چگونه میشه 3dmax رو بهترین نحو یاد گرفت ؟

Vecto.Ps

Banned
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام مدیران و بچه های انجمن سه بعدی واقعا با فعالیت هاشون این انجمن رو رونق بخشیدند ! من علاقه ی خاصی به کار های سه بعدی دارم و تصمیم گرفتم 3dmax رو به بهترین نحو و به صورت کاملا حرفع

ای یاد بگیرم ، دوستان لطفا بهترین راه رو به من معرفی کنند !

باتشکر
 

taghi abbas

Well-Known Member
با سلام به شما
راه های زیادی برای یادگیری این نرم افزار وجود داره ولی من خودم به شخصه اول با کتاب شروع کردم یعنی کتاب هایی که اول کلیات رو مطرح میکنن و بعد با آموزش مدلسازی برخی اجسام کار رو ادامه میدن. اینجوری خودتون با ساختن این مدل ها بیشتر تشویق میشین. بعد رفتم سراغ سیدی های آموزشی که آموزش کلی محیط نرم افزار رو میدن. حالا خودم میتونستم اجسام ساده رو با ابزار مکس به ساده ترین نحو مدلسازی کنم. خب حالا دیدم که در مدلسازی اجسام پیچیده به مشکل برمیخورم پس رفتم سیدی های آموزشی پیشرفته ، چه مدلسازی و چه رندرینگ رو تهیه کردمو تا جایی که تونستم مفاهیمش رو یاد گرفتم. بعد دیدم که آموزش ها محدودن . حال رفتم سراغ سایت های اینترنتی برای آموزش بیشتر و یادگیری نکات پیچیده تر که تو این بین به سایت مجید آنلاین برخوردم و پیشرفت در کارهام رو مدیون این سایت هستم. حالا شما هم باید ببینی تو چه مرحله ای هستی . البته میتونی از همون اول تو اینترنت دنبال آموزش بگردی مهم اینه که خودت پشتکار داشته باشی و خوب تمرین کنی. سرتو درد آوردم ببخشید.
 

dr.hashemi

کاربر فعال
فقط و فقط تمرين
بهترين توصيه اينه كه پولتو واسه كلاس هدر نده.
من خودم مكس تدريس ميكنم ولي اگر علاقه و تمرين نباشه وقت هدر دادنه اگرم باشه كه بخ كلاس نيازي نيست
بهترين منبع هم اينترنته براي شروع هم اينا چند تا pdf كه خودم دسته بنديشون كردم.
موفق باشي
http://s3.picofile.com/file/7565585806/ALL_LINE_TUTORIALS.zip.html

http://s3.picofile.com/file/7557233438/ashnayi_ba_max.pdf.html
http://s3.picofile.com/file/7557147418/ashnayi_ba_max_va_mafahim_avaliye.pdf.html
 

madmaster_3d

Well-Known Member
دوست من این مطالب رو بخون یک شبه توپ بشی

آقا کلاس آموزشی نمی خواد. این کار که من میگم بکن. 2 سوت میشی متوسط به بالا به معنای واقعی.
آموزش تو نت زیاده ولی یک سزیش به درد نمیخوردن و وقتی بگیری اصلا ار مکس یا هر برنامه ای دیگه زده میشی.

به نظرم یک آموزش از شرکت digital tutors کارت رو راه میندازه. طریقه ساخت ماشین موتور ادم کارتونی چاقوی سوئیسی و رندرینگ با منتال ری و استخون بندی کاراکتر و انیمیشن رو یاد میگیری. برای کسانی که تازه می خوان شروع کنن آموزش از این بهتر نیست تو بازار.
digital tutors 2009 3d max
می تونی دوره وره 12 13 تومان پیداش کنی 8تا دی وی دی هستش. قدیم ارزون تر بود. بگردی شاید ارزون تر هم پیدا کنی.

خیلی از بچه ها انگلیسیشون خوب نیست ولی با همین ها یاد میگیرن. این رو حتما تهیه کن. حالا اگر فکر می کنی آموزش جامع مکس نیاز داری ( تو خودش داره ) و انگلیسی نمیفهمی یک آموزش مکس 2013 جامع هم بگیر.

این رو هم بهت بگم سعی کن به روز کار کنی. الان مکس 2013 هستش که یک سری امکانات جدید داره ولی ماشالا باگ هم داره. یعنی ایراد داره. حالا مکس 2013 نصب کردی بگو بگم چه کار کنی که دستگاهت بکشه. اگر هم دستگاهت متوسط به پایین میزنه. خوب مکس 2011 نصب کن. خیلی هم خوبه

یک سری سایت هم برات میزارم که آموزش هاش واقعا به دردت می خورن و عالین و عمرا بهتر از اینها پیدا نمی کنی تو نت

http://www.3d-sphere.com/3d-tutorials
http://www.traptcg.com/
http://www.gfx2day.com/
http://tutorial-z.com/category/3ds-max/
http://cg.tutsplus.com/
http://www.tutorialized.com/tutorial...MAX/Modeling/1
http://www.3dxpromotion.com

بعد آموزشی چیزی خواستی بخری غیر از اینها که گفتم حتما قبلا تحقیق کن. چون خیلی از آموزش ها به درد نمی خورن و به شما درست و حسابی یاد نمیدن.(یعنی حداقل ما ها که اینگلیسیمون ضعیفه )

برای اینکه از کارت خروجی بگیری باید یا با موتور منتال ری که تو اموزشی که گفتم هستش خروجی بگیری یا موتور وری رو یاد بگیری که یک آموزش فارسی تو همین سایت ازش هست و بعدا آموزش های خارجیش رو هم تو نت سرچ کن پیدا کن و ببین. وری کلا بیشتر به کار میبرن.


سعی کن فتوشاپ رو هم کار کنی. در سطح جامع و متوسط. چون برای ساخت تکسچر ( مثلا لباس آدمی که ساختی یا پوستش ) بهش نیاز پیدا می کنی.
سایت برای دانلود تکسچر هم این بهترین هستش
cgtextures.com

بعد یک چیزی بهت بگم مکس دنیای بزرگی داره اینطوری نیست 1 2 سال کار کنی حرفه ای بشی. بستگی به پشت کارت و استعدادت داره. خوبش 4 سال میکشه. اگر زیاد کار کنی
البته یک نکته هم بهت بگم تو روز بیشتر از 3 4 ساعت مکس کار نکن. چون به دست ها به شدت فشار میاره و داغون می کنه. و هر 1 ساعت هم کلا پای کامپیوتر و مخصوصا مکس که میشینی 15 دقیقه از کامپیوتر دور شو و راه برو. اگر می خوای پس فردا مثل بعضی از دوستان دست و کمرت سندرم تونل کارپ نگیری

خلاصه اینکه من یک سری از تجربیات خوبم رو در اختیارت گزاشتم که وقت و پولت رو حروم نکنی. و یک نکته هم بگم. اینکه این ویندوزی که شما استفاده می کنی و خود برنامه مکس مثلا4000 دلاره. پس د ز دی حساب میشه. حالا ممکنه بعضی های کلک به خودشون بزنن و یا قبول نداشته باشن. به هر حال گفتم که بدونی. اگر مصرف خونگی استفاده می کنی بازم اشکال داره ولی اگر بخوای ازش پول در بیاری که تو ایران به این سادگی ها نیست. بهتره اگر زمانی پول در آوردی برنامه رو اورجینال بخری. نظر شخصیمه. حالا شما یا دوستان دوست ندارید این کار رو نکنید. جواب دادنش با خودتونه. و الان تو ایران از برنامه های 3 دی یا تو معماری میشه پول در اورد. یا یک شرکت تبلیغاتی. جای دیگه به این راحتی نمیشه. ولی به نظرم برای دل خودت کار کن.و اینکه همه وقتت رو هم روی برنامه نزار. وقت برای مطاله کتاب و ورزش و دوستان و کلا همه چیز بزار . عجله نکن که بخوای سری حرفه ای بشی. خبری نیست :lol:

انشالا که موفق باشی
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
من همیشه به کسایی که میخواستن شروع کنن گفتم، اول با آموزش های زبان پارسی شروع کنید تا مفاهیم اولیه و مهم رو بفهمید. توی بازار زیاده.
 

Vecto.Ps

Banned
دوستان ممنون از رهنمایی درباره 3dmax ، من مسلط به PS , AI , COREL , و زبان های کدنویسی هستم ، انقدر هم بی تجربه نیستم که با دنیای سه بعدی اشناییت نداشته باشم ، ممنون از لطفی که در حق بنده نجام دادید متشکرم !

موفق باشید
 
باسلام نخواستم تاپیک جدایی باز کنم ممنون میشم به سوال منم واب بدین
من میخوام طراحی ساختمان و یا طراحی انواع مبلمان پرده داخل خونه رو یاد بگیریم با تری د مکس میشه اینکارو کرد
ممنون میشم راهنمایی کنید منم مثل دوستم هیچی از مکس نمیدونم از کجا شروع کنم البته اگه با نرم افزارهای دیگه هم میشه اینکارو کرد ممنون میشم بهم بگین
 

taghi abbas

Well-Known Member
با سلام، با مکس هر چیزی رو میشه مدلسازی کرد . ولی شما باید آموزش ها ی هر کدوم رو ببینی و روش تمرین کنی تا یاد بگیری. توی گالری سه بعدی که ببینی کلی مدل میبینی که دوستان درست کردن و همه با مکس انجام شده. پس میشه اونا رو ساخت.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خوراک مکس مدلسازیه، اما به همین راحتی که درموردش حرف زده میشه نیست. اول باید حداقل تا سطح معمولی پیش بری و دستت راه بیفته تا بعد هر مدلی خواستی بسازی.
من آموزش های سایت VisCorbel.com رو بهت پیشنهاد میکنم، چندین آموزش رایگان ساخت مبلمان و صندلی توش هست که عالیه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا