ali7812

New Member
کاربرد اسلب فولادی
اسلب فولادی نیمه‌فرآورده‌ای است که در تولید محصولات فولادی مختلف مانند ورق فولادی، میلگرد فولادی و غیره استفاده می‌شود. در این مقاله، به بررسی جامع کاربرد اسلب فولادی خواهیم پرداخت.
این محصول یک قطعه بلند و نسبتاً نازک فولاد است که در فرآیندهای تولید فولاد به دست می‌آید. این قطعات فولادی به طور عمده برای تولید محصولات فولادی نهایی مانند ورق فولادی، میلگرد فولادی، نوار فولادی و غیره استفاده می‌شوند.
اسلب فولادی در صنایع مختلفی از جمله ساختمان‌سازی، خودروسازی، ساخت ماشین‌آلات، ساخت محصولات برقی و الکترونیکی و بسیاری از صنایع دیگر به کار می‌رود. این قطعات فولادی به دلیل خصوصیات فیزیکی و مکانیکی خود، برای تولید محصولات فولادی نهایی مناسب هستند.
کاربردهای اسلب فولادی
اسلب فولادی به دلیل خصوصیات فیزیکی و مکانیکی خود، در بسیاری از صنایع به کار می‌رود. در این بخش، به بررسی برخی از کاربردهای اصلی اسلب فولادی خواهیم پرداخت.

1.تولید ورق فولادی

ورق های فولادی یکی از محصولات اصلی هستند که از اسلب فولادی تولید می‌شود. این ورق‌ها در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، ساخت ماشین‌آلات، ساخت محصولات برقی و الکترونیکی و غیره استفاده می‌شوند. اسلب فولادی به صورت گرم در غلتک‌ها عبور می‌کند تا به شکل ورق فولادی تبدیل شود.

2.تولید میلگرد فولادی

میلگرد فولادی یکی دیگر از محصولاتی است که با استفاده از اسلب فولادی تولید می‌شود. این میلگردها در ساختمان‌سازی، صنایع خودروسازی، صنعت نفت و گاز و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شوند. اسلب‌های فولادی به صورت گرم در غلتک‌ها عبور می‌کنند تا به شکل میلگرد فولادی تبدیل شوند.

3.تولید نوار فولادی

نوار فولادی یکی دیگر از محصولاتی است که با استفاده از اسلب فولادی تولید می‌شود. این نوارهای فولادی در صنایع مختلفی مانند بسته‌بندی، ساخت ماشین‌آلات، خودروسازی و غیره استفاده می‌شوند. اسلب‌های فولادی به صورت گرم در غلتک‌ها عبور می‌کنند تا به شکل نوار فولادی تبدیل شوند.

4.تولید لوله فولادی

لوله‌های فولادی نیز از اسلب فولادی تولید می‌شوند. این لوله‌ها در صنایع مختلفی مانند حمل و نقل نفت و گاز، ساختمان‌سازی، خودروسازی، ساخت ماشین‌آلات و غیره استفاده می‌شوند. اسلب‌های فولادی به صورت گرم در غلتک‌ها عبور می‌کنند تا به شکل لوله فولادی تبدیل شوند.

کاربردهای دیگر

علاوه بر موارد فوق، اسلب فولادی در تولید بسیاری از محصولات فولادی دیگر مانند قطعات خودرو، تجهیزات ساختمانی، قطعات ماشین‌آلات، تجهیزات برق و الکترونیک و غیره استفاده می‌شود.

سایت آهن اینفو به عنوان یکی از بزرگترین مراجع فروش اسلب فولادی در کشور درباره اسلب فولادی می نویسد:
نام های تجاری در بازار برای اسلب بیلت و بلوم می باشد. این نام ها برای 22 محصول فولادی به کار برده می شوند که آن ها را برای ساخت انواع محصولات و مقاطع فولادی مورد استفاده قرار می دهند. صنایعی که اسلب در تولید آن ها مشارکت دارد، شامل تولید محصولات تخت فولادی مانند ورق، صفحات، کویل و صنعت ماشین آلات می باشد؛ به همین دلیل نرخ اسلب های فولادی در سطح قیمت ورق سیاه و سایر محصولات اثر گذار است. لازم به ذکر است بر اساس ابعاد و استاندارد هایی که برای تولید اسلب وجود دارد، ضخامت این مصنوعات بسیار کم بوده به طوری که منجر به ایجاد مشکلاتی در زمان برش خواهد شد و ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه هایی برای این امر باشد.

اسلب، از محصولات فولادی است که در کارخانه ‌های متعدد کشور تولید و از آن برای ساخت ورق ‌های آهنی استفاده می ‌شود. به ‌طور معمول ضخامت اسلب‌ ها بین 180 تا 300 میلی ‌متر است و در طول ‌های مختلف 6، 10 و 12 تولید و در بازار عرضه می ‌شود. لازم به ذکر است خریداران اصلی این محصول کارخانه های تولید ورق هستند. مهم ترین محصولی که از اسلب تولید می شود، ورق گرم یا سیاه است که به تنهایی دارای آلیاژهای مختلفی می باشد.

فرآیند نورد گرم سبب تولید شیت های گرم یا سیاه می شود که در دمای بسیار بالا انجام شده و ظاهری مات و کدر دارد. این محصول دارای آلیاژهای مختلفی است که سبب استفاده از آن در صنایع عظیم و صنعتی شده است. دو گرید مهم محصولات گرم شامل ورق های ST37 و ST52 می باشند که در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی کاربرد دارند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت قیمت ورق سیاه در این صنایع برای ساخت و به کارگیری تجهیزات مختلف تأثیرگذار است. شیت های گرم نیز به تنهایی پس از طی فرآیند اسیدشویی برای تولید انواع ورق های سرد و پوشش دار از جمله قلع اندود، گالوانیزه و رنگی به کار برده می شوند. چرخه محصولات فولادی کاملاً به اسلب و ورق گرم وابسته می باشد و از به کارگیری این محصولات سایر ورق ها به وجود می آیند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا