LqwySamqQg0eRsuD3F1t-2kiFi_aneazwPjTMwMczOZsL6eOWNqegsuWEbRi6vHXqEICkybcvFDnu8QGmYQkust1kDrOqpfjTdr0PPa4QZbgZOPtmSqE

ویژگی‌های ماژیک هایلایت​

ماژیک‌های هایلایت یا علامت زن جزئی جدانشدنی از نوشت افزار است که بسیار مورد پسند دانشجویان، دانش‌آموزان حتی کارمندان و غیره است.
ماژیک‌های هایلایت در تنوع رنگی بسیار زیبا قابل عرضه هستند و کارایی بالایی دارند.
برخی افراد برای مشخص کردن نکات مهم یا جدا کردن بخشی از بخش‌های دیگر، از خودکار یا مداد استفاده می‌کنند که این کار کافی نیست و ممکن است مهم بودن مطلب مورد نظر را گوشزد نکند بنابراین بهتر است از ماژیک‌های هایلایت استفاده کنیم که در برندهای مختلف و رنگ‌های زیبا قابل عرضه است.
ما مزایای ماژیک هایلات و تمام مواردی که استفاده از این لوازم التحریر را مهم می‌کند در زیر بازگو کرده‌ایم پس با فروشگاه اداری آرا در زمینه پخش لوازم التحریر و لوازم اداری همراه باشید.
با استفاده از ماژیک هایلایت راحت‌تر می‌توانید مطالب را مرور کنید و به دلیل رنگ بندی متنوعی که دارد می‌توانید هر قسمت از درس خود را با یک ماژیک متفاوت هایلایت کنید و از هم جدا کنید.
همچنین با استفاده از ماژیک هایلایت یا علامت زن مطلبی که در پشت صفحه نوشته شده خط خطی نمی‌شود هایلایت به پشت صفحه رنگ نمی‌دهد.
با هایلایت کردن یک نوشته یا جزوه در هنگام کپی گرفتن هیچ ردی از هایلایت باقی نمی‌ماند.
cello-hilighter-500x500.jpg
ماژیک‌های هایلایت در انواع مختلفی عرضه می‌شوند:
  • از نوع علامت زن قلمی
  • علامت زن ژله‌ای
  • علامت زن مایع
چه رنگ‌هایی از ماژیک هایلایت برای چه مطالبی کاربرد دارد؟
معمولاً رنگ‌های زرد جزو پرکاربردترین نوع از رنگ‌های ماژیک هایلایت است رنگ زرد به دلیل اینکه رنگ تحریک کننده‌ای است برای مطلبی که طولانی است اثرات بسیار خوبی دارد و یادگیری آن مطلب را بالا می‌برد.
همچنین رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز چون ایجاد آرامش می‌کنند برای هایلایت کردن متن‌های بسیار پیچیده مناسب هستند که پیچیدگی آن متن را به صورت ساده نمایش می‌دهند.
نارنجی جزوی از رنگ‌های گرم است و باعث می‌شود تمرکز شما آن نکته بیشتر شود.
معمولاً برای نکات کوچک که خیلی هم مهم هستند و می‌خواهیم جلب نظر کنند می‌توانیم از رنگ‌های نارنجی و قرمز استفاده کنیم.

استفاده نادرست از ماژیک هایلایت و معایب آن​

حالا این سؤال برای شما پیش می‌آید که استفاده از ماژیک هایلایت هم درست و غلط دارد؟ بله عزیز من تا آخر مقاله با ما باش تا بفهمی چه طوری باید نکات مهم دروس را علامت‌گذاری کنی.

برهم زدن تمرکز​

وقتی شما از ماژیک هایلایت استفاده می‌کنید ذهن شما در هنگام مطالعه درگیر رنگی کردن مباحث است نه مطالعه! در واقع تمرکز اصلی شما بر روی هایلایت کردن و زیبا کردن درس‌نامه کتاب درسی است نه این که بتوانید اطلاعات را به ذهن خود وارد کنید.

ندانستن نکات واقعاً مهم دروس​

شاید شما هایلایت کردن را خیلی دوست داشته باشید و شاید هم چند ماژیک مختلف را برای هایلایت کردن کنار دست خودتان گذاشته باشید، اما باید بدانید عادت خط کشیدن زیر نکات به ظاهر مهم و استفاده از ماژیک یا وسایل مشابه برای علامت گذاری و خط کشی کاملاً اشتباه است.
شما تا تمام فصل را نخوانید، در موقعیتی نیستید که بتوانید در مورد این که کدام نکات مهم هستند قضاوت کنید. این کار، یادگیری را به تعویق می‌اندازد. با این روش شما به جای فهمیدن مطلب، صرفاً آن را رنگ آمیزی می‌کنید.

تغییر نقاط ضعف ما و منعطف نبودن این روش​

گذشته از آن آیا امکان ندارد در آینده، مطلبی که الان در آن ضعف دارید و هایلایت می‌کنید را یاد بگیرید و تبدیل به نقطه قوت شما شود؟ آیا قرار است همیشه در این مباحث ضعف داشته باشید؟
خب معلوم هست که شما پس از مرور، بسیاری از مطالبی را که هایلایت کرده‌اید به طور کامل یاد می‌گیرید؛ بنابراین باید از روشی استفاده کنید که منعطف و قابل تغییر باشد.

کاربرد نداشتن این روش در آزمون‌های مهم مثل کنکور​

استفاده از ماژیک هایلایت یعنی مشخص کردن قسمتی از درس‌نامه که از نظر ما مهم‌تر از بخش‌های دیگر هستند، اما آیا در آزمون‌های مهمی مثل کنکور نیز ما می‌توانیم مشخص کنیم که قسمتی مهم‌تر از قسمت دیگر است؟
خیر. واقعاً مشخص نیست از کدام سطر و کدام کلمه درس قرار است سؤال طرح شود، بنابراین استفاده از هایلایت در مشخص کردن قسمت‌های مهم درس کاربرد ندارد.

دادن وزن و اهمیت یکسان به همه مطالب​

خط کشی و علامت گذاری به تمام مطلب وزن و اهمیت یکسانی می‌بخشد و تمرکز را به هم می‌زند. آیا تا به حال سعی کرده‌اید کتابی را که با ماژیک خط کشی و رنگ آمیزی کرده‌اید، بخوانید؟
با این کار، تمرکز شما روی برخی از قسمت‌های دروس است در حالی که باید تمرکزتان روی همه آن باشد.
توجه داشته باشید که شما از ماژیک هایلایت باید برای تاکید و تصویر سازی ذهنی استفاده کنید. در ادامه در این مورد توضیحات بیشتری آوردیم.

روش درست برای علامت گذاری نکات مهم​

روش درست این است که به جای رنگی کردن کل پاراگراف از یک مداد استفاده کنید و ایده‌های مهم را علامت گذاری کنید. هر وقت مطلبی در نظرتان مهم جلوه کرد، یک علامت تیک در حاشیه صفحه در طرفی که آن نکته قرار دارد بگذارید. با این کار، نکته مشخص می‌شود و اثر علامت، دائمی نخواهد بود.
در زمان مرور مطالب می‌توانید قسمت‌های علامت زده را به طور مجدد ارزیابی کنید. می‌توانید قسمت‌های علامت زده را در جای خود باقی گذاشته، پاک کرده یا تیک دیگری برای تأکید بگذارید. این روش یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید به کار ببرید، چون قابل تغییر و انعطاف است.
pink-highlighting-pen-500x500-500x500.jpg
طرز استفاده صحیح از ماژیک هایلایت چگونه است و کاربرد ماژیک هایلایت چیست؟ چطور باید از آن استفاده کنیم؟
یکی از کارهایی که می‌توان با استفاده از ماژیک هایلایت انجام داد ایجاد حافظه تصویری هست. به عنوان مثال:
  • کلمات با بار معنایی منفی مثل، برخی، بعضی و غیره را با یک رنگ (مثلاً قرمز) مشخص کنید.
  • کلمات با بار معنایی مثبت مثل، بسیاری، اغلب، تقریباً و غیره را با یک رنگ دیگر (مثلاً سبز) مشخص کنید.
  • کلمات تأکیدی مثل، همه، همیشه، دائماً و غیره را با یک رنگ متفاوت (مثلاً آبی) مشخص کنید.
با این روش موقع مرور جزوه دقت بیشتری روی این کلمات خواهید داشت. پس روش درست این هست که کلمات خاص و مهم را هایلایت کنید نه این که کل پاراگراف را رنگ کنید.

در آخر​

برای مشاهده ماژیک هایلایت‌های مجود در فروشگاه اداری آرا اینجا کلیک نمایید.
فروشگاه آنلاین اداری آرا با پخش لوازم التحریر و ملزومات اداری و با داشتن کادری مجرب سعی در استفاده و ارائه فناوری‌های نو در فعالیت‌های خود دارد. تا بتواند همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهان خدماتی نوین را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد، پس با ما در ارتباط باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا