چگونه جوراب واریس مناسب خریداری کنیم؟ + انواع جوراب واریس

برای تعیین سایز درست حتماً بایستی اندازه‌گیری دقیق انجام شود. قسمت دور مچ – زیر زانو – پهن‌ترین قسمت ران و ارتفاع جوراب مشخص شود. روی بسته‌بندی جوراب جدول سایزبندی وجود دارد. از روی جدول و طبق اندازه‌گیری، سایز مناسب تعیین شود. فشار جوراب بسته به شرایط شخص تعیین می‌شود و خوب است با پزشک خود مشورت کنید. مثلاً اگر برای پیشگیری از واریس سر کار می‌خواهید جوراب بپوشید، جوراب فشار یک زیر زانو مناسب است.

برای ازبین‌رفتن رگهای واریسی چه مدت جوراب واریس باید استفاده شود؟​

رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی با پوشیدن جوراب از بین نمی‌روند. اما پوشیدن جوراب از پیشرفت واریس و بروز عوارض مثل ورم پا می‌تواند پیشگیری کند.

آیا جوراب واریس باعث لاغری پاها می‌شود؟​

جوراب‌های معمول پیشگیری و درمانی کلاس فشار یک و دو که به‌صورت معمول و روزها استفاده می‌شود تأثیری در سایر پا ندارند.

انواع جوراب واریس​

برای اثربخشی بهتر است نوع جوراب واریس با راهنمایی پزشک مشخص شود. نوع جوراب بر اساس فشار وارده در ناحیه مچ، ارتفاع جوراب، جنس الیاف و پنجه باز یا بسته بودن جوراب تعیین می‌شوند.

جوراب‌های واریس دارای فشارهای متفاوتی هستند که از کلاس فشار ۱ تا فشار ۴ به تشخیص پزشک معالج تجویز می‌شود.

قد جوراب هم می‌تواند در عملکرد آن مؤثر باشد.

  • جوراب‌های زیر زانو با فشار کم برای استفاده روزمره
  • جوراب نیمه ران بیشتر در دوره نقاهت و بعد از جراحی واریس و دیگر عمل‌های جراحی استفاده می‌شوند.
جوراب شلواری و انواع دیگر جوراب‌ها نیز در بازار موجودند.

جوراب واریس تابستانی​

افرادی که تجربه استفاده از جوراب فشاری را دارند به‌خوبی می‌دانند که در گذشته جنس و الیاف جوراب طوری بود که در گرمای تابستان سبب تعریق بیش از اندازه می‌شود و عملاً استفاده از آن را سخت می‌کرد اما در حال حاضر جنس و الیاف جوراب‌های تابستانی میزان بیشتری از کتان را در بافت خود دارند و تا حدودی این مشکل برطرف شده و گردش هوا در پوست راحت‌تر صورت می‌گیرد. الیاف کتان در فصل گرم سال توصیه می‌شود.

جوراب واریس مردانه​

در بیشتر موارد به علت شباهت جوراب متداول واریس با جوراب‌های زنانه انتخاب و استفاده جــوراب برای آقایان سخت‌تر می‌شود اما در بین برندهای موجود در بازار جوراب‌های با جنس و الیاف مناسب آقایان وجود دارد.

جوراب بارداری​

برای دوران بارداری جـــوراب شلواری مخصوص بارداری می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با نواری که در ناحیه شکم دارد می‌تواند نقش گن بارداری را ایفا کند. این جوراب با فشار به ناحیه تناسلی از برجسته شدن رگ‌ها در این قسمت پیشگیری می‌کند البته می‌توانید در دوران بارداری با راهنمایی و تشخیص پزشک خود از جوراب نیمه ران یا جـوراب زیر زانو هم استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اگر قصد بارداری دارید یا یکی از عزیزانتان در حال سپری کردن دوران بارداری است؛ از خطرات واریس در بارداری آگاه باشید!

جوراب واریس ورزشکاران​

جوراب واریس استاندارد در قسمت مچ فشار بالاتری دارد و عملاً باعث بهبود سیستم گردش خون در پا می‌شود. از طرف دیگر عضلات ساق در زمان پوشیدن جوراب یکنواخت و متوازن‌تر عمل می‌کنند. امروزه ورزشکاران بیشتری از جوراب‌های واریس زیر زانوی کلاس فشار یک در ضمن ورزش استفاده می‌کنند و معتقد هستند که این جوراب‌ها عملکرد ورزشی آنها را بهتر کرده است. به همین دلیل امروزه پوشیدن جوراب زیر زانوی کلاس یک مخصوص ورزش در اکثر کشورها رایج شده است.
برای آشنایی با نحوه پوشیدن جوراب واریس دیدن ویدئو نحوه شستن جوراب واریس همچنین راهکارهای آموزشی برای طول عمر بیشتر جوراب واریس به منبع این مقاله جوراب واریس: نحوه پوشیدن، مواظبت و قیمت جوراب نوشته شده توسط دکتر مهرداد اقدسی متخصص واریس مراجعه کنید.
 

جورجین

New Member
یکی از مهمترین مسائل در درمان واریس روحیه است. شما وقتی دچار واریش میشید روحیه زیبایی پاهای خود را از دست میدهید. این باعث میشه درمانتون زمان بر تر باشه. من پیشنهاد میکنم اگر میخواید جذاب تر دیده بشید جوراب عمده ساقدار خرید کنید از سایت جورجین که میتونه بهتون خیلی کمک کنه که روحیه خودتون رو بدست بیاریدوجذاب تر دیده بشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا