چگونه ذرات را حفظ کنیم؟

Mahdidis

Active Member
سلام به همگی:
دوستان من میخواهم که یک ظرف شن ( سنگ ریزه هایی با اندازه های متفاوت) را داخل ظرف دیگه بریزم و می خواهم
که این ذرات در ظرف دوم جمع شده تا پر شود.
من سعی کردم برای ایجاد سنگ ریزه از super spray و یک ابجکت مش برای سنگ ریزه استفاده کنم . و برای جمع شدن سعی کردم از reactor استفاده کنم که متوجه شدم از سیستم های ذره ای پشتیبانی نمی کند.
به نظر شما چه کار باید کرد؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
من تا الان ندیدم مکس بصورت مستقیم قابلیت جمع کردن پارتیکل داشته باشه،اگر بتونی سنگ ریزه هات رو بصورت مش و نه پارتیکل در بیاری می تونی از PhysX یا سیمولیتور مکس 2012 بنام MassFX استفاده کنی، من خودم باهاش کار نکردم ولی شنیدم بسیار قدرتمند هستن و قدرت تشخیص بالایی داره.
برای تبدیل پارتیکل ها هم به مش می تونی از منوی TOOLS گزینه ی Snapshot استفاده کنی. بعد با ادیت مش بصورت اتوماتیک هر ذره رو به یک آبجکت جدا تبدیل کنی
اگر سنگ ریزه هات در حد شن باشه و ریز بگو تا راه حل دیگه ای بگم.
 

Mahdidis

Active Member
والا بزرگترین مشکل هم همینه که پارتیکله . وگرنه قبلا به ذهنم رسید کل ذرات رو بسازم و با راکتور کار کنم اما یه جورایی غیر ممکنه . چون هم وقت گیره هم طبیعی در نمی یاد.
 

arminAnim

کاربر متخصص
یک سطح مش، شبیه سطح کلی شن های جمع شده توی ظرف دومت بذار، مثلا یک برامدگی درست کن.بعد پارتیکل هات رو توی مقصد نهاییش با استفاده از ابزار PF Sourse > Position Object روی سطحی که ساختی ثابت کن. حالا اگر سطح مش ات رو انیمیت یا دفرم کنی انگار که پارتیکل هات دارن سطحو تغییر می دن در طول زمان
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا