چه طور وقتی ابجکت وارد می کنم متریالش رو لود کنم؟

arc.f

Member
سلام.دوستان.من چند سوال دیگه داشتم:?::sad:

وقتی ابجک وارد میکنم خام هستن.بعضی هاشون چند تا عکس با پسوندbmp یا jpg تو یه فولدر همراشون هست.چه طوری لودشون کنم؟

بعضی هاشون هم هیچی همراشون نیست.یعنی کلا متریال ندارن؟باید خودم بسازم؟

بعضی هاشون هم یه فایلی با پسوند gsm همراشون هست.این مال چیه؟

بعضی ازین ابجکت ها پسوند 3ds. دارن وبعضی mtl. و obj. دارن.اینها باهم چه فرقی دارن؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
آبجکت ها با متریال وارد میشن منتها مسیر تکسچر ها رو گم میکنن که شما دو راه برای اصلاح مسیر تکسچر ها دارید: 1: متریال ادیتور رو باز کنید و توسط دکمه ی Pick material (قطره چکان) متریال جسم رو باز کنید و تکسچر هاش رو دوباره لود کنید 2:از طریق منوی Customize > Configure user paths> External Files> Add مسیر تکسچر ها رو بهش معرفی کنید.
ممکن هم هست یک آبجکت متریال نداشته باشه اما وجود نداشتن تکسچر به همراه مدل به این معنی نیست که متریال نداره، ممکنه متریالش ساده و بدون تکسچر باشه.

فایل 3ds فایل های پروژه ای مکس، obj یک پسوند رایج آبجکت های سه بعدی بین تمام نرم افزار های سه بعدی (و البته در برنامه نویسی هم آبجکت ها با این پسوند ذخیره میشن)، mtl پسوند کتابخانه ی متریال هستش.
 

arc.f

Member
آبجکت ها با متریال وارد میشن منتها مسیر تکسچر ها رو گم میکنن که شما دو راه برای اصلاح مسیر تکسچر ها دارید: 1: متریال ادیتور رو باز کنید و توسط دکمه ی Pick material (قطره چکان) متریال جسم رو باز کنید و تکسچر هاش رو دوباره لود کنید 2:از طریق منوی Customize > Configure user paths> External Files> Add مسیر تکسچر ها رو بهش معرفی کنید.
ممکن هم هست یک آبجکت متریال نداشته باشه اما وجود نداشتن تکسچر به همراه مدل به این معنی نیست که متریال نداره، ممکنه متریالش ساده و بدون تکسچر باشه.

فایل 3ds فایل های پروژه ای مکس، obj یک پسوند رایج آبجکت های سه بعدی بین تمام نرم افزار های سه بعدی (و البته در برنامه نویسی هم آبجکت ها با این پسوند ذخیره میشن)، mtl پسوند کتابخانه ی متریال هستش.


بازهم ممنون:rose::rose: :rose:
دررابطه باروش اول یعنی برم بیت مپ و عکس رو انتخاب کنم و دوباره تکسچررو بسازم؟(البته فکرنکنم منظورتون این باشه ولی متوجه نشدم.:sad:

و در رابطه باروش دوم این کار رو انجام دادم روی چیزی که مطمئنم قبلا ابجکت داشته ولی درست نشد:?:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
پرسیده بودید
بعضی هاشون چند تا عکس با پسوندbmp یا jpg تو یه فولدر همراشون هست.چه طوری لودشون کنم؟
که گفتم میتونید این تکسچر هارو خودتون دوباره Loadکنید، برای این کار هم متریال جسم رو انتخاب کنید (pick material) و در بخش Maps تکسچر هارو به بخش های مربوطه وارد کنید دوباره، یعنی تکسچر ها قبلا ساخته شدن شما فقط اونهارو وارد متریال میکنید.

روش دوم برای معرفی یک مسیر به مکس هست که مشخص میکنه نرم افزار توی چه پوشه هایی به دنبال تکسچرها بگرده، هروقت متریالی باشه که تکسچر هاش Load نشده باشن و ارور Missing به شما بده با اینک کار مشکل رفع میشه.

اگر همراه آبجکتی فایل .mtl باشه اون رو توسط متریال ادیتور Load کنید و متریال باز شده رو به جسم نسبت بدید، اگر هم این فایل همراه آبجکت نباشه این احتمال وجود داره که کلا متریال نداشته باشه و شما خودتون باید براش بسازید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا