کاراکتر رئال

3DTotal

Well-Known Member
سلام
دوست داشتم کار کاراکتر تموم بشه بزرام ولی گفتم کار را بزرام توی این قسمت تا عیب های کار را برطرف کنم و یک کار بدون نقص بزرایم توی گالری البته با کمک شما بچه ها .

کار زیر بیس اش در مکس زده شده و Sculpt اش هم Zbrush

فایلی را هم که پیوست کردم به صورت Turntableهست تا دوستان ببینند و بهتر بتونند آنالیز کنند و نظرشون را بدهند .تا این قسمتی که گذاشتم صورتش هنوز Sculpt نشده و فقط روی بدنش کار کردم .

* ویرایش جدید *
دست ها را هم تازه Sculpt کردم و قرار دادم .این Sculpt فقط برای تست هست تا ببینم بهتر هست از الفا استفاده کنم یا از خود مداد ها

موفق باشید .
 

پیوست ها

  • Turntable.rar
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 33
  • 1.jpg
    1.jpg
    154.8 کیلوبایت · بازدیدها: 57
  • Hand.jpg
    Hand.jpg
    61.3 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

hosienmax100

3D Artist
خیلی قشنگ شده رضا جان

از نظر من مشکل خاصی نداره

ولی رضا این بحث ریتاپولوژی به نظر مهمتر هست من خودم هم یه کاراکتر توی همین مایه ها مدل زدم توی زبراش ولی وخت نشد ریتاشو بزنم بزودی میزارم توی سایت ../

پس روی اون قسمت بتونی بیشتر کار کنی عالی میشه ..

منتظر ادامه هستم /
 

3DTotal

Well-Known Member
خیلی قشنگ شده رضا جان

از نظر من مشکل خاصی نداره

ولی رضا این بحث ریتاپولوژی به نظر مهمتر هست من خودم هم یه کاراکتر توی همین مایه ها مدل زدم توی زبراش ولی وخت نشد ریتاشو بزنم بزودی میزارم توی سایت ../

پس روی اون قسمت بتونی بیشتر کار کنی عالی میشه ..

منتظر ادامه هستم /

ممنون حسین جان .

در مورد توپولوزی , صورت از بدن مهمتر هست و من هم همیشه توپولوژی را توی همون بیس رعایت می کنم یک تصویر هم از توپولوژی صورت گذاشتم که خودم همیشه از این الگو می گیرم .
در مورد بدن من کارهای افراد حرفه ایی را هم که می بینم زیاد روی بدن مثل صورت مانور نمی دهند و به همون صورت خطی کار می کنند البته اگر muscle looping را رعایت کنیم در موفع انیمیت کار زیباتر می شه .

در ضمن بعد از اینکه مدل Sculpt بدون نقص بشه ریتوپولوژی خیلی کار ببره 3 ساعته می شه زد .

 

پیوست ها

  • F&L.jpg
    F&L.jpg
    270.2 کیلوبایت · بازدیدها: 28
آخرین ویرایش:

hosienmax100

3D Artist
درسته ..

اصل هم همون صورت هست باید به نحوی باشه که به رفرنس اصلی مون نزدیک باشه و همچنین استاندارد نه کم باشه poly ها و نه زیاد ..

اما خب باید روی body هم کنترل داشته باشیم که بعدا بشه از مدل استفاده لازم رو برد

یه عکسم هم من از ian joyner اپ میکنم که به نظرم همین حدود رو رعایت کنیم خوب میشه جایی که لازم بوده edge زده جایی هم که نیاز نیست ....

راستی رضا اون دوتا فایل تورنت که بهم دادی رو نتونستم دانلود کنم نهایت سرعت 2 کیلو بود فکر کنم همکار نداره .

چاره ای نمی توانی بیاندیشی :دی

پی گیر کارت هستم دادا /
موفق باشی
 

پیوست ها

  • df01.jpg
    df01.jpg
    114.8 کیلوبایت · بازدیدها: 19

ali3dm

کاربر VIP
دوست داشتم کار کاراکتر تموم بشه بزرام ولی گفتم کار را بزرام توی این قسمت تا عیب های کار را برطرف کنم و یک کار بدون نقص بزرایم توی گالری البته با کمک شما بچه ها .

بدون نقصه!

خیالت تخت

بجز ماهیچه های شیکم (از نمای جلو خیلی معلوم نمیشه)
(از کناره ها ببینید)
زیادی برجسته شدن

بقیه ماهیچه ها حرف ندارن
 

3DTotal

Well-Known Member
بدون نقصه!

خیالت تخت

بجز ماهیچه های شیکم (از نمای جلو خیلی معلوم نمیشه)
(از کناره ها ببینید)
زیادی برجسته شدن

بقیه ماهیچه ها حرف ندارن

خیلی ممنون علی آقا

در مورد ماهیچه ها اگر از فایل ویدویی مشاهده کرده اید یکمی به خاطر کیفیت تصویر هم می شه چون با کیفیت پایین زدم حجمش پایین بیاد و یک مقداری هم برای نوع متریال هست چون وقتی از زاویه بغل یکمی بیرون باشه از نمای جلو نمی شه که کم حجم باشه !!

برای بیشتر متوجه شدن قضیه عکس زیر را آپ کردم مشاهده کنید این کار یک حرفه ایی .

موفق باشید /
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    79.6 کیلوبایت · بازدیدها: 31

3DTotal

Well-Known Member
درسته ..

اصل هم همون صورت هست باید به نحوی باشه که به رفرنس اصلی مون نزدیک باشه و همچنین استاندارد نه کم باشه poly ها و نه زیاد ..

اما خب باید روی body هم کنترل داشته باشیم که بعدا بشه از مدل استفاده لازم رو برد

یه عکسم هم من از ian joyner اپ میکنم که به نظرم همین حدود رو رعایت کنیم خوب میشه جایی که لازم بوده edge زده جایی هم که نیاز نیست ....

راستی رضا اون دوتا فایل تورنت که بهم دادی رو نتونستم دانلود کنم نهایت سرعت 2 کیلو بود فکر کنم همکار نداره .

چاره ای نمی توانی بیاندیشی :دی

پی گیر کارت هستم دادا /
موفق باشی

خب حسین جان تصویری که شما گذاشتید با تصویری که من قرار دادم هر دو کاملا با هم مشترک هستند تنها فرقی که دارند Ian Joyner از پولی بیشتری استفاده کرده و تصویری که من قرار دادم از پولی کمتر ولی وجه مشترک هر دو آرایش ورتکس ها هست و این نکته مهم قضیه هست ( که هر چه کمتر باشه بهتر هست )

خب الان ادامه کار ian jouner را نگاه کنید می بینید که ادامه کار به صورتی همون ساده هست و از muscle looping استفاده نکرده .
کار زیر را هم از Mashru Mishu هست یک نگاهی به توپولوژی بنداز - خیلی از این کارها را دارم که غریب به 90 در صد شون در بدن از همین آرایش ورتکس استفاده می کنند و در کل توپولوژی صورت در همه به صورت استاندارد هست .

این روش درسته روش muscle looping درست تر ( عالی تر )

در مورد فایل های تورنت یک فکری برایش دارم غمت نباشه / یک چاره ایی برایش اندیشیده ام :wink:

در مورد پیگیری هم ممنون .
 

پیوست ها

  • Wire.jpg
    Wire.jpg
    106.1 کیلوبایت · بازدیدها: 28
  • street_cop.jpg
    street_cop.jpg
    97.8 کیلوبایت · بازدیدها: 33
آخرین ویرایش:

Mandana

Active Member
به نظرم خعلی خوب شده آقاهه^.^ کلی خوشم اومد ازش
فقط هنوز زیر بغلها رو درست نکردین نع؟از ماهیچه های انگشتی به بعد یهو دیتیل تموم میشه
ضمن اینکه شکم ماهیچه های همه متمایل به سمت بالا اند.یعنی بیشتر فرم ذوزنقه دارن تا مربع.ولی در کل به نظرم خیلی خوب شده.در ضمن با حسین مخالفم کاراکتری که گذاشته باسه گیم بوده مثلمه باید با بیس شما فرق داشته باشه.چون اینطور که از ظواهر پیداست باسه گیم ساخته نشده.در کل نسبت به مردی که قبل گذاشته بودین کلی پیشرفت داشته واقعن خوبه
موفق بباشی مهربون:rose:
 

hosienmax100

3D Artist
خب هر کس توی مدلسازی یه سبکی داره دیگه

اون عکسی که من گزاشتم همونجوری که خودت می دونی همچین low پلی هم نیست جاهایی که لازم بوده فقط edge زده شباهت زیادی با کار رضا داره از نظر تعداد پلی ها / اگر هم یادم باشه فکر کنم کار برای گیم سینماتیک هست شاید هم اشتباه کنم

ولی به نظر من هیچ فرقی نمیکنه چه بازی چه انیمیشن میبایستی مدل استاندارد پلی داشته باشه /

رضا مدلت هم خیلی خوب شده movement کن ببینیم کلیت مدل چه شکلی هست

موفق باشید /
 

3DTotal

Well-Known Member
به نظرم خعلی خوب شده آقاهه^.^ کلی خوشم اومد ازش
فقط هنوز زیر بغلها رو درست نکردین نع؟از ماهیچه های انگشتی به بعد یهو دیتیل تموم میشه
ضمن اینکه شکم ماهیچه های همه متمایل به سمت بالا اند.یعنی بیشتر فرم ذوزنقه دارن تا مربع.ولی در کل به نظرم خیلی خوب شده.در ضمن با حسین مخالفم کاراکتری که گذاشته باسه گیم بوده مثلمه باید با بیس شما فرق داشته باشه.چون اینطور که از ظواهر پیداست باسه گیم ساخته نشده.در کل نسبت به مردی که قبل گذاشته بودین کلی پیشرفت داشته واقعن خوبه
موفق بباشی مهربون:rose:
خیلی ممنون Mandana .
کار اصلی sculpt روی بیس جدید انجام داده می شه و نسبت به sculpt قبلی خیلی تغییر پیدا خواهد کرد برای همین زیاد به جزئیات بیس اولی نپرداختم .باز هم از اینکه نظر دادید خیلی ممنون .

hosienmax100

خب هر کس توی مدلسازی یه سبکی داره دیگه

اون عکسی که من گزاشتم همونجوری که خودت می دونی همچین low پلی هم نیست جاهایی که لازم بوده فقط edge زده شباهت زیادی با کار رضا داره از نظر تعداد پلی ها / اگر هم یادم باشه فکر کنم کار برای گیم سینماتیک هست شاید هم اشتباه کنم

ولی به نظر من هیچ فرقی نمیکنه چه بازی چه انیمیشن میبایستی مدل استاندارد پلی داشته باشه /

رضا مدلت هم خیلی خوب شده movement کن ببینیم کلیت مدل چه شکلی هست

موفق باشید /

حسین جان من یک سری تصاویر دیگه در زمینه توپولوژی سر موقع می زارم ...

یک turntable هم از بیس گذاشتم ( منظورت همین بیس بود دیگه حسین جان ) چون هنوز کار Sculpt را روی این بیس شروع نکردم .

حسین جان ممنون .

موفق باشید .
 

پیوست ها

  • Base_Turntable.rar
    2.6 مگایابت · بازدیدها: 16

hosienmax100

3D Artist
اره همین base آخری منظورمه..

این بحث کاراکتر مادلینگ رو بعدآ مفصل با هم حرف میزنیم /

موفق باشی
 

3DTotal

Well-Known Member
سلام بر دوستان

حقیقت اش هنوز وقت نکردم کار sculpt این بیس را شروع کنم . عکس زیر و فایل پیوست (رفرنس +بیس ) هست که در انجمن 3DTotal یکی به نسبت ها ایراد گرفته بود و یکی هم سوال کرده بود که آیا از روی رفرنس رفتم یا اینکه از روی طراحی دست .اونجا تصاویر را قرار دادم گفتم اینجا هم بزارم ...

xy39n4rrk6iudix55bug.jpg

 

پیوست ها

  • Big_Pic.jpg
    Big_Pic.jpg
    275.7 کیلوبایت · بازدیدها: 13
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا