§ Frame Events 299
§ مثال 299
§ Timer Events 300
§ مثال 301
§ مثال 302
§ پاک کردن EventsListenerها 305
§ منوی Debug 306
فصل 15 :
§ Display List 309
§ مثال 310
§ Display Object Container 313
§ مثال 313
§ نمایش Display List 314
§ مثال 314
§ اضافه سازی و حذف Objectها 316
§ اضافه سازی Symbolهای موجود در کتابخانه به لیست نمایش 317
§ مثال 317
§ اضافه سازی Object به یک سطح خاص 318
§ حذف کردن Objectها از لیست نمایش و آزاد کردن حافظه 319
§ مثال 319
§ حذف کردن Objectها از حافظه 320
§ مثال 321
§ مدیریت نام Objectها و ویژگی های آنها 321
§ Casting برای Display Object 322
§ مدیریت عمق 322
§ مثال 323
§ آموزش ساخت PreLoader
بخش 6 : 328
فصل 16 :
§ انتشار فیلم فلش 329
§ توضیح قسمت های موجود در پنجره Publish Settings 330
پروژه پایانی :
§ ساخت یک وب سایت کامل به همراه فرم تماس 337
§ توضیحاتی پیرامون عملکرد وب سایت 337
§ مراحل ساخن وب سایت 338
§ آموزش ساخت فرم تماس 347
قسمت تکمیلی : 355
§ توضیح سایر قابلیت های جدیدی Flash CS4 355
§ Authoring for Adobe AIR 356
§ New Project Panel 361
§ Adobe ConnectNow 369
§ Enhanced metadata support 370
§ Collborate with Flex developers 372
§ Community Help 372
§ توضیح قسمت های موجود در منوهای فلش 375
§ قسمت های موجود در منوی File 375
§ قسمت های موجود در منوی Edit 377
§ قسمت های موجود در منوی View 381
§ قسمت های موجود در منوی Insert 383
§ قسمت های موجود در منوی Modify 383
§ قسمت های موجود در منوی Text 385
§ قسمت های موجود در منوی Commands 385
§ قسمت های موجود در منوی Control 386
§ قسمت های موجود در منوی Debug 386
§ قسمت های موجود در منوی Window 386
§ قسمت های موجود در منوی Help 394
§ تاریخچه فلش 398
§ معرفی سایت های آموزشی فلش 406
§ منابع و مراجع مورد استفاده در این کتاب 407
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا