چه عواملی در خدمات پرینت سه بعدی حائز اهمیت است؟

Mzper

New Member

6933103_30445.jpg

خدمات پرینت سه بعدی در بعضی شرکت ها به درستی ارائه داده نمی شود. در نتیجه نارضایتی هایی بین مشتری و شرکتی که پرینت سه بعدی انجام می دهد به وجود می آید. اگر نتوانید شرایط را به درستی مدیریت کنید یا به درستی از پرینت سه بعدی استفاده کنید، در ارائه خدمات با مشکل مواجه می شوید.

1. برای تولید هر وسیله، از فیلامنت مخصوص آن استفاده کنید.​

با توجه به گسترده شدن صنت چاپ سه بعدی، فیلامنت های مختلفی در بازار وجود دارد. هر کدام از آنها عملکرد و ناحیه کاربری مخصوص به خود را دارند. بعضی فیلامنت ها قوی تر و بعضی دیگر منعطف تر هستند. برای ارائه بهترین خدمات پرینت سه بعدی به کیفیت فیلامنت هایی که استفاده می کنید توجه کنید. فیلامنت مرغوب محصول بهتری ارائه می دهد.

2. تخت پرینتر را تراز کنید و ارتفاع نازل را تنظیم.​

ابتدا تخت را تنظیم کنید که در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشد. همچنین ارتفاع نازل را به درستی تنظیم کنید که در ادامه با مشکل مواجه نشوید.

3. دمای نازل را بررسی کنید.​

تعیین دمای نازل مهم است. این به این دلیل است که مستقیماً بر ظاهر چاپ سه بعدی تأثیر می گذارد. فقط در صورتی که نازل خیلی داغ باشد، فیلامنت ها رشته رشته می شوند و ظاهر بدی ایجاد می کنند. در طول روش ساخت قطعات بلند، دمای گرم واقعا می تواند لایه های اولیه را نرم کند. در نتیجه شکل ظاهری و مهندسی سازه از بین می رود و کج می شود.

4. دمای بستر چاپ سه بعدی را مدیریت کنید.​

دمای بستر یا تخت پرینتر سه بعدی از دیگر عوامل مهم است. اگر تخت زیادی گرم باشد، لایه های نزدیک به تخت منبسط یا ذوب می شوند. در حالی که لایه های بالاتر به سرد شدن و منقبض شدن پیش می روند. در نتیجه یک سازه نا متعارف و غیر معمول ایجاد می شود.

5. بیلد پلیت های کاملا متفاوت را امتحان کنید​

با ساخت صفحات مختلف از بافت های متعدد در پایین چاپ لذت ببرید. موادی مثل نوار کاپتون، شیشه و پی در پشت یک سطح براق از بین می روند. از طرف دیگر پلی کربنات چسبی، بافتی مات به جا می گذارد. به خاطر داشته باشید که از چسب یا اسپری بیش از حد استفاده نکنید. زیرا بعداً برداشتن آنها بسیار مشکل خواهد بود.

6. ارتفاع لایه البته میلی متر​

منظور از ارتفاع لایه، ارتفاع هر لایه از فیلامنت خشک شده است. قاعدتا هر چه ارتفاع لایه بیشتر باشد کار سریع تر تمام می شود و هرچه ارتفاع لایه کمتر باشد، نتیجه نهایی استکام بیشتری دارد. هر فیلامنت و هر پرینتر سه بعدی، ارتفاع لایه مشخصی ایجاد می کنند که به جنس و مدل آنها بستگی دارد.

7. سرعت بالابر پرینتر سه بعدی​

همان سرعتی که صفحه دستگاه از مخزن فیلامنت بین لایه ها بلند می شود. اگر این سرعت زیاد باشد، مدل نهایی می شکند و هم به سازه هم به دستگاه چاپگر سه بعدی آسیب وارد می کند. برعکس ماجرا یعنی اگر سرعت دستگاه خیلی کم باشد، زمان چاپ بیشتر می شود. پس با تعادل بر قرار کردن بین زمان و کیفیت سازه، به نتیجه مطلوبی باید رسید.

8. جهت بخشی دستگاه چاپ سه بعدی​

تییرات ناگهانی ساختار مدل و دخالت در جهت گیری آن (به عمد یا غیر عمد) به ساختار کلی سازه آسیب نمی رساند. اما خطوط سطحی قابل مشاهده ای را فراهم می کند.

9. به تنظیمات چاپگر سه بعدی توجه کنید​

هر چاپگر سه بعدی ارائه شده در بازار مجموعه ای از آپشن ها و کیفیت چاپ مخصوص به خود را دارد. برخی از آنها بسیار پرهزینه هستند. اما مؤثرترین بافت و عملکرد را در مدت زمان مشخصی ارائه می دهند. با این حال، برخی از ماشین ‌ها نیز هستند که قیمت پایینی دارند و نمی‌ توانند همیشه نتایج لازم را ارائه دهند.

10. هرچه آهسته تر بهتر​

شعار کیفیت نه کمیت مخصوص کسب و کار های بزرگ و کسانی است که رضایت مشتری را فدای تعداد و اعداد و ارقام نمی کنند. تأثیری که سرعت بالا بر روند چاپ سه بعدی دارد، خیلی گسترده است. اول اینکه هد چاپ سریع حرکت می کند و نمی تواند در نقطه جدید برای اتصال تمرکز کند. دوم گرمای بیشتری تولید می شود. عواقب این موضوع هم روی کیفیت سازه اثر می گذارد و هم روی عمر دستگاه. پس بهتر است به تنظیمات سرعت چاپ پرینتر سه بعدی خود دقت کنید.

دمای پایین‌تر می‌تواند باعث تسهیل ترشح فیلامنت داغ از نازل اکسترودر شود.

11. فن های خنک کننده​

برای جلوگیری از خراب شدن مدل های ساختنی و دستگاه چاپگر، از فن های خنک کننده استفاده کنید.

12. روی نحوه چسبندگی فیلامنت خود تمرکز کنید​

تاب برداشتن سازه از مشکلات متعدد چاپگرهای سه بعدی است. یکی از دلایل این اتفاق این است که لایه های چاپ شده به درستی با بستر خود اتصال برقرار نمی کنند. بهتر است از اسپری مو یا چسببرای افزایش چسبندگی فیلامنت خود به بستر چاپ استفاده کنید.

13. لایه اول اصل چاپ شما است​

خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج. اولین لایه از چاپ خود را به عنوان پایه های ساختمان در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که فیلامنت شما به درستی منتقل شده است، به طور مساوی از اکسترودر جریان می یابد، بستر چاپ کاملاً تراز شده است و همچنین فاصله بین نازل و تخت چاپ به درستی حفظ می شود.

اگر متوجه خطایی شدید، با تصور این که پس از اتمام پرینت، قابل مشاهده نخواهد بود، بی توجهی نکنید. کار را متوقف کنید و دوباره تنظیم کنید. هر چه زودتر متوجه مشکلی شوید و آن را اصلاح کنید، کیفیت چاپ شما بالاتر خواهد بود و بدون شک زودتر به هدف خود خواهید رسید.

14. برای جزئیات چشمان تیزبین داشته باشید​

هر کجا متوجه نقص در کار شدید، تنظیمات دستگاه اعم از سرعت، فیلامنت، اکسترودر و ... را بار دیگر تنظیم کنید.

15. لمس نهایی را اضافه کنید​

پس از اتمام کار دستگاه اگر با وجود همه کنترل هایی که انجام دادید، بازهم ایرادی وجود داشت؛ سعی کنید به صورتدستی آنها را رفع کنید. از محلول های مختلف برای براق کردن سازه خود استفاده کنید. با استفاده از یک چاقو، قسمت های زائد و اضافی را از بین ببرید.

مشکلات مربوط به هات اند یا اکسترودر​

آیا تا به حال در سناریویی قرار گرفته اید که چاپگر شما به سادگی لایه های کاملاً هیچ را اکسترود کند؟! بله، و در اینجا راهی برای بازگرداندن چاپگر شما به مسیر درست است.

  • به محض اینکه متوجه وقفه در جریان پلاستیک شدید، دستگاه خود را متوقف کنید. هر چه زودتر برای تشخیص انسداد آماده باشید، بهتر است زیرا فیلامنت ها معمولاً می‌شکنند.
  • البته داشتن سنسور دمای میزر نوری غیر تماسی انتخاب مطمئن تری است. دمای بلوک بخاری گیر کرده خود را بررسی کنید. اگر در محدوده مورد انتظار است، بلوک بخاری خود را خاموش نکنید، آن را روشن بگذارید.
  • مجسمه درایو فیلامنت را دوباره ارزیابی کنید. مطمئن شوید که مسدود نشده است و فیلامنت به دور چرخ درایو اکسترودر کمانش یا پیچیده نشده است.
  • از طرف دیگر، اگر فیلامنت کشیده شده است، آن را بردارید. به آرامی رشته را بیرون بکشید. فیلامنت منجمد نشده را هنگام بریدن به قسمت داغ فشار دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا