چگونه خانه خود را رنگ کنیم ؟

nazirad

New Member
۱- منتظر خشک بودن هوا بمانید
در دروز های بارانی و برفی به دلیل افزایش میزان رطوبت خشک شدن رنگ دیرتر اتفاق می افتد. بهتر است منتظر باشید هوا خشک شود تا دیوار ها راحت تر خشک شوند.

۲- انتخاب رنگ، یکی از مهم ترین مسایل
یکی از مهم ترین امور در نقاشی ساختمان انتخاب رنگ براساس نوردهی ، اندازه و مهم تر از این سلیقه صاحب خانه است. ابتدا باید چند نمونه رنگ مورد علاقه را در خانه تست کرد و با نور مصنوعی و طبیعی آن ها مقایسه کنید. نور ظهر با نور چراغ در شب رنگ متفاوتی از دیوار به شما نشان می دهد. سپس از بین رنگ های مورد پسند آن ها را روی کاغذ تست کنید که خشک شدن رنگ را هم ببینید.

۳- انتخاب فرچه مناسب و با کیفیت
استفاده از فرچه های مصنوعی به دلیل اینکه آب را جذب نمی کنند برای رنگ هایی که پایه آب دارند مناسب ترند. زیرا به دلیل عدم جذب آب متورم نمی شوند و باعث ایجاد ترک نمی شوند. برای رنگ های با پایه حلال استفاده از فرچه های طبیعی بهتر است زیرا با ساختاری که دارند رنگ را بهتر روی خود نگه می دارند و سطح صافی را نتیجه می دهد. البته فرچه های جدیدی هم ساخته شده که با هر نوع رنگی سازگار است که درصورت عدم اطلاع از پایه رنگ خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

۴- غلتک های رنگی مناسب
سه نوع غلتک کوتاه ، معمولی و بلند وجود دارد. که هرکدام برای سطح خاصی استفاده می شوند. غلتک های کوتاه برای سطوح ظریف و غلتک های معمولی برای سطوح معمولی و صاف استفاده می شود. از غلتک های بلند برای سطوح پیچیده استفاده می شود.

برای رنگ آمیزی سقف به دسته غلنک احتیاج دارید. استفاده از دسته غلتک بهتر از استفاده از نردبان متحرک است. با توجه به نیاز به ابزار رنگ آمیزی با بررسی قیمت نقاشی ساختمان متوجه می شوید که سپردن این کار به یک شرکت خدماتی نقاشی ساختمان انتخاب بهتری است.

۵- آماده سازی دیوارها برای نقاشی
قبل از شروع رنگ آمیزی نیاز به آماده سازی سطح مورد نظر دارید. ابتدا حفره ها و ترک های موجود را به کمک بتونه و کاردک پر کنید و مطمین شوید سطح کاملا صاف است. بهتر است با سنباده ریز سطح دیوار را سنباده بزنید تا چسبندگی بهتری اتفاق بیفتد. و سپس سطح دیوار را برس بزنید تا سنباده های باقی مانده پاک شوند. و بهتر است دیوار را قبل از رنگ آمیزی یکبار با آب گرم و صابون بشویید و مطمین شوید صابون کاملا پاک شده و دیوار کاملا خشک است.

۶- لایه رنگ اولیه
لایه رنگ اولیه بخصوص در زمانی که از بتونه استفاده می شود باعث ماندگاری رنگ و چسبندگی بهتر می شود. از طرفی چون ممکن است رنگ با بتونه واکنش متفاوتی داشته باشد و لایه اولیه نتیجه کاملی از رنگ انتخاب شده می دهد.

۷- نگه داری از قلم مو ها در صورت استراحت
در صورتی که کار نقاشی بیش از یک روز طول کشید اگر می خواهید قلم مو ها خشک نشود آن ها را در یک کاور پوشانده و در یخچال بگذارید تا از خشک شدن آن ها جلوگیری شود و نیاز به تمیزکاری دوباره نداشته باشند. فقط نیم ساعت گافی است از یخچال خارج گنید تا دوباره آماده ی کار شوند.

منبع : وب سایت پیچ گوشتی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا