arashiranifar
New Member
یکی از مهمترین عناصر در اقلام تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، تراکت تبلیغاتی و پوستر ها فونت می باشد. این فونت ها هستند که به نوشتار ما شکل می دهند، انتخاب فونت مناسب برای یک متن و محتوا بسیار مهم می باشد. از آنجایی که فونت ها شکل و فرم خاص خود را دارند کاربردشان متفاوت می باشد. بطور مثال فونت انتظار بیشتر در نامه های اداری استفاده می شود و جز فونت های رسمی بشمار می رود. فونت ها را بیشتر به در دو دسته رسمی و غیر رسمی میشناسیم اما ممکن است هر کدام در دو حالت ممکن استفاده شود. برای اقلام تبلیغاتی مانند کارت ویزیت ممکن است از فونت های رسمی و فانتزی استفاده کنیم. مهمترین نکته ای که به هنگام انتخاب فونت باید به آن توجه کنیم خوانا بودن فونت می باشد. بطور کلی محدودیت خاصی در انتخاب فونت برای متن و نوشته ها نداریم اما با این حال باید بدانیم از چه فونت هایی در کجا و چگونه استفاده کنیم.
از چه فونت هایی برای کارت ویزیت مشاور املاک استفاده کنیم.
پارامتر های تاثیرگذار در کیفیت نهایی اقلام چاپی مانند کارت ویزیت بیشتر از تعداد انگشتان دست می باشد. دلیل این امر چند مرحله بودن پروسه طراحی و چاپ کارت ویزیت می باشد. یک طراح برای انکه بتواند یک کارت ویزیت ایده آل و حرفه ای برای مشاور املاک طراحی و خلق کند باید به چند پارامتر توجه کند. یکی از پارامتر های تاثیرگذار فونت می باشد. انتخاب فونت برای هر یک از اطلاعات و مشخصات درج شده در کارت ویزیت مهم می باشد. کارت ویزیت هایی که برای املاک طراحی می شود با دیگر کارت ها متفاوت است. بطور معمول در کارت ویزیت مشاور املاک از چند شماره تلفن استفاده می شود و بیشتر مشاوران املاک تمایل دارند فونت شماره تلفن ها بولد و برجسته باشد. از این رو، طراحان در طراحی کارت ویزیت برای این کسب و کار ها باید توجه ویژه ای به فونت ها داشته باشند و فونت مناسب را برای عنوان کارت و مشخصات درج شده در آن داشته باشند.
برای آنکه طرح ایده آل و حرفه ای برای کارت ویزیت املاک طراحی کنید پیشنهاد می کنیم از دو یا سه فونت برای محتوای متنی داخل کارت استفاده کنید و از تعداد فونت های بیشتر پرهیز نمایید. فونتی که برای نام و عنوان انتخاب می کنید متفاوت تر و از شکل و فرم جذابی برای حروف برخوردار باشد. متمایز و برجسته بودن فونت برای نام کارت ویزیت در جذابیت کارت اثرگذار خواهد بود. فونت های mj جز فونت های پر طرفدار در بین طراحان است، فونت Mj_Extender یکی از فونت های شکیل و بولد می باشد که می توانید برای نام کارت ویزیت استفاده کنید. از دیگر فونت های مناسب، فونت W_FARNAZ، IRANSANS، FANAVARI گزینه های مناسب می باشد. برای مشخصات و اطلاعات درج شده از جمله تلفن تماس، آدرس موقعیت مکانی و شبکه های اجتماعی نیز می توانید از فونت های رسمی که خوانایی مناسبی دارند، استفاده کنید. فونت YEKAN، TRAFFIC، ANJOMAN و دیگر فونت های رسمی که بصورت رایگان در فضای وب موجود است.
برای آشنایی بیشتر با فونت های رایج که توسط طراحان در طرح های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد، چند نمونه فونت فارسی و لاتین که مناسب می باشد نام برده می شود.
حداکثر ۲ فونت استفاده کنید – ترکیب یک فونت بولد برای عنوانها و یک فونت ساده برای متن بهترین نتیجه را میدهد.
به سبک طراحی کارت توجه کنید – اگر طراحی شما لوکس و مدرن است، فونت های مینیمال مانند ایرانسنس یا دانا بهترند، ولی اگر طراحی کلاسیک و سنتی است، فونت هایی مانند گندم یا استعداد مناسبترند.
از چه فونت هایی برای کارت ویزیت مشاور املاک استفاده کنیم.
پارامتر های تاثیرگذار در کیفیت نهایی اقلام چاپی مانند کارت ویزیت بیشتر از تعداد انگشتان دست می باشد. دلیل این امر چند مرحله بودن پروسه طراحی و چاپ کارت ویزیت می باشد. یک طراح برای انکه بتواند یک کارت ویزیت ایده آل و حرفه ای برای مشاور املاک طراحی و خلق کند باید به چند پارامتر توجه کند. یکی از پارامتر های تاثیرگذار فونت می باشد. انتخاب فونت برای هر یک از اطلاعات و مشخصات درج شده در کارت ویزیت مهم می باشد. کارت ویزیت هایی که برای املاک طراحی می شود با دیگر کارت ها متفاوت است. بطور معمول در کارت ویزیت مشاور املاک از چند شماره تلفن استفاده می شود و بیشتر مشاوران املاک تمایل دارند فونت شماره تلفن ها بولد و برجسته باشد. از این رو، طراحان در طراحی کارت ویزیت برای این کسب و کار ها باید توجه ویژه ای به فونت ها داشته باشند و فونت مناسب را برای عنوان کارت و مشخصات درج شده در آن داشته باشند.
برای آنکه طرح ایده آل و حرفه ای برای کارت ویزیت املاک طراحی کنید پیشنهاد می کنیم از دو یا سه فونت برای محتوای متنی داخل کارت استفاده کنید و از تعداد فونت های بیشتر پرهیز نمایید. فونتی که برای نام و عنوان انتخاب می کنید متفاوت تر و از شکل و فرم جذابی برای حروف برخوردار باشد. متمایز و برجسته بودن فونت برای نام کارت ویزیت در جذابیت کارت اثرگذار خواهد بود. فونت های mj جز فونت های پر طرفدار در بین طراحان است، فونت Mj_Extender یکی از فونت های شکیل و بولد می باشد که می توانید برای نام کارت ویزیت استفاده کنید. از دیگر فونت های مناسب، فونت W_FARNAZ، IRANSANS، FANAVARI گزینه های مناسب می باشد. برای مشخصات و اطلاعات درج شده از جمله تلفن تماس، آدرس موقعیت مکانی و شبکه های اجتماعی نیز می توانید از فونت های رسمی که خوانایی مناسبی دارند، استفاده کنید. فونت YEKAN، TRAFFIC، ANJOMAN و دیگر فونت های رسمی که بصورت رایگان در فضای وب موجود است.
برای آشنایی بیشتر با فونت های رایج که توسط طراحان در طرح های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد، چند نمونه فونت فارسی و لاتین که مناسب می باشد نام برده می شود.
فونتهای فارسی مناسب برای کارت ویزیت مشاور املاک
- ایران سنس (IRANSans) – مدرن، خوانا و رسمی
- وزیر (Vazir) – ساده، واضح و حرفهای
- شبنم (Shabnam) – ظریف و مناسب برای سبکهای مینیمال
- صمیم (Samim) – صمیمی و مناسب برای طراحی دوستانهتر
- استعداد (Estehdad) – شیک و رسمی
- دانا (Dana) – مدرن و کاربردی برای طراحیهای لوکس
- فونت گندم – مناسب برای طراحیهای کلاسیک و خاص
فونتهای انگلیسی برای کارتهای دوزبانه
اگر کارت ویزیت شما شامل متن انگلیسی هم میشود، فونتهای زیر گزینههای خوبی هستند:- Montserrat – مدرن و حرفهای
- Raleway – شیک و خوانا
- Lato – ساده و رسمی
- Playfair Display – مناسب برای سبکهای لوکس
- Roboto – پرکاربرد و خوانا
نکات مهم در انتخاب فونت:
خوانایی مهمتر از زیبایی است – فونتهای پیچیده ممکن است جذاب باشند، اما خواندن اطلاعات را سخت میکنند.حداکثر ۲ فونت استفاده کنید – ترکیب یک فونت بولد برای عنوانها و یک فونت ساده برای متن بهترین نتیجه را میدهد.
به سبک طراحی کارت توجه کنید – اگر طراحی شما لوکس و مدرن است، فونت های مینیمال مانند ایرانسنس یا دانا بهترند، ولی اگر طراحی کلاسیک و سنتی است، فونت هایی مانند گندم یا استعداد مناسبترند.