نقد کارت ویزیت
در چند جواب بگم
فتوشاپ گرافیک دیزاینر (فتوشاپ رو برداشتم)
فونت اسمم و این کلمه بالا بزرگ تر شد ! الان دارم رو لوگو کار می کنم کیفیتش رو ببرم بالا
سلام عرفان جان
کار لوگوت رو دنبال میکردم تا به اینجا رسید ... اینکه میبینم در حال تلاش برای بهتر شدن کارات هستی بهت تبریک میگم و امیدوارم روزی یکی از بزرگان گرافیک ایران بشی
خلاصه میریم سر این کارتی که گذاشتی
اول رویه کار : (ترکیب رنگ)
مشکی رنگ شیکی است ! اینو خیلی از طراحها میگن اما شیکی اون ربطی به خودش نداره !!! مربوط به بقیه عناصریه که مشکی اونها رو در برگرفته ، در حقیقت رنگ مشکی یه بستره با عمق زیاد ، سفید هم همینطوره منتهی یه چند درجه کمتر و خاکستری هم یه بستره خنثی است و ... ترکیب رنگ مشکی با زرد در بیننده حس اخطار رو بوجود میاره (عموما) ، خطر ! و بیننده این ترکیب سریع موضع دفاعی در برابر خودش میگیره (به آرمها و علامتهای هشدار دهنده توجه کن) و این موضع دفاعی در کار شما اصلا بدرد نمی خوره !! شما نیاز به ایجاد حس اطمینان و تحسین در نگاه بیننده تون دارید ، نیاز دارید بیننده کارتتون (عموما منظورمه ) رو ترغیب کنید که برای انجام کارهای گرافیکی با شما تماس بگیره ، البته روش اخطار هم می تونه در صورت درست اجرا شدن کار خودشو بخوبی انجام بده اما برای فرد تازه کاری مثل من و شما استفاده از این ترکیب یا ترکیبهای مشابه خیلی خطرناکه !!!
برای کار شما نیاز به ترکیبی مثل خاکستری (نیمه روشن یا تیره) مثلا + بنفش + صورتی (محدود) هست رنگ خاکستری به عنوان بستر ، رنگ بنفش به عنوان غالب و رنگ صورتی در نقش های لایت و افکت ، این ترکیب (که مورد پسند خانمها هم زیاد هست ) یه ترکیب مناسبه چرا که با دیدن اون بیننده جذب رنگ میشه ( ویه سری خصوصیت دیگه) و از این طریق می تونید پیام خودتون رو سریع بهش منتقل کنید ، مخصوصا پیامی مثل نوشته های کارت شما که کم هست رو بیننده حتی ممکنه برای حدود 1 دقیقه روش تمرکز کنه ( دیدید وقتی تو سالنهای انتظار هستیم و داریم مجله میخونیم پیش میاد بی هیچ دلیل خاصی روی یک صفحه همینطور چرخ میزنیم ؟) این چرخ زدن همون چیزیه که شما می خواید !!
اندازه فونت و عکس و افکت و شیپ و ... رو ترکیب و هدف کار مشخص می کنه ، در یک کار تبلیغاتی عموما نیاز به اندازه های بزرگتر نسبت به یک کارهای دیگه هست ، البته بیشتر نیاز به تعیین نقاط تمرکز بیننده است ، مثلا در کار شما : شما نیاز دارید اسمتون به عنوان یه گرافیست معروف بشه ، در ابتدای کار کسی با لوگوی شما زیاد کار نداره ، بیشتر اسم و خصوصا تخصص و مخصوصا اطلاعات تماس شما اولویت دارد و در کار ما پختگی طرح هم اهمیت زیادی داره ) ، که اگر اینو در نظر بگیریم مثلا میتونیم لوگو رو در یک کادر (یا بی کادر) با اندازه متوسط به پائین قاب کنید ، بعد اسمتون رو با اندازه بزرگتر از متوسط کار کنید بعد تخصصتون رو بارنگی روشن و اندازه کمی بزرگتر و کچویکتر از اسم در کار قرار بدید و شماره ها رو بزرگ ...
در ادامه استفاده از ترکیبها ، تعیین نقاط تمرکز ، طراحی مسیر حرکت چشم و .... هست که از حوصله این بحث خارجه (همین الانشم طومار نوشتم

)
خلاصه اگه میخواستم جنگی نقدت کنم فقط ایرادات رو مینوشتم + یه سری پیشنهاد فوقش !! اما اگه تو مسیرت مسمم هستی نیاز به دونستن مسایل اینچنینی داری ، نیاز داری بیشتر از اینکه طرح بزنی مطالعه و تحقیق کنی ، هیچوقت فراموش نکنید کارهای تبلیغات شخصی خودتون معرف تخصصتونه (برای همه مشاغل همینجوره ) معرف حرفه ای بودنتونه ، معرف کلاس کاری شماست و سعی کنید کارهای شخصیتون (حتی اگه کار رو به کس دیگه ای بدید ) رو به بهترین صورت ممکن عرضه کنید ....
این قدر کارت دیدم از روی اونها به این رسیدم !!
دوست عزیزمهیچکس با دیدن گرافیست نشده تا حالا ( اجرا کار شاید شده باشه )
موفق باشید
