کاربرد بوتیل گلایکول در صنایع آرایشی و بهداشتی

sanaz99

Member
بوتیل گلایکول نوعی ماده شیمیایی آلی از نوع الکل هاست که فرمول مولکولی آن نیز C6H14O2 میباشد. این ماده اسیدی بوده و در طبیعت نیز یافت میشود. همچنین میتوان با استفاده از روش های صنعتی گوناگون، مقادیر فراوانی از بوتیل گلایکول را تهیه نمود.

این ماده یکی از مهم ترین تولیدات صنایع شیمیایی است و در بسیاری از دیگر شاخه های صنعتی به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از موارد کاربرد این ماده، به صنعت داروسازی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط میشود.

banner-3-1200x600-1.png

کاربرد بوتیل گلایکول در تولید مواد آرایشی و بهداشتی


بوتیل گلایکول نوعی سورفکتانت میباشد و ایجاد پیوند شیمیایی میان اجزای مختلف و مورد نیاز یک ترکیب را میسر میسازد. این امر سبب میشود که در تولید لوازم و مواد آرایشی، با به کار بردن سورفکتانت، بسیاری از محلول ها و ترکیبات را برای مدت طولانی تثبیت نمایند و از جدا شدن اجزای مختلف آن ها جلوگیری کنند. همچنین حضور بوتیل گلایکول در ترکیب ماده، دوام و طول عمر آن را افزایش خواهد داد.

به علاوه همانطور که میدانید، بوتیل گلایکول در آب محلول است. در نتیجه با حضور در محیط های مرطوب، آب اضافی را به سرعت به خود جذب میکند. بنابراین با استفاده از این ماده در تمامی ترکیبات بهداشتی و حساس، میتوان از رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا و آلرژی زا جلوگیری کرد.

از دیگر موارد استفاده این ماده میتوان به تولید کرم های نرم کننده اشاره نمود. بوتیل گلایکول رطوبت لازم برای بهبود سلامت پوست صورت و بدن را تأمین مینماید و همانند یک لایه محافظ، از آن مراقبت میکند. در نتیجه سلول ها با سرعت بیشتر تکثیر میگردند و از آسیب های گوناگون در امان خواهند بود.

در نتیجه تمامی موارد ذکر شده، از بوتیل گلایکول در ساخت انواع لوازم آرایش، کرم نرم کننده، لوسیون بدن، رنگ مو، شامپو و... استفاده میکنند.

برگرفته از
وبسایت شیمی بازار
 

amirnihon

New Member
بسیار عالی از اطلاعات خوبی که در رابطه با این حلال دادین ، شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر دررابطه با حلال ها و سایر مواد شیمیایی از سایت اسید بازار دیدن فرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا