چه شرایط سنی برای تحصیل در مدارس مالزی وجود دارد؟

didmanacom

New Member

مالزی امکانات آموزشی پیشرفته ای دارد و تحصیل در این کشور می تواند آینده خوبی را برای شما رقم بزند. اگر برای تحصیل در مالزی شرایط لازم را دارید، بهتر است زودتر اقدام کرده و دریغ نکنید. این کشور علاوه بر رونق اقتصادی، امنیت بالایی نیز دارد و گزینه خوبی برای زندگی محسوب می شود. برای دریافت پذیرش و درخواست(اپلای) برای دانشگاهی در مالزی باید مراحل مختلفی را طی کنید و اطلاعات خوبی در مورد آن به دست آورید.


آیا تحصیل کردن در مالزی انتخابی مناسب می‌باشد؟​

در حال حاضر دانشجویان بین المللی از بیش از 150 کشور جهان در دانشگاه های برتر مالزی تحصیل می کنند. این کشور امکانات آموزشی خوبی برای دانشجویان مالزی و کسانی که از سایر نقاط جهان به این کشور می آیند فراهم کرده است. محیط چندفرهنگی این کشور به خوبی پذیرای مهاجران است و علاوه بر آب و هوای خوب، جاذبه های گردشگری فراوان و زیبایی های طبیعی مالزی، جذابیت تحصیل و زندگی در این کشور را چندبرابر می کند.

سیستم آموزشی این کشور در سراسر جهان شناخته شده است و مدارک تحصیلی از دانشگاه های معتبر مالزی در ایران و بسیاری از نقاط جهان پذیرفته می شود. بنابراین، شما می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در این دانشگاه ها موقعیت های شغلی خوبی کسب کنید.

اگرچه زبان مالایی زبان رسمی این کشور است، اما انگلیسی به خوبی در این کشور استفاده می شود و برای تحصیل در منطقه مشکلی نخواهید داشت. زندگی در کوالالامپور شبیه بسیاری از مکان های برتر جهان است، در این کشور شما به اینترنت 5G دسترسی دارید و می توانید در دانشگاه های دارای رتبه جهانی تحصیل کنید.

برای اطلاع از هزینه ترجمه مدارک دانشگاهی به انگلیسی روی لینک کلیک کنید.

چند مورد از مزیت‌های مهم تحصیل در مالزی​

وجود شرایط استخدام و روابط خوب بین دانشگاه ها و شرکت های بین المللی در این کشور

  • تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه
  • کم بودن هزینه تحصیل و زندگی در مالزی
  • محیط چندفرهنگی و امکان تحصیل با دانشجویان از سراسر جهان
  • استفاده از جدیدترین روش‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی در جهان
  • امکان زندگی در یک کشور زیبا، امن و مسلمان

شرایط مدارس بین المللی مالزی​

مدارس بین المللی در مالزی را می توان با مدارس کشورهای جهان اول مقایسه کرد. در محیط آموزشی این مدارس روش آموزشی استاندارد را با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی تجربه خواهید کرد. مدرسان این مدارس از بین با تجربه ترین و بهترین های دنیا انتخاب می شوند و به شما این امکان را می دهند که تمامی دروس را به زبان انگلیسی بیاموزید.

برنامه های آموزشی در این مدارس متنوع است و بسته به سلیقه خود می توانید برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برخی از مدارس این کشور تحت نظارت سیستم های آموزشی خارجی مانند کانادا، آمریکا یا اروپا فعالیت می کنند و برنامه های آموزشی داخلی کشورهایی مانند کانادا را اجرا می کنند.

دسته بندی مدارس مالزی:​

دانش آموزان در مالزی سه مقطع ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را می گذرانند. همه دانش آموزان از سن 6 سالگی وارد دبستان می شوند و این مرحله را تا 12 سالگی به پایان می رسانند. مدارس دولتی در مالزی به زبان مالایی تدریس می شوند و از آنجایی که دین رسمی این کشور اسلام است، آموزش دینی نیز در برنامه درسی آن‌ها قرار داده شده است.

مدارس بین‌المللی در مالزی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و هیچ آموزش مذهبی خاصی در دوره‌های خود ندارند. مدارس مختلف انگلیسی، استرالیایی و کانادایی در این کشور فعالیت می کنند که می توانند خاطره ای منحصر به فرد از دوران دبستان را در ذهن فرزندتان به جا بگذارند.

کودکان در 13 سالگی وارد دبیرستان شده و در 17 سالگی دبیرستان را کامل می کنند. مقدماتی و تکمیلی، دو بخش تشکیل دهنده دبیرستان هستند و دانش آموزان می توانند این بخش را در مدارس بین المللی مختلف تکمیل کنند. برای اینکه فرزندانتان آمادگی وارد شدن به دانشگاه‌های عالی رتبه در مالزی را داشته باشند، در مدارس بین المللی این کشور دوره‌های پیش دانشگاهی قرار داده‌اند.

بسیاری از مدارس دوره‌های پیش‌دانشگاهی یک ساله را تأیید کرده‌اند که به دانش‌آموزان مدرک بین‌المللی نیز می‌دهند. این مدرک ورود به دانشگاه‌های برتر جهان را آسان‌تر می‌کند و کسانی که آن را دارند می‌توانند وارد تمام دانشگاه‌های درجه یک جهان شوند.

هزینه تحصیل کردن در مدارس مالزی​

هزینه حضور در یک مدرسه مالزی در مقایسه با اکثر کشورها به صرفه است و آنها در مقایسه با امکاناتی که ارائه می دهند واقعاً ارزش آن را دارند. بسته به نوع مدرسه و سبک زندگی، هزینه تحصیل در مدارس در این کشور متفاوت است به طور کلی، هزینه تحصیل بین 20000 تا 40000 رینگیت مالزی در سال می‌تواند متفاوت باشد.

با مدیریت کردن مخارج زندگی در مالزی، می توانید هزینه تحصیل خود را در مدارس بین المللی مالزی تامین کنید که این واقعا ارزشمند است زیرا سیستم آموزشی مدارس دولتی و بین المللی مالزی قابل مقایسه نیستند.

چگونگی تحصیل در دانشگاه‌های مالزی​

در کیفیت دانشگاه های بین المللی در مالزی شکی نیست و حضور دانشجویان از سراسر جهان موید امکانات آموزشی و کیفیت این مراکز آموزش عالی است. در اینجا وضعیت تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های مالزی را به صورت جداگانه تحلیل خواهیم کرد.

مقطع کارشناسی در مالزی​

مدارک لیسانس در دانشگاه های مالزی حدود 4 سال طول می کشد دانشگاه های این کشور بسته به رتبه و رشته تحصیلی، قوانین متفاوتی برای پذیرش دانشجو دارند. برخی از دانشگاه ها به معدل نیاز دارند و برخی در مورد آن سخت گیری کمتری دارند.

برای برخی از دانشگاه ها محدودیت سنی در مقطع کارشناسی وجود دارد و افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند پذیرش نمی شوند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مالزی بین 15000 رینگیت تا 25000 رینگیت متغیر است.

اگر معدل شما کمتر از 17 است و بیش از 25 سال سن دارید، شانس شما برای ورود به بهترین دانشگاه های مالزی بسیار کم است.

کارشناسی ارشد در مالزی​

طول دوره کارشناسی ارشد در مالزی مانند سایر نقاط جهان 2 سال است که در برخی موارد ممکن است تا 3 سال طول بکشد. افرادی که دارای سن و معدل لازم هستند و برای پذیرش در رشته تحصیلی مربوطه اقدام می کنند، بیشتر احتمال دارد که درخواست دهند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی حدود 7000 تا 12000 رینگیت در هر ترم است. تنوع دوره های کارشناسی ارشد در مالزی بسیار زیاد است، رشته های علوم مهندسی، علوم پایه و فناوری در این کشور محبوب ترین هستند.

مقطع دکتری در مالزی​

دوره دکترا در مالزی حدود 3 تا 5 سال طول می کشد. برای ورود به دانشگاه درجه یک در مالزی، باید معدل بالایی داشته باشید، شرایط سنی شما باید مطابق با مقررات دانشگاه باشد و مهمتر از همه، درخواست برای ادامه تحصیل در رشته مربوطه کارشناسی ارشد خود باید انجام دهید.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه مالزی حدود 7000 تا 15000 رینگیت برای هر ترم است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مالزی را دارند باید بدانند که این رشته یکی از پرطرفدارترین و همچنین گران ترین رشته های تحصیلی در این کشور است. هزینه تحصیل در هر ترم در این دانشگاه ها حدود 3000 تا 6000 دلار آمریکا است.

دریافت بورسیه تحصیلی از اکثر دانشگاه های مالزی برای مدرک دکترا امکان پذیر است. البته، دانشجویانی که پروژه‌های تحقیقاتی را در سطح کارشناسی ارشد انجام می‌دهند، امکان دریافت بورس تحصیلی در این زمینه را نیز دارند.

دانشجویان بین المللی مالزی مجاز به کار پاره وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته هستند، مشروط بر اینکه از اداره مهاجرت مجوز بگیرند. البته یافتن کار در مالزی به آسانی کشورهای اروپایی نیست و به صبر بیشتری نیاز دارد.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی​

بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، ممکن است نیاز به ارائه اسناد متفاوت داشته باشید. شما می توانید لیست کامل مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی را در وب سایت دانشگاه انتخابی خود و سفارت مالزی مشاهده کنید. به طور کلی این مدارک شامل:

  • یک کپی از گذرنامه اصلی و تمام صفحات آن
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • ثبت نام نهایی در دانشگاه
  • دو عکس شخصی مناسب
  • فرم پزشکی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی را تکمیل کنید
  • مقاله استطاعت مالی
  • رسید واریزی شهریه دانشگاه
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی و همچنین ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
پس از موفقیت آمیز بودن پذیرش در دانشگاه و ثبت نام، برای دریافت ویزای تحصیلی باید با در دست داشتن مدارک به سفارت مالزی مراجعه کنید.

در صورت داشتن مدرک آیلتس آکادمیک، شانس بالاتری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های برتر مالزی را خواهید داشت. البته با داشتن شرایط ویژه نیز بدون مدرک هم می‌توانید پذیرش این دانشگاه‌ها را دریافت کنید. با مشورت با مشاور تحصیلی خبره می‌توانید اطلاعات کامل‌تر و بهتری در این مورد به‌دست آورید.

تحصیل در مالزی مزایای زیادی دارد، اما بدون مشکل نیست. شاید بارانی و شرجی بودن مالزی برای شما مطلوب نباشد. افرادی که در این کشور تحصیل می کنند اجازه اقامت دائم را ندارند و باید پس از اتمام تحصیل به کشور خود برگردند. البته تحصیل در مالزی برای کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند گزینه مناسبی است و اخذ مدرک از دانشگاه های مالزی مسیر مهاجرت را هموار می کند. روش های مهاجرت به مالزی بسیار متنوع است، اگر قصد تحصیل، کار و زندگی در این کشور را دارید، ابتدا باید ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و سپس مشاوره با یک متخصص به شما کمک خواهد کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا