چگونه از دان شدن سرور و سایت مطمئن شویم ؟

netaram

New Member
گاهی اوقات ممکن است سرور برای ما باز نشود ، اما باز نشدن یک سایت یا مدیریت سرور به این معنی نیست که آن سرور از دسترس خارج شده است یا به اصطلاح دان شده است ، ما نیاز داریم تا چند مورد را بررسی کنیم تا از دان شدن سرور و یا سایت مطمئن شویم ، چنانچه تمام این روش ها را انجام دادید و ارتباط با سرور شما باز هم با شکست مواجه شد سرور شما از دسترس خارج شده است در غیر اینصورت ممکن است آی پی شما در فایروال سرور مسدود شده باشد و یا سرور تحت فشار حملات DDOS باشد.



ensure-server-down.png.pagespeed.ce.Or3zltF8fW.png

[h=4]نحوه اطمینان از دان شدن سرور و سایت :[/h] مرحله اول ) : سعی کنید از یک اینترنت دیگر سایت خود یا سرور خود را بررسی کنید ، اگر در آن اینترنت بدون مشکل سایت شما باز شد به این معنی است که آی پی شما در سرور مسدود شده است. بنابراین سعی کنید با همان اینترنت آی پی خود را از لیست سیاه فایروال آزاد کنید. مرحله دوم ) : از سرور یا سایت خود ping بگیرید ، بررسی کنید اگر شما نتیجه ping را مشاهده می کنید ممکن است در فایروال مودم و یا مشکل در تنظیمات پروکسی مرورگر دسترسی به وب سایت خود نداشته باشید ، شما می توانید از آموزش پینگ گرفتن از سایت و سرور این مورد را امتحان نمایید. مرحله سوم ) : به سایت host-tracker.com مراجعه کنید ، در سمت راست بالا گزینه Http را انتخاب کنید و سپس آدرس سایت خود را تایپ کنید و روی دکمه Check کلیک کنید :



check-website-in-host-tracker-com.png.pagespeed.ce.bAHIXFioaf.png



چنانچه تمام پیام های دریافتی 200(OK) بود به این معنی است که سایت و سرور شما در دسترس است ، اگر تمام پیام ها Fail بود به این معنی است که سایت و یا آدرس آی پی که ارسال کردید توسط چند سرور تست شده است و می توانید از دان بودن هاست خود اطمینان حاصل کنید.
مرحله چهارم ) : از آنجایی که ممکن است دامنه شما منقضی شده باشد و یا دی ان اس های سایت شما به درستی تنظیم نشده باشند بهتر است در همین قسمت یکبار آی پی سرور وارد کنید و اطمینان پیدا کنید که سرور اصلی به درستی کار می کند یا خیر ؟ اگر سرور در دسترس بود به احتمال زیاد یا دی ان اس zone های شما به درستی تنظیم نشده است و یا دامنه شما منقضی شده است. اطلاعات بیشتر را می توانید از پشتیبانی هاست خود سوال نماید. مرحله پنجم ) : برای بررسی بیشتر مشکلات دی ان اس می توانید از سایت intodns.com آن را بررسی نمایید. امیدوارم این مقاله کمکتان کرده باشد ، منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.
منبع : مرکز آموزش نت آرام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا