چگونه اندازه نظرات را محدود کنیم؟

nasrin1363

New Member
نظرات در وردپرس گفتگوها درباره موضوعی که به شما اشتراک گذاشته اید را بیشتر می کند. اما ممکن است شما حس کنید این نظرات از یک مقدار کمتر و یا یک مقدار بیشتر دیگر خیلی مفید نیستند. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه اندازه نظرات را محدود کنید تا یک مقدار حداقل و یک مقدار حداکثر برای سایت وردپرس خود داشته باشید.

چرا اندازه نظرات را در وردپرس محدود کنیم؟
در تجارب گذشته ما درباره گفتگوهای آرام آنلاین در دهه گذشته، ما دریافتیم که نظرات با اندازه ی بالای ۶۰ کاراکتر و زیر ۵۰۰۰ کاراکتر بیشترین میزان سازندگی و مفید بودن را دارند.

هنگامی که یک فرد یک نظر تک کلمه ای قرار می دهد، معمولا این نظر خیلی مفید نیست. در بیشتر مواقع این نظر یک اسپم است چرا که نویسنده نظر به دنبال گذاشتن یک لینک و کلیک گرفتن از سایت شماست.

اما هنگامی که یک فرد نظری با تعداد کاراکتر بیش از ۵۰۰۰ تا می نویسد، این نظر معمولا یا شکایت است یا بیهوده گویی که در بیشتر مواقع به موضوع مقاله ارتباطی ندارد.
با تنظیم محدودیت برای اندازه نظرات شما می توانید کیفیت آنها را بالاتر ببرید.
حال ببینیم چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم.
روش اول: محدود کردن اندازه نظرات با استفاده از یک پلاگین
اولین کاری که باید بکنید این است که پلاگین Control Comment Length را نصب و فعال کنید. بعد از فعال سازی به صفحه Settings » Control Comment Length بروید تا تنظیمات پلاگین را انجام دهید.

comment-control.png


صفحه کاربری پلاگین به زبانهای انگلیسی و آلمانی است. شما می توانید میزان حداقل و حداکثر کاراکتر برای هر نظر را در این جا قرار دهید. ما پیشنهاد می کنیم که حداقل میزان کامنت ۶۰ کاراکتر باشد و حداکثر میزان کامنت ۵۰۰۰ کاراکتر باشد.

شما همچنین می توانید پیام هایی را برای کاربرانی که اندازه کامنتشان از حداقل کمتر و یا از حداکثر بیشتر است قرار دهید. البته پلاگین این پیام ها را فقط به صورت زبان آلمانی دارد. شما می توانید پیام های خود را جایگزین این پیام ها کنید.
روش دوم: محدود کردن اندازه نظرات با استفاده از کد
روش دوم مخصوص افرادی است که از کار کردن با کدها ابایی ندارند. ما یک دام فیلتر به preprocess_comment اضافه می کنیم. این فیلتر از ذخیره شدن هر نظری در دیتابیس توسط وردپرس یا هرگونه عملیات بر روی نظرات ثبت شده اجرا می شود. ما از این فیلتر برای کنترل میزان نظرات استفاده می کنیم. اگر از میزان تعیین شده حداکثری و حداقلی بیشتر و کمتر باشد؛ در نتیجه به کاربر یک پیام خطا نمایش داده می شود.
این کد را به فایل functions.php اضافه کنید:

۰۱ add_filter( ‘preprocess_comment’, ‘wpb_preprocess_comment’ );

۰۲

۰۳ function wpb_preprocess_comment($comment) {

۰۴ if ( strlen( $comment[‘comment_content’] ) > 5000 ) {

۰۵ wp_die(‘Comment is too long. Please keep your comment under 5000 characters.’);

۰۶ }

۰۷ if ( strlen( $comment[‘comment_content’] ) < 60 ) {

۰۸ wp_die(‘Comment is too short. Please use at least 60 characters.’);

۰۹ }

۱۰ return $comment;

۱۱ }


comment-length-limit.png


منبع :پایگاه دانش یزد سرور
 

جدیدترین ارسال ها

بالا