کار با نور

خواستم بدونم چجوری میشه که یک جسم مثلا یک (کره یا شارپ) یک منابع نور رو داخلش بزاری و نورو از خودش به بیرون رد کنه مثل یک حباب روی چراغ هرکی بلده کمکم کنه
 

madmaster_3d

Well-Known Member
می خوای شیشه باشه؟ یا می خوای نه مثلا یک چیزی غیر از شیشه باشه و نور رو رد بده. اگر با وری کار می کنی اولا یک جسمی انتخاب کن مثل plan که یک سمت داره یک سمت نداره. یعنی نرمال نداره.
بعد متریال vray2sidemtl رو انتخاب کن و فقط متریال front رو یک رنگی بزار و بهش بده. بعد یک نور هم بزار پشتش که نشون بده. حالا می تونی 4تا پلن رو کنار هم بزاری بشه مربع شکل. یعنی مثلا بشه یک چراغ.

البته شکل دیگه هم می تونی استفاده کنی و مدیفایر normal بهش بدی که مثل plan بشه
 

tiptooop

Well-Known Member
روی کره که ساختی راست کلیک کن و برو تو object property. یعد تیک cast shadow رو بردار و تمام.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اون مدلی که من گفتم اون جسم یک حالت نور رو به خودش میگیره و خیلی خفن میشه ولی گزینه cast shadow فقط نور رو عبور میده. برای پرده به کار میره.
 

tiptooop

Well-Known Member
دوست عزیز نگفتی با scanline کار میکنی یا وی ری؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
با منی؟ من با وری. معمولا ملت یا با وری کار می کنن یا منتال ری. این تکنیک که گفتم تو وری خیلی خفن میشه. یک تست بزن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا