چه کادرهایی برای عکاسی وجود دارند؟

Valavid

New Member
با انواع نما در عکاسی آشنا هستید؟ با اصول و مهارت های آن چطور؟ تفاوت فول شات و لانگ شات را می دانید؟ در چه موقعیت هایی باید از نمای کلوز آپ استفاده کرد؟ اگر به دنبال فهمیدن پاسخ دقیق این سوالات هستید، به اولین جلسه کلاس آموزشی مهارت های تصویربرداری والاوید با تیتر " انواع نماهای عکاسی " خوش آمدید.

y3ya_screenshot_(801).png

هر یک از نماهای عکاسی در موقعیت خاص خود به کار می روند. خلاصه ای از انواع نماها را می توانید در تصویر بالا ببینید.
  • اکستریم لانگ شات یا XLS: نمای بسیار دور - برای معرفی موقعیت و فضای صحنه
  • لانگ شات یا LS: کل بدن یک سوژه و بخش بزرگی از مناطق اطراف آن نمایش داده می شود. در تصویر بالا ردیف اول از چپ شماره دو یک نمای دور است که کل بدن سوژه به همراه موقعیت مکانی و صحنه آن را نشان می دهد.
  • مدیوم کلوز آپ یا MCU: برای برقراری رابطه صمیمی بین بیننده و سوژه. مثلا می توان از زیر ققسه سینه تا بالای سر سوژه را دید.
  • کلوز آپ یا CU: موثرترین نما برای نشان دادن جزئیات سوزه. مثلا شامل شانه تا بالای سر سوژه می شود. در تصویر بالا ردیف دوم، از چپ شماره دو دقیقا یک نمای بسته را نشان می دهد.
  • اکستریم کلوز آپ یا XCU: نمای بسیار جزئی و بسته مثل دو چشم یک آدم.

منبع این توضیحات، بلاگ سایت والاوید است. والاوید نخستین سایت ایرانی است که با تمرکز ویژه بر سبک زندگی ایرانیان؛به روایت منظم آن پرداخته‌است.این سایت به دو زبان پرمخاطب دنیا هر آنچه را در مورد نیاز در شناساندن حقیقی سیمای ایران و ایرانیان،اسلام و مسلمانان است؛برای اربابان هنر فراهم کرده‌است.
 

elahetaherii

New Member
البته این که بخواهیم این اصطلاحات را برای عکاسی استفاده کنیم خیلی درست نیست چون خیلی عوامل دیگری هم دخیل هست در حسی که سوژه القا میکند یا فاصله کانونی لنز.
برای مثال لنز با فاصله کانونی پایین اگر برای کلوز آپ استفاده شود میتواند احساس گیجی سوژه را به همراه داشته باشد و با بیشتر شدن این فاصله کانونی و بیشتر شدن فاصله دوربین از سوژه، سوژه بیشتر و بیشتر با محیط اطراف خود تلفیق میشود.
 

golex

Member
آموزش خوبی بود. کجا میشه آموزش جامعی در خصوص عکاسی پیدا کرد؟
 

hanie9988

Member
مهاجرت به فرانسه برای ایرانیان به صورت کلی از طریق مراحل زیر انجام می‌شود:
تحصیل در فرانسه
**انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه:**
- ابتدا باید دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. می‌توانید اطلاعات مربوط به دوره‌ها و شرایط پذیرش را از وب‌سایت دانشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های مربوط به آموزش عالی در فرانسه بدست آورید.
**آزمون زبان:**
- برخی از دوره‌ها در فرانسه نیاز به تسلط بر زبان فرانسه دارند. بنابراین، شما باید آزمون مهارت زبان فرانسه مانند DELF یا DALF را بدهید.
**ثبت‌نام آنلاین:**
- پس از انتخاب دوره و آماده‌سازی مدارک، باید به سایت دانشگاه یا پلتفرم ثبت‌نام آنلاین مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.
**پذیرش و اخذ شهادت پذیرش:**
- در صورت پذیرش، دانشگاه به شما یک شهادت پذیرش (Lettre d'Acceptation) ارائه می‌دهد.
. **پرداخت هزینه‌ها و درخواست ویزا:**
- بعد از دریافت شهادت پذیرش، باید هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی را پرداخت کنید. سپس می‌توانید به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خودتان مراجعه کرده و ویزای تحصیلی خود را درخواست کنید.

**سفر به فرانسه:**
- پس از دریافت ویزا، می‌توانید به فرانسه سفر کرده و با شروع دوره تحصیلی خود، تحصیلات خود را آغاز کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا