51SNxWoyesL._AC_SL1500_.jpg
برچسب زدن یکی از روش‌های آسان جهت علامت گذاری است که می‌توان از انواع چاپ شده آن نیز بر روی بسته بندی محصولات که نمی‌توان طرحی را بر روی آن چاپ نمود استفاده کرد. به این نوع برچسب‌ها کاغذ پشت چسب دار گفته می‌شود.
بسیاری از شرکت‌های تولیدی و بازرگانی از روش چاپ روی کاغذ پشت چسب دار برای تولید لیبل محصولات خود استفاده می‌کنند.

تعریف کاغذ چسب دار​

این کاغذ نوعی کاغذ مخصوص است که یک طرف کاغذ از یک لایه چسب پوشیده شده و طرف دیگر آن از انواع مختلف کاغذ گلاسه و کتد شده به صورت مات یا شفاف را شامل می‌شود و می‌توان با توجه به موارد مصرف بر روی آن طرح‌های متنوعی را چاپ و طراحی نمود و همچنین نوشت.
81Ooum5%2BrSL.jpg
این نوع از کاغذ از سه جزء اصلی تشکیل شده است که رویه Front stock زیره Release line و چسب Adhesive است. از این کاغذها علاوه بر علامت گذاری، یادداشت و طراحی برای چسب زدن و لیبل زدن استفاده می‌شود.

چگونگی چاپ بر روی این کاغذها​

چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار بسیار ارزان‌تر از چاپ مستقیم بر روی بسته بندی محصولات است. در نتیجه بسیاری از شرکت‌های بازرگانی و شرکت‌های تولیدی از روش چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار، برای لیبل زدن استفاده می‌کنند.
لیبل‌های پشت چسب دار به دو صورت شیت و رول عرضه می‌شوند و نیز به دو صورت کات شده یا کات نشده در کنار هم در تعداد و سایزهای مختلف و جود دارند.

ویژگی‌های کاغذ پشت چسب دار​

کاغذ چسب دار، دوام بالا، قیمت مناسب و چاپی با کیفیت دارد. این کاغذ به چسب آغشته شده که چسب آن دائمی است و یک روکش سیلیکونی و پلاستیکی در زیر آن قرار گرفته تا به راحتی پاره نشود، زیرا در ماشین‌های بزرگ صنعتی این لایه زیرین به سرعت به صورت اتوماتیک جدا می‌شوند و سپس بعد از چاپ این روکش برداشته شده تا کاغذ بر روی سطوح مختلف قابل چسباندن شود.
61GU-pBbLfL.jpg
سطوح سیلیکونی زیر کاغذ به رنگ زرد و سفید وجود دارد. تنوع وسیع و مختلف از این نوع کاغذ با تفاوت در رنگ، وزن کاغذ، سایز، موقعیت چسب و جنس کاغذ وجود دارد.

کاربردهای کاغذ پشت چسب دار​

از این کاغذ در لیبل‌های صنعت نوشیدنی و محصولاتی که نیازمند به مقاومت در برابر رطوبت است استفاده می‌شود. همچنین در لیبل‌های غذایی، حمل و نقل، لوازم التحریر و آرایشی.
مناسب برای لیبل کالاهای لوکس و دارای سطح مقاوم به رطوبت و اصطکاک و شکستگی لیبل. چسب اکثر کاغذ پشت چسب دار بر پایه آب است اما چسب‌هایی بر پایه حلال‌ها، UV و حرارتی نیز وجود دارد.

انواع کاغذ پشت چسب دار​

  • کاغذ پشت چسب دار مات
  • کاغذ پشت چسب دار براق
  • کاغذ پشت چسب دار نیمه مات
  • کاغذ پشت چسب دار نیمه براق
  • کاغذ گلاسه پشت چسب دار
یکی دیگر از مصارف کاغذ پشت چسب دار علاوه بر علامت گذاری، یادداشت و طراحی بسته بندی محصولات می‌توان از آن در چاپ انواع لیبل نیز استفاده نمود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در زمینه قیمت انواع کاغذ پشت چسب دار می‌توانید اینجا کلیک کنید و همچنین برای ارتباط با کارشناسان فروشگاه اداری آرا در رابطه با نحوه ارسال محصولات نیز می‌توانید در ارتباط باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا