چینش شناور

++Hadi++

Active Member
دوست عزیزم DaadaaDooDoo یه کلاس رو در انجمن اکشن 3 به اسم FitScreen نوشته . در این مورد هم باید بگم باید نوع مقیاس صحنه رو no scale بزارین و در اکشن 3 به صورت :
PHP:
stage.addEventListener(Event.RESIZE,resizee);
function resizee(evt:Event):void
{
   mc.x=stage.stageWidth/2-mc.width/2;
}
بنویسی تا در حالتی که فرد بیاد و اندازه صحنه نمایش رو عوض کنه ، رویداد Resize صدا زده شه و مثل توابع ENTER_FRAME که در هر لحظه پشت سر هم اجرا می شن ، همه چی رو با اندازه جدید صحنه ست کنه . در واقع اندازه طول و عرض صحنه ملاک اصلی همه تغییرات می شه و کشیدیگی طولی یا عرضی یا scaleX , scaleY و یا جابجایی های طولی و عرضی اشیا یا x و y به نسبت stage.stageWidth و stage.stageHeight قرار می گیره ...
برای ست کردن اون چی که دلخواهتونه باید با ذهنیت ریاضی مکان واقعی اشیا رو در مکان اصلیشون به نسبت طول و عرض صحنه نمایشی محاسبه کنید ...
بای...
 

Mehryar_64

New Member
یعنی تو اکشن 2 نمیشه ساخت؟؟؟؟
من با سوییش کار می کنم که اکشن 2 ساپورت می کنه!!!
تبدیلی براش نیست؟؟؟؟
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
یعنی تو اکشن 2 نمیشه ساخت؟؟؟؟

چرا . دنبال یه چیزی بگرد به اسم screenResolutionX و screenResolutionY این دوتا رزولوشن مانیتور رو بر می گردونن . بعد یه روشی که هادی خان گفت آبجکت هات رو نسبت به رزولوشن بچین .
 

Mehryar_64

New Member
چرا . دنبال یه چیزی بگرد به اسم screenResolutionX و screenResolutionY این دوتا رزولوشن مانیتور رو بر می گردونن . بعد یه روشی که هادی خان گفت آبجکت هات رو نسبت به رزولوشن بچین .
میشه یک مثال برام بنویسید؟؟؟؟
اینها رو پیدا کردم تو کلاس system هستن ولی استفاده کردن ازش رو بلد نیستم.:neutral:
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
من اکشن 2 کار نکردم . اما فکر نمی کنم فرقی بکنه . یک متغیر تعریف کن از نوع عددی . بعد اون رو مساوی قرار بده با این

مثلاً :

PHP:
var MaxWidth : Number = system.capabilities.screenresolutionX

خوب توی این مثال اگر عرض مانیتور (رزولوشن تصویر) 1024 باشه متغیر شما مقدار یعنی MaxWidth مقدار 1024 رو به خودش می گیره .حالا شما مثلاً می گی :

PHP:
MyObject.x = MaxWidth - 100

این یعنی اینکه رزولوشن مانیتور هر چقدر باشه مقدار x آبجکت شما 100 پیکسل از اون کمتر باشه .
 

Mehryar_64

New Member
من اکشن 2 کار نکردم . اما فکر نمی کنم فرقی بکنه . یک متغیر تعریف کن از نوع عددی . بعد اون رو مساوی قرار بده با این

مثلاً :

PHP:
var MaxWidth : Number = system.capabilities.screenresolutionX
خوب توی این مثال اگر عرض مانیتور (رزولوشن تصویر) 1024 باشه متغیر شما مقدار یعنی MaxWidth مقدار 1024 رو به خودش می گیره .حالا شما مثلاً می گی :

PHP:
MyObject.x = MaxWidth - 100
این یعنی اینکه رزولوشن مانیتور هر چقدر باشه مقدار x آبجکت شما 100 پیکسل از اون کمتر باشه .
من این کارو کردم ولی نمی دونم چرا تد IE و FireFox شی جا به جا می شه؟؟؟؟ :-:)neutral:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا