چگونه میتوانیم متریال کهنه و کثیف ایجاد کنیم

hosienmax100

3D Artist
آفرین آفرین دقیقا منظورم همینBLEND و MIX بود ولی میترسیدم اسمشو اشتباه گرفته باشم حالا دوست عزیز چطور از MIX برای اینکار استفاده میکنی ممکنه لطف کنید و راهنمایی کنید البته اگه بشه اینجا عنوان کرد
ضمنا کدوم بهتره برای اینکار البته خیلی قبل هردو تکنیک رو استفاده کردم ولی چون از روی نوشته اینکارو کردم یادم رفته

ببین من برا mix به صورت خلاصه میگم

1: تکسچر سیمان
2: مثلا یک دیوار کثیف و قدیمی (تا اینجا دوتا تکسچر داری که تنضیماتشونو توی فوتوشاپ انجام دادی درسته )
3: اصل قضیه اینجاست باید توی فوتوشاپ ترک خوردگی رو درست کنی در این قسمت هر عکسی (معمولآ آلفا) که انتخاب کنی

میزان میکس شدن دو تکسچر اولی رو تعیین میکنه

نمیدونم درست گفتم یا اینکه داستان تعریف کردم :wink:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
گیر نده دیگه شرلوک جان من یه چیزی همین جوری گفتم تو اصل قضیه رو که فهمیدی
شوخي كردم...:)

منظورم چنین صحنه هایی بود فکر کنم
واااااي... ميتوني عكس بزرگشو بذاري.... چه سوژه ايه...

شما این لینک رو حتما ببین. نبینی از دستت رفته.
http://forums.cgsociety.org/showthre...4&page=1&pp=15
عالي... بسيار عالي...
ممنون...
 
آخرین ویرایش:

3DTotal

Well-Known Member
سلام

من یک Material -> Dirty ( کثیف ) برایت درست کردم که تصویرش را در زیر گذاشته ام . نمی دونم منظورت همین هست یا نه ؟
در هر صورت من یک آموزش برای ایجاد این متریال گذاشتم که در تاپیک زیر می تونید دانلود کنید .

Link


موفق باشید .
 

پیوست ها

  • Dirty.jpg
    Dirty.jpg
    11.6 کیلوبایت · بازدیدها: 18

roohollah

Banned
مجید جان خوش اومدی:D(البته اگر تازه اومدی!!!:neutral:)
ایولله ، راه خوبی بود...:cool:
کلی بدرد میخوره....:wink:
چاکر پلاگین کارها هم هستییییییییم:D
 

ghaffardorostan

Active Member
ممنون از راهنمایی تمام دوستان من این کار رو پس از رندر گیری در max یه مقدار سعی کردم در فتوشاپ ظاهری کهنه و مطابق صحنه واقعی محیط در بیارم ولی هنوز خیلی با صحنه اصلی اطرافش تفاوت داره خصوصا میله های نما که مواد فلز دارند چون اصلا سایه به خودشون نگرفتند و انگار حالت سه بعدی ندارند من معمولا برای فلزات از متریال metal_chrome از فولدر matlibs خود max استفاده می کنم اما همیشه خوب در نمیاد ضمنا خیلی دوست داشتم نور افتاب با لبه تیز تری از سایه (مثل افتاب ظهر) روی نما می افتاد و (مانند بالای ساختمان سمت چپ) من از نور skylight و رندر معمولی استفاده کردم چون فرصت زیادی برای رندر vray نداشتم حالا به نظر شما
1-میشه بدون vray با یک رندر تقریبا معمولی آفتاب مورد نظر رو ایجاد کرد ؟
2- برای این ماده فلز مثل استیل یا کروم از چه متریالی بهتر بود استفاده می کردم
3- اگر موردی هم هست که صحنه رو طبیعی تر کنه لطفا یادآوری کنید
باتشکر
 

پیوست ها

  • 121-2198_IMG.jpg
    121-2198_IMG.jpg
    243.3 کیلوبایت · بازدیدها: 25

جدیدترین ارسال ها

بالا