چگونه پیغام خطای Plugged In Not Charging در لپ تاپ را رفع کنیم؟

ghasemnorozi

New Member
احتمالاً پیغام خطای Plugged In Not Charging تو لپ تاپ برای خیلی ها پیش اومده. اگر این پیغام خطا در هنگام شارژ کردن لپ تاپ تون مشاهده کردید فقط کافی هست که طبق این مقاله ای که ارسال میشه مراحل رو پیش برید.
یکی از پیغام خطاهایی که در برخی از لپ تاپ ها زیاد دیده می شود مربوط به شارژ نشدن لپ تاپ است که به پیغام خطای Plugged In Not Charging مشهور است و خیلی از کاربران با دیدن این پیغام در این طور مواقع گیج و سردرگم می شوند.

شما زمانی که لپ تاپ تان شارژ نشود این موضوع را متوجه خواهید شد اما احتیاجی نیست لپ تاپ خودتان را بردارید و به تعمیرگاه ببرید چون هر مشکلی یک راه چاره ای خواهد داشت و این مشکل هم بی راه چاره نخواهد بود. فقط کافی است چند مرحله ای که در این راهنمایی ارائه داده ایم به خوبی اجرا کنید تا به سرعت این پیغام خطا از بین برود.

تیم "کافه نیاز" در این ترفند مایل است رفع حل این مشکل را به شما بیاموزد. امیدواریم با راهنمایی های که در این مقاله مطالعه کرده اید به صورت کامل این مشکل برطرف شود.
با ما همراه باشید ....
برای این کار سعی کنید منبع تغذیه یا همون کابل برق رو از لپ تاپ جدا کنید و لپ تاپ تون رو به صورت کامل خاموش یا down shut کنید. حالا وقت اینه که باطری لپ تاپ رو از جاش بیرون بیارید.

Plugged-In-Not-Charging-batri.gif


در همین حال که لپ تاپ بدون باطری هست کابل برق رو به لپ تاپ وصل کنید و اون رو روشن کنید. وقتی سیستم بالا اومد باید تو تنظیمات Device Manager یک سری تغییرات انجام بدید. برای رسیدن به Device Manager دو راه وجود دارد.

راه اول: روی my computer یا زمانی که آن را باز کردید کلیک راست کنید و از منو باز شده گزینه ی properties را انتخاب و تو پنجره ی باز شده گزینه ی Device Manager رو انتخاب کنید.

clicke-righte-my-computer.gif


device-manager.gif


راه دوم: منو استارت رو باز کنید و گزینه ی RUN یا R+ را تایپ کنید و در پنجره ی ظاهر شده متن devmgmt.msc رو تایپ و کلید اینتر را بزنید.
tarfand_computer_cmd.gif


از پنجره ی باز شده تو قسمت Batteries روی گزینه ی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery کلیک راست کنید و از منو باز شده گزینه ی Uninstall رو انتخاب کنید و به صورت کامل اون رو حذف کنید.
uninstall-device.gif

دوباره سعی کنید لپ تاپ خودتون رو خاموش کنید و در همون حین خاموشی منبع برق یا همون کابل برق رو از لپ تاپ تون جدا کنید. دوباره باتری رو بزارید سر جاش و کابل برق رو به لپ تاپ وصل و اون رو روشن کنید. وقتی لپ تاپ روشن شد متوجه خواهید شد که همون گزینه ی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery کهUninstall کردید دوباره نصب میشه و شارژر لپ تاپ هم به صورت کامل شارژ میشه.
charging.gif

البته این نکته ی مهم را فراموش نکنید:
در برخی موارد ممکنه با جدا کردن منبع تغذیه یا کابل برق دوباره وصل کردن اون و در برخی موارد هم با ریست کردن سیستم این مشکل برطرف بشه اما اگر این مورد هنوز پا بر جا بود می تونید از تکنیک هایی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.
منبع: سایت کافه نیاز
 

جدیدترین ارسال ها

بالا