چگونگی جلوگیری بیرون زدن متن از کادر تعریف شده

Maya Man

Active Member
سلام:rose:
من صفحه ای طراحی کردم که داخل اون چند کادر وجود داره که داخلش متن نوشته میشه وشاید هم تصویر مربوط به متن، و با یک دکمه به مطلب اصلی و کامل رفت.
وقتی تو این کادر متنی رو وارد میکنم وقتی اندازه متن بیشتر از اون کادره متن از کادر بیرون میزنه. وقتی هم که متنش کم باشه دکمه زیر متن میاد بالاتر از محلی که میخوام ثابت بمونه!
حالا میخوام بدونم کدی هت که از بیرون زدن متن از کادر طراحی شده جلوگیری کنه و متن رو تا همون اندازه ای که کادر براش طراحی شده نشون بده و محل قرار گیری دکمه ایینش و همچنین ترکیب صفحه به هم نریزه و متن از کادر خارج نشه؟
ضمنا کدی هست که بشه آخرین مطلب بخش خواصی از سایت رو توی اون کادرها نشون داد؟
لطفا اگه کدی یا روشی دارین برام بنویسید.:rose:
اینم تصاویرش :

تصویر اول همه چیز سر جای خودشه:
-------------------------------------------
001.jpg


در تصویر دوم میبینید که همه چیز به هم خورده:
-----------------------------------------------------
002.jpg


حالا ممکنه به جای متن تصویر هم باشه یا هردو با هم؛ که باز هم همین مسئله پیش میاد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
این هم بند انگشتی همون تصاویر در صورت لود نشدن تصاویر بالا:

,

اینم فایل نمونه که پیوست میکنم تا بهتر متوجه بشین :
http://dl.majidonline.com/files/get/O_z2GzgZfN/examp.rar
 
آخرین ویرایش:

Jim Jim

Well-Known Member
این مربوط به بخش php نمی شه و برای تنظیم عناصر صفحه بهتره که از css استفاده بشه
 

Maya Man

Active Member
ببین دوست عزیز من CSS این کادر رو مثلاً 200 px تعریف کردم. خب؛ حالا متنی که تو این کادر میاد میخوام ضمن اینکه ترکیب و ظاهر کادر رو به هم نزنه از کادر هم بیرون نزنه و احیاناً اگر از این سایز کادر کمتر مطلب داشت دکمه ی اداه مطلب رو که داخل این کادر یه گوشه ای گذاشتم اون هم جاش تغییر نکنه و همونجا ثابت بمونه.
نمیدونم درست و ساده توضیح دادم یا نه. دوستانی که متوجه منظورم شدن لطفا راهنماییم کنن.
کدی اگه لازمه بنویسم برام بگید لطفا.
پست اول رو اصلاح کردم. تصویرش رو گذاشتم. ببین متوجه منظورم میشی.
 

Masoud1365

مدیر انجمن
position که مربوط به دکمه ها هست رو روی absoulot بزار و جاشو تنظیم کن !
البته این به PHP مربوط نمیشه !
( انتقال داده شد )
 

Maya Man

Active Member
با ابسلوت که وقتی اندازه صفحه مرورگر تغییر کنه چون جای دکمه رو دقیقا تعیین کردیم بازم نسبت به تغییر سایز صفحه جابه جا میشه!
تازه این مال دکمه بود. چرا درمورد بیرون زدگی متن چیزی نگفتی؟
 
سلام .. برای حل مشکل محل دکمه ها شما میتونید position رو نسبت به پایین فاصلهخ بدین ( البته فاصله رو نسبت به همون دیوی که دکمه داخل اونه بدین ) ...
2- برای بیرون نزدن متن میتونید این کار انجام بدین .... خود متن رو دوباره داخل یه دایو دیگه قرار بدین 2- max-width رو برای دایو تعریف کنین .. و ارتفاعشو روی auto بذارین ...
 
سلام و درود... دوست عزیز کدتون واقعا داغون داغون بود ...... خیلی از کدهاتون بیهوده بود باید بیشتر تلاش کنید ..... نکته مهم : هیچ فقط شناسه id زیر مجموعه کلاس قرار نمیگیره .. این اشتباه بزرگ توی کدهاتون بود --- در هر صورت چیزی رو درست کردم که امیدوارم بدردتون بخوره ..... اما اما .. اما ... اگه میخواین اندازه همه پست هاتون تا یک مقدار مشخص باشن و بعد از روی ادامه مطلب ، باقی متن خونده بشه ... باید از کد مربوط به سیستم مدریت محتوای وب سایتتون استفاده کنین ... به عنوان مثال اگه از وردپرس استفاده میکنین میبایست از _excerpt() استفاده کنین که برای اطلاعات بیشتر میتونین توی همین انجمن سرچ کنین ........
 

پیوست ها

  • eXamp.zip
    10.4 کیلوبایت · بازدیدها: 22

farik

Well-Known Member
باسلام...ببخشید من درگیر درس هام دیر رسیدم..همونطور که دوستان گفتن راه همون absoulote گذاشتن و تنظیم بنسبت به پایین دایو است..ولی میتونین همچنین استفاده از یک دایو واسه متن ها و تغییر خصوصیت scroll به auto هم میشه این کار رو کرد..ولی خوب خیلی مورد پسند نیست..
واسه اینکه از دایو بیرون نزنه هم یک خصوصیت بود تو css ولی من الان یادم نمیاد...متاسفانه الان هم dw ندارم وگرنه میگفتم بهتون..میدونم یک break داشت:دی..
موفق باشید..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا