یکی از نیاز های هر تولید کننده یا ارائه کننده خدمات این است که بتواند گزیده ای از محصولات خود را به بهترین شکل و سریع ترین زمان ممکن به مشتریان ارائه کند. هیچ راهی بهتر از معرفی حضوری خود تولید کننده یا فروشنده به مشتری وجود ندارد. اما این روش نیز دارای معایب زیادیست.
تصور کنید اگر تعداد مشتری ها از حد معینی عبور کند، تعداد افرادی که باید برای معرفی محصولات استخدام شوند نیز به نسبت افزایش پیدا میکند. همچنین افراد در مواقع مختلف حضور ذهن یکسانی ندارند و ممکن است در شرایط خستگی نتوانند به خوبی و با کیفیت قبل به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازند. همچنین ممکن است کارمند شما به اندازه کافی دلسوز شما و کسب و کارتان نباشد و برخی از انها با تمام انرژی و توان به معرفی محصولات شما نپردازند. همچنین این روش تنها جوابگوی نیاز فروشگاه های محلیست و شما نمی توانید از این روش برای معرفی محصولات در شهرها و کشورهای دیگر بپردازید. پس راه حل چیست؟
این کاتالوگ ها به سه صورت قابل بارگزاری هستند:
در نسخه PDF محدودیت هایی وجود دارد که پس از دانلود کاربر، اعمال هر تغییری برای او قابل نمایش نیست و مشتری برای دیدن جدیدترین تغییرات نیاز به دانلود مجدد فایل دارد. اما در دو نسخه دیگر فایل ها به صورت لحظه ای آپدیت و در دسترس مشتری قرار میگیرند.
کاتالوگ های دیجیتال مزیت های بیشماری نسبت به روش های قدیمی دارند. اول اینکه هزینه بسیار کمتری نسبت به نسخه چاپی دارند و همچنین از کیفیت و قدرت مانور بالاتری برخوردارند. به گونه ای که می توانید در این کاتالوگ ها فیلم، عکس، گیف و انیمیشن های بسیار جذاب و با کیفیت بارگزاری کنید که در نسخه های چاپی امکان آن وجود ندارد.
مزیت دیگر این کاتالوگ ها، کمک بزرگیست که به طبیعت می کند. برای تهیه کاتالوگ های چاپی هزاران قطعه درخت قطع می شود تا کاغذهایی برای چاپ تبلیغات محصول شما تهیه شوند. اما با این روش درختان بیشتری در جهان خواهیم داشت.
از دیگر برتری های کاتالوگ دیجیتال نیسبت به روش های دیگر این است که این کاتالوگ ها هیچگاه گم نمی شوند و هر زمان مشتری به آن نیاز داشته باشد می تواند به آن دسترسی پیدا کند. همچنین حوزه فعالیت های بازاریابی شما با کاتالوگ دیجیتال در تمام کره زمین خواهد بود. شما به راحتی و در سریعترین زمان ممکن می توانید معرفی مناسبی از خدمات و محصولاتتان را به هر نقطه ای از جهان ارسال کرده و آن را برای مشتریان خود پرزنت کنید.
لینک ها را می تواند در شبکه های اجتماعی، توسط ایمیل، بارگزاری در وبسایت ها و ... در اختیار مشتریان قرار داد. در صفحات لندینگ پیج سایت ها، لینک ها بهترین روش برای معرفی محصولات به مشتری است.
فایل ها روشی کمی قدیمی تر از سایر روش ها برای در اختیار قرار دادن معرفی خدمات به مشتری هاست. فایل های PDF را می توان با ایمیل یا حتی دکمه های موجود در وبسایت ها در دسترس مشتری قرار داد.
تمامی موارد فوق قابل بارگزاری در وبسایت هستند و وبسایت ها خود یکی از بهترین روش های معرفی محصولات به مشتری ها محسوب می شوند.
از میان انواع و روش های ذکر شده در بالا، لینک ها بهترین روش برای انتشار کاتالوگ های دیجیتال هستند. اگر مشتری شما یک لینک از شما ذخیره داشته باشد، با هر به روز رسانی جدیدترین اطلاعات در اختیار انها قرار میگیرد. شرکت های مختلفی در ایران هستند که قالب های فوق العاده زیبا و مناسب با کسب و کارهای مختلفی را طراحی و با هزینه کم در اختیار مشتریان قرار می دهند. پرداخت یکبار هزینه طراحی و ساخت کاتالوگ دیجیتال برای همیشه می تواند شما را از هزینه های چاپ و طراحی و نگرانی های چاپ و ارسال به موقع کاتالوگ های کاغذی راحت کند.
اگر کاتالوگ دیجیتال هوشمند نباشد؟
در جواب این سوال باید بپرسیم کاتالوگ هوشمند برای چی ایجاد شد؟ کاتالوگ دیجیتال هوشمند برای ایجاد دسترسی راحت و سریع مشتریان به محصولات و خدمات ایجاد شده. کاتالوگ شما میتونه به هر شکل و فرمتی باشه و کاملا مطابق با سبک سازمانی خودتون طراحی بشه. همچنین از نظر هزینهای استفاده از کاتالوگ هوشمند بسیار به صرفه تر از کاتالوگهای چاپی میباشد.
تصور کنید اگر تعداد مشتری ها از حد معینی عبور کند، تعداد افرادی که باید برای معرفی محصولات استخدام شوند نیز به نسبت افزایش پیدا میکند. همچنین افراد در مواقع مختلف حضور ذهن یکسانی ندارند و ممکن است در شرایط خستگی نتوانند به خوبی و با کیفیت قبل به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازند. همچنین ممکن است کارمند شما به اندازه کافی دلسوز شما و کسب و کارتان نباشد و برخی از انها با تمام انرژی و توان به معرفی محصولات شما نپردازند. همچنین این روش تنها جوابگوی نیاز فروشگاه های محلیست و شما نمی توانید از این روش برای معرفی محصولات در شهرها و کشورهای دیگر بپردازید. پس راه حل چیست؟
کاتالوگ دیجیتال راه حل دنیای امروز
قبل از تولد پدیده ای به نام کاتالوگ دیجیتال، کاتالوگ های کاغذی در تیراژ بالا چاپ می شدند و در نمایشگاه ها و گردهمائی ها بین افراد پخش می د. این کار هم هزینه بالایی به همراه داشت و هم افراد زیادی کاتالوگ ها را دور میریختند و یا آنها را گم می کردند. اما کاتالوگ دیجیتال همه جا قابل دسترس است. تنها با ارسال یک لینک یا یک QR کد به ایمیل یا شبکه اجتماع مشتریان می توانید انها را از جدیدترین خدمات و آفرهای شرکت با خبر کنید.این کاتالوگ ها به سه صورت قابل بارگزاری هستند:
- فایل PDF
- فایل HTML
- لینک
در نسخه PDF محدودیت هایی وجود دارد که پس از دانلود کاربر، اعمال هر تغییری برای او قابل نمایش نیست و مشتری برای دیدن جدیدترین تغییرات نیاز به دانلود مجدد فایل دارد. اما در دو نسخه دیگر فایل ها به صورت لحظه ای آپدیت و در دسترس مشتری قرار میگیرند.
کاتالوگ های دیجیتال مزیت های بیشماری نسبت به روش های قدیمی دارند. اول اینکه هزینه بسیار کمتری نسبت به نسخه چاپی دارند و همچنین از کیفیت و قدرت مانور بالاتری برخوردارند. به گونه ای که می توانید در این کاتالوگ ها فیلم، عکس، گیف و انیمیشن های بسیار جذاب و با کیفیت بارگزاری کنید که در نسخه های چاپی امکان آن وجود ندارد.
مزیت دیگر این کاتالوگ ها، کمک بزرگیست که به طبیعت می کند. برای تهیه کاتالوگ های چاپی هزاران قطعه درخت قطع می شود تا کاغذهایی برای چاپ تبلیغات محصول شما تهیه شوند. اما با این روش درختان بیشتری در جهان خواهیم داشت.
از دیگر برتری های کاتالوگ دیجیتال نیسبت به روش های دیگر این است که این کاتالوگ ها هیچگاه گم نمی شوند و هر زمان مشتری به آن نیاز داشته باشد می تواند به آن دسترسی پیدا کند. همچنین حوزه فعالیت های بازاریابی شما با کاتالوگ دیجیتال در تمام کره زمین خواهد بود. شما به راحتی و در سریعترین زمان ممکن می توانید معرفی مناسبی از خدمات و محصولاتتان را به هر نقطه ای از جهان ارسال کرده و آن را برای مشتریان خود پرزنت کنید.
روش های ارسال کاتالوگ دیجیتال برای مشتری
کاتالوگ دیجیتال را به روش های زیر می توان برای مشتری ارسال کرد.- QR کد
- لینک
- فایل
- بارگزاری در وبسایت
لینک ها را می تواند در شبکه های اجتماعی، توسط ایمیل، بارگزاری در وبسایت ها و ... در اختیار مشتریان قرار داد. در صفحات لندینگ پیج سایت ها، لینک ها بهترین روش برای معرفی محصولات به مشتری است.
فایل ها روشی کمی قدیمی تر از سایر روش ها برای در اختیار قرار دادن معرفی خدمات به مشتری هاست. فایل های PDF را می توان با ایمیل یا حتی دکمه های موجود در وبسایت ها در دسترس مشتری قرار داد.
تمامی موارد فوق قابل بارگزاری در وبسایت هستند و وبسایت ها خود یکی از بهترین روش های معرفی محصولات به مشتری ها محسوب می شوند.
از میان انواع و روش های ذکر شده در بالا، لینک ها بهترین روش برای انتشار کاتالوگ های دیجیتال هستند. اگر مشتری شما یک لینک از شما ذخیره داشته باشد، با هر به روز رسانی جدیدترین اطلاعات در اختیار انها قرار میگیرد. شرکت های مختلفی در ایران هستند که قالب های فوق العاده زیبا و مناسب با کسب و کارهای مختلفی را طراحی و با هزینه کم در اختیار مشتریان قرار می دهند. پرداخت یکبار هزینه طراحی و ساخت کاتالوگ دیجیتال برای همیشه می تواند شما را از هزینه های چاپ و طراحی و نگرانی های چاپ و ارسال به موقع کاتالوگ های کاغذی راحت کند.
اگر کاتالوگ دیجیتال هوشمند نباشد؟
در جواب این سوال باید بپرسیم کاتالوگ هوشمند برای چی ایجاد شد؟ کاتالوگ دیجیتال هوشمند برای ایجاد دسترسی راحت و سریع مشتریان به محصولات و خدمات ایجاد شده. کاتالوگ شما میتونه به هر شکل و فرمتی باشه و کاملا مطابق با سبک سازمانی خودتون طراحی بشه. همچنین از نظر هزینهای استفاده از کاتالوگ هوشمند بسیار به صرفه تر از کاتالوگهای چاپی میباشد.