کاربرد اینترنت اشیا همه جا!

بهیدو

Member
یکی از اهداف ایجاد تکنولوژی اینترنت اشیا این است که زندگی رورزمره را برای افراد آسانتر کند. این شیوه آسانتر شدن می تواند شامل صرفه جویی در زمان و یا هزینه مالی اشخاص باشد. به عنوان مثال زمانی که شما بتوانید از این تلکنولوژی در خانه خود استفاده کنید می توانید از بسیاری از استرس ها رهایی پیدا کنید البته اگر در صورتی که از آن به درستی استفاده کنید. ما در جهانی زندگی می کنیم که هر روزه شمار دستگاه های متصل به اینترنت در آن افزایش می یابند که با استفاده از آنها می تواند دید جدیدی نسبت به تمام مسائل روزمره پیدا کرد. این تکنولوزی از 3 قسمت اصلی ساخته شده است که شامل تولید، جمع آوری و مصرف می شود. در واقع ما بدون جمع آوری داده نمی توانیم در مورد راه حل هایی که می تواند برای مشکل وجود داشته باشد به نتیجه ای برسیم. اگر ما قادر نباشیم این داده ها را جمع آوری کنیم نمی توانیم از راهکارهای جدیدی هم برای مسائل روزمره استفاده کنیم. بنابراین یکی از مهمترین مسائل در این تکنولوژی استفاده از این داده های جمع آوری شده است. ما در اینجا مثالی را برای شما مطرح می کنیم که بهتر متوجه این موضوع شوید.

ساعت TAG Heuer را در نظر بگیرید.این دستگاه به اینترنت متصل است و قادر است یک سری داده را بر اساس حرکات و فعالیت ها جمع آوری کند. همچنین این ساعت این قابلیت را دارد که بهترین مسیر را برای شما تعیین کند. اما اگر شما این دستگاه را به مردم پیشنهاد دهید جوابی که خواهید گرفت این است که می توان به جای استفاده از این ساعت از تلفن های همراه هوشمند استفاده کرد. بله کاملا درست است ولی تفاوتی که وجود دارد این است که شما در این حالت اطلاعات را بر روی مچ دست خود دارید! ممکن است که سایز صفحه این ساعت چندان مناسب برای خواندن خبرهای روز نباشد ولی برای مسیردهی در یک شهر شلوغ می تواند بسیار مناسب باشد!

%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%A7-2-min.jpg


چیزی که انتظار می رود این است که در سالهای پیش رو تقریبا تمام وسایل ما قادر خواهند بود که به اینترنت متصل شوند. به عنوان مثال شما وسیله نقلیه های هوشمند امروزه را ببینید! فکر کنید که 10 سال دیگر وقتی به آنها فکر میکنید و نگاهی به گذشته خود می اندازید با خود می گویید ما چگونه بدون آنها زندگی می کردیم!

به سالهای گذشته نگاه کنید زمانی که برای اولین بار تلفن های هوشمند تولید شدند! ما چگونه بدون شبکه های اجتماعی و یا راهنمای نقشه گوگل زندگی می کردیم!؟

امروزه کمپانی Swiss با استفاده از قابلیت هایی که سنسورها در اختیار ما قرار می دهند توانسته است که تاثیر زیادی بر صنایع و محوصلات دیگر بگذارد. بسیاری از مردم ممکن است به آن نگاه کرده و بگویند ساعت زیبایی است بدون آنکه توجه کنند این سک ساعت هوشمند است! در واقع با تولید این ساعت و در واقع دریافت داده از سنسورها و استفاده درست از آن این کمپانی توانسته است امکانات جدیدی را به کاربر ارائه دهد. تفاوت دیگری که این ساعت در اختیار شما قرار میدهد با تلفن همراه شما این است که در پایان روز شما نگران تمام شدن شارژ تلفن همراه خود نیستید چرا که اطلاعات خود را در ساعت خود دارید و تنها در مواقع نیاز می توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید!
منبع:بهیدو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا