چگونه در خانه آیلتس بخوانیم؟

tatschool

Active Member
برای موفقیت در خواندن آیلتس در خانه، نیاز به آشنایی کافی با آزمون و منابع مناسب است. این امکان با اینترنت و دسترسی به کتاب‌های کاربردی بسیار راحت شده است. هر فرد با انگیزه قوی می‌تواند با هزینه کم، مطالعه خود را آغاز کرده و برای کسب نمره موردنظر خود آماده شود.

آیلتس چیست؟:

آزمون آیلتس یکی از پیش نیازهای مهاجرت به کشورهای خارجی است. این آزمون به سه دسته آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز تقسیم می‌شود. هر یک از این دسته‌ها نیازمندی‌های مختلف دارند و میزان نمره موردنظر برای پذیرش در دانشگاه یا مهاجرت متفاوت است. آزمون آیلتس به چهار مهارت Listening، Writing، Speaking و Reading توجه دارد و سطح زبان انگلیسی شخص را سنجیده و ارزیابی می‌کند.

روش ها و نحوه آمادگی برای آیلتس در خانه​

  • برنامه ریزی مناسب و پایبند بودن به آن
موفقیت در آزمون آیلتس را همچون یک پروژه در نظر بگیرید که قرار است بدون رفتن به کلاس‌های مختلف در این آزمون به نتیجه دلخواه خود برسید. برای شروع هر پروژه باید ابتدا با ماهیت آن و زمان موردنیاز برای انجام آن آشنا باشید. با توجه به ماهیت این آزمون و البته سطح زبان خود باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای موفقیت در این آزمون داشته باشید.
  • شرکت در آزمون های ماک
در آزمون‌های ماک شرکت کنید، با این کار می‌توانید در یک آزمون شبیه‌سازی شده ایرادات خود را پیدا کرده و سعی در رفع آنها داشته باشید. سعی کنید زمان اولین آزمون ماک خود را طوری تنظیم کنید که فرصتی برای جبران برخی ایرادات داشته باشید.
  • منابع مناسب را تهیه کنید
ما در بخش معرفی منابع، همه آنها را لیست کرده و معرفی خواهیم کرد اما در این بخش قصد داریم به شما یادآوری کنیم که تعداد کتاب‌ها و وبسایت‌هایی که در زمینه آزمون آیلتس مطالبی را منتشر می‌کنند فوق‌العاده زیاد هستند و بدیهی است که تعداد بسیاری از آنها کاربردی نیستند.
  • نحوه مطالعه
برنامه‌ریزی و روش مطالعه برای خواندن آیلتس در خانه با توجه به زمانی که تا آزمون آیلتس شما باقی مانده است می‌تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال اگر یک سال تا روز آزمون آیلتس فرصت دارید می‌توانید مطالب را خیلی عمیق‌تر و بهتر مطالعه کنید که با این کار زبان انگلیسی را به درستی درک کنید اما باید به این نکته هم توجه کنید که اگر تنها 3 ماه به آزمون شما باقی مانده است شما آن قدری زمان ندارید که بخواهید همچون کسی که یک سال زمان دارد مطالعه کنید. در این حالت شما باید مهم‌ترین نکات و مطالبی که احتمال موفقیت شما را بالا می‌برند را فرا گیرید.

و ...

ما سعی کردیم در مقاله راه های آموزش آیلتس در خانه نکات مهم در رابطه با خواندن آیلتس در خانه را برای شما جمع‌آوری کنیم و سپس لیستی از بهترین منابع برای کسب نمره موردنظرتان در آزمون آیلس را معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله و پایبندی به نکاتی که به آن اشاره کردیم می‌توانید در این آزمون موفق شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا