چگونه استعداد سایت را برای کسب رتبه در گوگل افزایش دهیم؟

parvizb7

New Member
کسب نتایج بهتر در موتور های جستجو مخصوصا کسب رتبه در گوگل و افزایش فروش و بازدید سایت بدون سئو سایت آسان نیست؛ اما ناشدنی هم نیست. عدم آگاهی بسیاری از افراد غیر متخصص و ارائه مقالاتی در این زمینه باعث شده این بخش از طراحی و معرفی سایت را کاری بس دشوار بدانیم و احساس کنیم که بدون هزینه نمی‌توانیم به جایی برسیم و رتبه ای برای سایت کسب کنیم.

چند وقت قبل یکی از مشتریانی را داشتیم که با وجود داشتن اطلاعات خوبی در زمینه سئو و در عین اطلاع و آگاهی داشتن از خطرات کپی مطالب سایت های دیگر، اقدام به کپی از سایتهای دیگر نموده بودند.در مقابل مشتری دیگری را داشتیم که بدون هیچ تخصصی در زمینه سئو سایت، بیشترین سعی خود را بر ارائه مطالب و محتوای قوی گذاشته بود. نمودار سایت اول نسان می‌داد سایت به سختی نفس می‌کشد و در حال خروج از نتایج گوگل است. اما سایت اول با وجود عدم رعایت بسیاری از نکات سئو، در حال افزایش رتبه بود که بعدا با انجام امور سئو روند پیشرفت سایت بیشتر هم شد.

هدف از مطلب عنوان شده این بود که بگوییم سئو کار سختی نیست. همان مدت زمانی را که سایت اول صرف کپی مطالب سایت های دیگر کرده بودند اگر صرف نوشتن تعداد کمی مطلب بهینه کرده بودند رتبه و جایگاه بسیار خوبی داشتند.

هدف من کسب رتبه در گوگل است.
کار را برای خودمان سخت نکنیم. چه بسا زمانی به خود بیاییم و ببینیم بعد از چند سال هنوز رتبه خوبی کسب نکرده ایم و ناچارا باید یا راه را دوباره بیاییم و مشکلات را اصلاح کنیم یا باید از اول با دامنه و سایت دیگری شروع کنیم. و این زمان زیادی را می‌طلبد. پس به نظرتان بهتر نیست از اول کار درست شروع کنیم و درست بالا بیاییم؟

رعایت نکات سئو امری ناشدنی نیست. همه آنهایی که سایتهای موفقی دارند فقط چند نکته مهم را رعایت کرده اند و امروز انسانهای موفقی در زمینه کاری خود هستند. پس بیایید با هم شروع کنیم و حداقل استانداردهای سئو را بیاموزیم:



1. بهینه سازی داخلی سایت
سایتتان را مانند خانه خودتان در نظر بگیرید. مسلما دوست ندارید خانه نامرتب و نامنظم باشد. اگر هر چیزی در جای خود باشد و خانه را تمیز نگه دارید روزهای آینده نیز مشکلات کمتری خواهید داشت و نیازی به تمیزکاری روزانه نیست. بهینه سازی سایت نیز اصولی دارد ( لینک های داخلی، لینک های خروجی، بهینه سازی عنوان صفحات، بهینه سازی تصاویر و سرعت سایت و url ها و … ) که میتوانید در مقاله آموزش افزایش رتبه سایت با رعایت اصول بهینه سازی داخلی سایت مطالع کنید.



2. تولید محتوای جذاب و با کیفیت
امروزه محتوا تاثیرگذارترین بخش سئو سایت است. محتوای تکراری و کپی شده، سایت را به عقب نشینی در موتورهای جستجو و عقب ماندن از رقبا مجبور می‌کند. چند مطلب خوب و مفید بنویسید تا تاثیر معجزه آسای آن را ببینید. توصیه می‌کنم اگر نمی‌توانید خودتان را راضی کنید که مطلب کپی نکنید و مطلب را دستی ننویسید همین امروز از دنیای وب خداحافظی کنید و دنبال کار دیگری باشید.
متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از سایتها نیز فقط جنبه نوشتن مطلب را در نظر می‌گیرند و کیفیت کار را در نظر نمی‌گیرند. کاربر بعد از خواندن مطلب اگر به هدفش نرسد سایت شما را در لیست سیاهش قرار خواهد داد و باز نخواهد گشت. اگر هدفتان کسب رتبه در گوگل است کپی نکنید.



3. بهینه سازی محتوای قدیمی سایت
هنوز هم طرز فکری که محتوای قبلی سایت را مانند انسان فراموش شده ای می‌پندارد در ذهن اکثر وبمسترها وجود دارد. سایتهایی بوده اند که با بررسی و رفع اشکال و بروزرسانی مطالب قدیمی به رتبه های بسیار بالاتری رسیده اند. بعنوان نمونه یکی از سایتهایی که چند سال قبل آموزش تنظیم افزونه سئو یواست را در سایتش قرار داده بود و در صفحه سوم گوگل قرار داشت با بروزرسانی همان مطلب و ذکر تنظیمات جدید افزونه در آن و همچنین بهینه سازی عنوان مطلب ارسالی به صفحه اول و جستجوی اول گوگل در همان کلمه آمد.
توصیه میکنیم مقاله چگونه محتوا و مطالب قدیمی سایتمان را زنده کنیم؟؟؟؟؟ را حتما ببینید.



4. بک لینک ها
هنوز هم نمی‌توان منکر تاثیر لینک های ورودی سایت در افزایش رتبه سایت و کسب رتبه در گوگل بود. اما به نظرتان لینک سایت شما در یک وبلاگی که هیچوقت به روزرسانی نخواهد شد و مانند یه تکه آجر بدرد نخور که گوشه ای از زمین افتاده وکسی کاری با آن ندارد چه فایده ای برایتان خواهد داشت؟
حتی احتمال ضرر داشتنش هم بیشتر است. در اینصورت نداشتن بک لینک بهتر است.
اما در مقابل اگر سایتی با رتبه ای بالا و با محتوای با کیفیت شما را لینک کند آن لینک مانند مقالات و مطالب سایت ارزش خواهد داشت چرا که بسان لینک منبع و مرجعی از مقالات سایت مورد نظر است. پس کیفیت لینک ها بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله چگونه بک لینک با کیفیت و بی‌کیفیت را تشخیص دهیم؟ را بخوانید.



5. انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی
آیا ارسال لینک مطالب سایتتان در چند شبکه اجتماعی کار سختی است؟ حتی افزونه هایی برای اینکار ساخته شده که کار شما را راحت تر کرده است ( ارسال اتوماتیک مطالب وردپرس به شبکه‌های اجتماعی ) .
لطفا بنا به حرف و مطالب افراد ناوارد تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و افزایش فروش سایت و کسب رتبه در گوگل را نادیده نگیرید. مقاله آموزش بهینه سازی سایت برای شبکه های اجتماعی در این زمینه بسیار کمکتان خواهد کرد.

raise-site-talent-to-a-better-rank-2.jpg




6. تبلیغات را فراموش نکنید.
قبول کنید که هر چه بیشتر هزینه کنید بیشتر و زودتر شناخته خواهید شد. اما نه هزینه برای موارد بیهوده مانند سیستم های افزایش بازدید و افزایش رتبه آلکسا و خرید بک لینک های بی ارزش.
برای تبلیغات سایتتان هزینه کنید و در مقابل کمی صبر داشته باشید. تبلیغاتتان را در سایتهای مرتبط و جاهایی که مطمئن هستید که کاربران زیادی دارند بگذارید. قول می‌دهم نتیجه کار بسیار رضایت بخش خواهد بود.
به نظر شخصی بنده سایت های آگهی مکان خوبی برای تبلیغات سایت نیست. خودتان تا کنون چند بار برای دیدن سایت های دیگران در سایت های آگهی به آنجا مراجعه کرده اید؟ اگر نتیجه درستی میخواهید باید تبلیغتان را جای مناسبی قرار دهید.



نکات گفته شده را خوب بررسی کنید و آن ها را روی سایتتان اجرا کنید. این همان کاری است که افراد سئوکار روی سایت شما برای کسب رتبه در گوگل انجام می‌دهند و هزینه انجام آن را از شما می‌گیرند. هر چه دقت بیشتری به خرج دهید نتیجه رضایت بخش تر و بهتر خواهد بود.



در کانال تلگرام نیل وب عضو شوید تا نکات ریز سئو را بیاموزید. این نکات در سایت ذکر نخواهد شد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا