چگونه در املاک ترکیه، سرمایه گذاری ایمن داشته باشیم

fardinamiri

New Member
خرید ملک در ترکیه تحت قانون شماره 2644 2012 قرار دارد، همچنین به عنوان قانون ثبت زمین شناخته می شود که شرایط خرید هر نوع املاک و مستغلات را فراهم می کند: ملک مسکونی، ملک تجاری، زمین کشاورزی یا هر نوع زمینه دیگر. سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید املاک و مستغلات در ترکیه را دارند مشمول محدودیت های خاصی هستند که می توانند در سفارتخانه ها یا کنسولگری های ترکیه در کشور خود پیدا کنند.

یافتن ملک در ترکیه
1619415022365.png
ترکیه کشوری بزرگ با مناطق زیادی است که می توان در آن املاک خریداری کرد. شهروندان خارجی می توانند املاک مسکونی یا زمینی را که می توانند شروع به ساخت و ساز کنند را خریداری کنند، در نتیجه سرمایه گذاران خارجی بسته به نوع فعالیت خود گزینه های مختلفی دارند. لازم به ذکر است خارجیانی که قصد خرید املاک و مستغلات در ترکیه را دارند با هدف شروع ساخت و ساز در آن، باید پروژه ساختمان را دو سال قبل از شروع ساخت و ساز ارسال کنند. این پروژه بسته به هدف ساختمان برای تصویب در یکی از وزارتخانه های ترکیه ارسال خواهد شد.

مراحل خرید ملک در ترکیه

دو مرحله برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه در بالا ذکر شد: مرحله اول یافتن ملک و سپس انجام مراحل احتیاط لازم است. در مرحله بعدی، باید یک وکیل در ترکیه استخدام کنید که بتواند از طرف خریدار در مورد قرارداد خرید و فروش مذاکره کند. لازم به ذکر است که برای نگهداری دارایی باید 10٪ تا 25٪ قیمت ودیعه به حساب بانکی واریز شود. سپس می توان توافق نهایی را امضا کرد. قبل از صدور عنوان جدید ملک، باید یک درخواست اولیه توسط مالکان قدیمی و جدید ارائه شود.

نکاتی در مورد خرید املاک و مستغلات در ترکیه

به سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، توصیه می شود مراحل زیر را انجام دهند تا مطمئن شوند که انتخاب درستی انجام داده اند:

  • هنگام تصمیم گیری برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه، برای انتخاب مکان مناسب از کشور ازدید کنید.
  • گزینه های خود را با توجه به قیمت املاک با یک مشاور املاک در میان بگذارید.
  • یک وکیل ترک استخدام کنید تا ملک را از نظر وجود هرگونه مانع بررسی کند، خصوصاً در مورد املاک تجاری
  • خارجی ها می توانند با دادن وکالت به وکیل از راه دور املاک را خریداری کنند.
  • سرمایه گذاران خارجی که قصد خرید زمین در ترکیه را دارند باید بدانند که بیش از 30 هکتار زمین نمی توانند خریداری کنند.
  • هنگام خرید ملک در ترکیه، افراد خارجی باید دارای بیمه نامه (که به عنوان بیمه Dask شناخته می شوند) باشند.
  • عوارض مالیات بر املاک و مستغلات هنگام خرید ملک در ترکیه 4.4٪ از ارزش کل معامله تعیین شده است.
  • هزینه های دیگر مربوط به خرید ملک هزینه های ثبت و محضری است که می تواند حدود 1٪ معامله را نشان دهد.
  • آیا قبل از خرید ملک در استانبول، یک سفر بازرسی پیشنهاد می شود.


املاک و مستغلات در ترکیه

افرادی که هیچ سرنخی از بازار املاک و مستغلات در ترکیه ندارند و نیاز به خرید ملک دارند، باید در زمینه مراقبت های لازم از املاک و مستغلات پشتیبانی حرفه ای را درخواست کنند. چنین رویه ای کاملاً توصیه می شود. در صورت وجود هرگونه بدهی یا دادخواست، املاک و مستغلات گزارش کاملی را با اطلاعاتی درباره وضعیت حقوقی ملک ارائه می دهند. همچنین، مجوزهای ساخت و ساز با مقامات محلی تأیید می شوند.

توصیه می شود از پرداخت پیش پرداخت خودداری کنید و منتظر گزارش املاک باشید.

چگونه دقت لازم انجام می شود

متخصص در زمینه املاک و مستغلات به اداره ثبت اسناد مراجعه می کند و می تواند صحت ثبت ملک را بررسی کند. تأیید بعدی مربوط به اجاره نهایی آن ملک و سایر تعهدات خواهد بود. اگر سرمایه گذار به خرید زمین در ترکیه علاقه مند باشد، مراجعه به ثبت اسناد و اطمینان تأیید نقشه های زمین در شهرداری محلی است. در همان موسسه، متخصص املاک و مستغلات می تواند پروانه های ساختمانی یا سایر پروانه های صادر شده توسط مقامات محلی را تأیید کنند.

اگر سرمایه گذار قصد ساخت ساختمان در زمین خاصی را داشته باشد، بررسی شامل نقشه های شهر و قوانین مربوط به ساختمان خواهد بود. سایر جنبه ها در مورد بررسی تعهدات مالیاتی و مسائل زیست محیطی است.

آیا خانه خریداری شده در ترکیه نیاز به بیمه مسکن دارد؟

بیمه خانه در ترکیه اجباری نیست، اما عاقلانه است. شما می توانید با پرداخت هزینه ای معقول و متفاوت برای پوشش های مختلف، منزل خود را در برابر خطرات ناگهانی طبیعی و غییر طبیعی بیمه کنید. مهم مبلغ پرداختی بابت بیمه نیست، بلکه موضوع مهم توجه به سابقه شرکت یا وب سایت بین المللی بیمه، مواردی که در بیمه نامه پوشش می دهد و محدودیت هایی که برای پوشش قرار می دهد می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با بیمه خانه در ترکیه، حتما با یک کارگزار بیمه مشورت و از مشاوره های رایگان متخصصین درخت سیفد استفاده فرمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا