samangilbert
New Member
اولین مرحله برای طراحی فروشگاه اینترنتی این است که هدف شما برای تاسیس آن چیست؟ باید چه کالا هایی را در سایت برای فروش قرار دهید؟ بازار هدف شما چگونه است؟ رقیبان شما چگونه کار می کنند؟ تمام این سوال ها را باید قبل از طراحی جواب دهید. ابتدا بايد مساله را به صورت شفاف تعريف کنيد. هر يک از پرسش هايي که در بخش پرسش هاي کليدي مطرح شده، بسيار مشخص است. اگر در آينده نيز به مشکلي در مسير فعاليت سايت خود دست يافتيد، در گام اول صورت مساله را به طور شفاف مشخص کرده و حتما آن را مکتوب کنيد.
به دنبال راه هایی باشید که کاربر را به سایت بازگردانید. به عنوان مثال بعضی از فروشگاه های اینترنتی از روش ارسال ایمیل های خبری از محصولات تازه تولید شده یا تازه اضافه شده به کاربران استفاده می کنند. پس کاربر به وب سایت فروشگاه دوباره باز می گردد. اما ایده آل تر از همه این روشها راه هایی متقاعد کردن کاربر به خرید اینترنتی اوست.
پرداخت را براي مشتريان آسان کنيد: شما مي توانيد طوري سايت خود را آماده نمائيد که مشتريان با وارد کردن شماره کارت اعتباري خود از شما خريداري نمايند. اما چگونه اينکار را انجام خواهيد داد؟ مطمئن شويد نه تنها انواع مختلف پرداخت را در اختيار خريداران قرار مي دهيد بلکه اطمينان آنها را نيز جلب مي نمائيد. عملیات پرداخت را بصورت یک پروسه تعیین کنید، هر چه کوتاه تر بهتر. کاربر باید بداند دقیقاً در کدام مرحله قرار دارد و پس از آن به کدام مرحله خواهد رفت و مرحله آخر پرداخت او کجاست؟ سوالات خود را در عملیات پرداخت در فرم های پرداخت نپرسید خیلی کم هستند کسانی که به این سوالهای بیجا جواب دهند. سعی کنید از صفحات تمیز در این عملیات استفاده کنید. لیبل های فرم ها مشخص و تمیز باشند و کاربر براحتی فرق بین فرم حمل و نقل با فرم کارت بانکی را متوجه شود.
تعيين کلمات کليدي از مهم ترين بخش هاي برنامه ريزي براي راه اندازي سايت است. پس از اين که با استفاده از روش طوفان مغزي به يافتن کلمات کليدي سايت خود پرداختيد، مي توانيد با يکي از خدمات گوگل يعني Google Trends به ارزيابي وضع فعلي و نيز گذشته و آينده آن کلمات بپردازيد. کلمات کلیدی کمک می کند تا بازید کننده های سایت شما افزایش پیدا کنند. حالا اگر شما بازدید کننده را دارید باید سعی کنید با ترفند های مختلف این بازدید کننده ها را در سایت نگه دارید تا کاربر از فروشگاه شما خرید کند. از رنگ های شاد، فونت های زیبا و بنر های شیک برای جلب نظر کاربر استفاده کنید.
به مشتریان خود اجازه دهید تا هر طور که می خواهند محصولات شما را ببینند. شاید بخواهند آنها را بر اساس قیمت ها مرتب سازی کنند! و شاید هم بر اساس حروف الفبا. خیلی از کاربران هم دوست دارن در یک نمایش کل محصولات را ببینند پس دکمه "دیدن همه" برای او بسیار مفید است. هرچه جستجو سایت شما قوی تر باشد کاربر احساس تعامل بهتری با سایت شما دارد و صفحات بیشتری را مشاهده می کند.
زمانی که کاربر و مشتری از یک محصول خاص بازدید می کند، ترغیب به دیدن محصولات مرتبط دیگری که به آنها تمایل دارد می شود پس بخشی در زیر محصول با نام محصولات مرتبط قرار دهید تا چند محصول مرتبط را نشان دهد. این ویژگی در مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما می ماند تاثیر گذار است و در نتیجه پرداختی که انجام می دهد نیز به مرور بیشتر خواهد بود.
از یک روش مشخص در حمل و نقل کالا استفاده نکنید. کاربرهای متفاوت راههای حمل و نقل متفاوت را می پسندند. خیلی می خواهند در اسرع وقت بدستشان برسد و خیلی های دیگر دنبال راه های پرداخت هزینه های کمتر و ارسال کندتر می باشند. برای همه کاربران خود روش حمل و نقل تعریف کنید تا آنها را از دست ندهید.
به دنبال راه هایی باشید که کاربر را به سایت بازگردانید. به عنوان مثال بعضی از فروشگاه های اینترنتی از روش ارسال ایمیل های خبری از محصولات تازه تولید شده یا تازه اضافه شده به کاربران استفاده می کنند. پس کاربر به وب سایت فروشگاه دوباره باز می گردد. اما ایده آل تر از همه این روشها راه هایی متقاعد کردن کاربر به خرید اینترنتی اوست.
پرداخت را براي مشتريان آسان کنيد: شما مي توانيد طوري سايت خود را آماده نمائيد که مشتريان با وارد کردن شماره کارت اعتباري خود از شما خريداري نمايند. اما چگونه اينکار را انجام خواهيد داد؟ مطمئن شويد نه تنها انواع مختلف پرداخت را در اختيار خريداران قرار مي دهيد بلکه اطمينان آنها را نيز جلب مي نمائيد. عملیات پرداخت را بصورت یک پروسه تعیین کنید، هر چه کوتاه تر بهتر. کاربر باید بداند دقیقاً در کدام مرحله قرار دارد و پس از آن به کدام مرحله خواهد رفت و مرحله آخر پرداخت او کجاست؟ سوالات خود را در عملیات پرداخت در فرم های پرداخت نپرسید خیلی کم هستند کسانی که به این سوالهای بیجا جواب دهند. سعی کنید از صفحات تمیز در این عملیات استفاده کنید. لیبل های فرم ها مشخص و تمیز باشند و کاربر براحتی فرق بین فرم حمل و نقل با فرم کارت بانکی را متوجه شود.
تعيين کلمات کليدي از مهم ترين بخش هاي برنامه ريزي براي راه اندازي سايت است. پس از اين که با استفاده از روش طوفان مغزي به يافتن کلمات کليدي سايت خود پرداختيد، مي توانيد با يکي از خدمات گوگل يعني Google Trends به ارزيابي وضع فعلي و نيز گذشته و آينده آن کلمات بپردازيد. کلمات کلیدی کمک می کند تا بازید کننده های سایت شما افزایش پیدا کنند. حالا اگر شما بازدید کننده را دارید باید سعی کنید با ترفند های مختلف این بازدید کننده ها را در سایت نگه دارید تا کاربر از فروشگاه شما خرید کند. از رنگ های شاد، فونت های زیبا و بنر های شیک برای جلب نظر کاربر استفاده کنید.
به مشتریان خود اجازه دهید تا هر طور که می خواهند محصولات شما را ببینند. شاید بخواهند آنها را بر اساس قیمت ها مرتب سازی کنند! و شاید هم بر اساس حروف الفبا. خیلی از کاربران هم دوست دارن در یک نمایش کل محصولات را ببینند پس دکمه "دیدن همه" برای او بسیار مفید است. هرچه جستجو سایت شما قوی تر باشد کاربر احساس تعامل بهتری با سایت شما دارد و صفحات بیشتری را مشاهده می کند.
زمانی که کاربر و مشتری از یک محصول خاص بازدید می کند، ترغیب به دیدن محصولات مرتبط دیگری که به آنها تمایل دارد می شود پس بخشی در زیر محصول با نام محصولات مرتبط قرار دهید تا چند محصول مرتبط را نشان دهد. این ویژگی در مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما می ماند تاثیر گذار است و در نتیجه پرداختی که انجام می دهد نیز به مرور بیشتر خواهد بود.
از یک روش مشخص در حمل و نقل کالا استفاده نکنید. کاربرهای متفاوت راههای حمل و نقل متفاوت را می پسندند. خیلی می خواهند در اسرع وقت بدستشان برسد و خیلی های دیگر دنبال راه های پرداخت هزینه های کمتر و ارسال کندتر می باشند. برای همه کاربران خود روش حمل و نقل تعریف کنید تا آنها را از دست ندهید.