چگونه می توان مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه را حل نمود؟

mitra69

New Member
باید به این نکته توجه داشته باشید که پرینترهای شبکه تنها در دسترس کارمندان شرکت و سازمان قرار دارند که در محل شرکت هستند و از طریق کابل اترنت به آن متصل شده اند. پرینت وایرلس یا بی سیم در محل شرکت، تنها از طریق ایستگاه های پرینت پرداخت برای پرینت هایDAWG امکان پذیر است. در صورتی که میخواهید مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه را حل نمایید مراحل زیر را دنبال کنید:نمایندگی توشیبا با ارائه نکات زیر سعی در راهنمایی شما عزیزان دارد.

1. قبل از هر کاری اطمینان حاصل کنید که در گذشته قادر بودید از طریق این پرینتر، سندی را چاپ کنید. اگر هرگز نتوانسته اید از طریق این پرینتر سندی را چاپ کنید بهتر است قبل از هر کاری در مورد نحوه اضافه کردن پرینتر شبکه به سازمان خود اطلاعاتی به دست آورید.

2. رایانه خود را ریستارت کنید. این گزینه یکی از رایج ترین راه حل های موجود برای مشکلاتی همچون ارتباط تایم اوت شبکه است.

3. در مرحله سوم برای رفع مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه می توانید فهرست پرینترها را با اجرای \\uwbprinters از طریق منوی استارت ویندوز و زدن اینتر اجرا کنید یا خیر. در این شرایط ویندوز، فهرستی از پرینترهای شبکه را در اختیار شما قرار خواهد داد.


. در این شرایط ویندوز، فهرستی از پرینترهای شبکه را در اختیار شما قرار خواهد داد.


4. اگر نتوانستید پنجره بالا را مشاهده کنید یا هنوز قادر به پرینت گرفتن از دستگاه خود نیستید، مطمئن شوید که رایانه شما به شبکه وصل شده است.

• برای انجام اینکار، مطمئن شوید که کابل اترنت که معمولا کابل زردرنگی است اسیب ندیده است و در پورت دیوار قرار دارد و به رایانه وصل شده است. اگر این ها بر روی ویرالس تنظیم شده اند به اترنت تغییر دهید. بهتر است ببینید که پورت اترنت شما چراغ چشمک زنی دارد یا خیر.( معمولا زرد یا نارنجی) البته به خاطر داشته باشید که همه رایانه ها چنین چراغ هایی را ندارند.

• مرورگر وب خود را باز کنید و ببینید می توانید به اینترنت وصل شوید یا خیر. اگر دسترسی به اینترنت دارید باید ببینید صفحه خانگی UWB قابل دسترس هست یا خیر. همچنین می توانید هر صفحه ای که در نظر داشتید را بررسی کنید و از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید.


• فضای اشتراک/ درایو شبکه را باز کنید و ببینید به اشتراکات UWB دسترسی دارید یا خیر.



5. اگر یکی از مراحل بالا را با موفقیت طی نکردید، ممکن است مشکلی در برقراری ارتباط با شبکه داشته باشید و باید قبل از به کارگیری منابع موجود در شبکه همچون پرینتر، این مشکل را برطرف نمایید.

6. در مرحله ششم برای رفع مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه، ببینید سایر افراد یا رایانه هایی که در شبکه قرار دارند می توانند از طریق این رایانه پرینت بگیرند یا خیر. اگر سایر افراد نیز چنین مشکلی داشتند با ادمین و متخصص شبکه تماس بگیرید زیرا ممکن است خود پرینتر مشکلی داشته باشید.

7. در این مرحله بهتر است دوباره پرینتر شبکه را اضافه کنید.

منبع : چگونه می توان مشکل پرینت گرفتن از پرینتر شبکه را حل نمود؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا