چه زمانی گیربکس ال نود را تعمیر کنیم؟

تعمیر گیربکس ال 90​

گیربکس در اصطلاح خودمانی تر همان جعبه دنده است که با تعویض دنده هایش قدرت و سرعت موتور افزایش یا کاهش می یابد. در واقع به وسیله اهرم دنده که در کابین خودرو قرار گرفته می توانید قدرت موتور را کنترل کنید. دنده متصل به گیربکس است و با سرعت خودرو رابطه ای مستقیم دارد. تعمیر گیربکس ال ۹۰ یکی از مهمترین قسمت های خودروی رنو می باشد.

اهمیت تعمیر گیربکس ال 90​


گیربکس از چندین اجزا تشکیل شده که شامل موارد زیر می باشد:
  • چرخ دنده ها
  • شفت اصلی میل گاردان
  • شفت کلاچ
  • محور همیشه گرد
  • محور دنده عقب
  • چهار عدد محور
این بخش از خودرو به عنوان عامل محرک سرعت موتور نقش اساسی در جاده بازی می کند. جا نرفتن دنده،‌ خرد شدن دنده حین رانندگی و مسائلی از این قبیل می تواند خسارات جبران ناپذیری به خودرو و حتی سلامت سرنشینان وارد کند. بنابراین اگر گیربکس ال ۹۰ شما دچار مشکل شده و یا متوجه می شوید که دنده ها بد جا می رود، قطعا نیاز به تعمیر گیربکس دارید.

نکات مهم در تعمیر گیربکس ال نود​


حتما در هنگام رانندگی متوجه شده اید که هر چه سرعت حرکت خودرو بالاتر باشد نیاز به دنده بالاتر دارید. معمولا هر خودرویی دارای دنده یک تا ۵ به علاوه دنده عقب است! در سرعت های پایین باید با دنده سنگین حرکت کنید و عدم رعایت این موضوع موجب وارد شدن آسیب به دنده جعبه یا گیربکس می شود. بنابراین مهم است بدانید در چه زمانی نیاز به تعمیر گیربکس ال ۹۰ دارید!

مکانیزم عملکرد گیربکس ال نود​

بهتر است قبل از رانندگی مقداری درباره نحوه عملکرد گیربکس بدانید تا در مواقع لزوم تصمیم درست بگیرید. درون گیربکس ال ۹۰، دنده ای وجود دارد که نقش محرک دارد و به آن دنده گرداننده گفته می شود. این دنده با دنده دیگری که با محرک برابر نیست، درگیر شده و شروع به گردش می کند. هنگامی تغییر دنده این دنده ها که دارای دندانه های نامساوی هستند، با هم درگیر شده و دنده محرک در جهت موافق عقربه های ساعت می چرخد. این چرخش، دور موتور را تعییین می کند.

انواع گیربکس ال ۹۰​


گیربکس ال ۹۰ دارای نوع دستی و اتوماتیک هستند که از مانیزم عمل یکسانی برخوردارند. مهم ترین تفاوت در دنده دستی و اتومات، گیربکس خودرو است. این گیربکس است که تعیین می کند آیا دنده دستی است یا اتومات!
نیروی تولید شده توسط موتور به وسیله گیربکس به چرخ ها منتقل می شود تا خودرو حرکت کند. در خودروهایی که دنده دستی دارند راننده با تنظیم و تعویض دنده که توسط کلاچ انجام می شود، قدرت و شتاب ماشین را کنترل می کند. در حالی که در خودروهای دنده اتوماتیک این کار توسط گیربکس و به صورت خودکار انجام می شود. گیربکس اتوماتیک تندر ۹۰ نیز به همین شکل عمل می کند.
در ادامه ذکر می شود که در چه زمانی نیاز به تعمیر گیربکس ال ۹۰ خواهید داشت.


زمانی که تعمیر گیربکس ال ۹۰ واجب است!​



ممکن است در هنگام رانندگی حس کنید که خودرو آن چنان که باید روان نیست و در هنگام تعویض دنده دچار مشکل می شوید. در ادامه به شما می گوییم که در چه مواقعی باید نسبت به تعمیر گیربکس ال ۹۰ اقدام کنید:

نکات مهم در تعمیر گیربکس ال ۹۰​


حتما در هنگام رانندگی متوجه شده اید که هر چه سرعت حرکت خودرو بالاتر باشد نیاز به دنده بالاتر دارید. معمولا هر خودرویی دراای دنده یک تا ۵ به علاوه دنده عقب است! در سرعت های پایین باید با دنده سنگین حرکت کنید و عدم رعایت این موضوع موجب وارد شدن آسیب به دنده جعبه یا گیربکس می شود. بنابراین مهم است بدانید در چه زمانی نیاز به تعمیر گیربکس ال 90 دارید؟

بیرون زدن دنده​



خوردگی فنر ساچمه ها و کشویی ها مهمترین عوامل بیرون زدگی دنده هاست! علاوه بر این تاب خراب شدن بلبرینگ شفت ها و یا تاب برداشتن ماهک ها می تواند منجر به بیرون زدگی دنده ها شود. اگر در هنگام رانندگی متوجه شدید که امکان تعویض دنده به آسانی وجود ندارد، ممکن است یکی از علت های آن بیرون زدگی دنده باشد. در این صورت به موتور فشار اضافی وارد می شود بنابراین توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به تعمیر گیربکس ال ۹۰ خود اقدام کنید تا از وارد شدن خسارات بیشتر به خودرو پیشگیری کنید.


  • خورده شدن کشویی ها​
  • خوردگی فنر ساچمه ها​
  • تاب داشتن ماهک ها​
  • خرابی بلبرینگ شفت ها​
  • خوردگی زیاد از حد دنده ها​

خرابی بلبرینگ های گیربکس​



اگر در گیربکس خودرو سرو صدا شنیدید، بدانید که بلبرینگ های گیربکس دچار خرابی شده است. این قطعه در گیربکس به دلیل استفاده و به مروز زمان دچار فرسودگی می گردد. با بررسی دندها می توانید به خرابی بلبرینگ پی ببرید. بیرون زدگی دنده ها علت خرابی بلبرینگ ال ۹۰ و علت خرابی گیربکس ال نود است. اگر دنده های گیربکس خوردگی پیدا کنند، سبب ایجاد صدای اضافی می شوند.
یکی دیگر از علت های تولید صدادر گیربکس، عدم تعویض روغن است. تعویض به موقع روغن موجب روان کاری گیربکس می شود. همچنین روغن گیربکس باعث خنک کردن آن نیز می گردد. اگر در هنگام سکون نیز از خودرو سرو صدا شنیده می شود، حتما تعمیر گیربکس ال ۹۰ خود را در دستور کارهای ضروری قرار دهید!

تاب برداشتن ماهک​



تاب برداشتن ماهک موجب می شود تا دنده ها خوب جا نروند و یا دچار بیرون زدگی شوند. بنابراین بهتر است هراز چند گاهی آن را بررسی کنید. عدم درگیر شدن کامل دنده ها با یکدیگر یکی از عوامل بیرون زدگی دنده ا و تاب برداشتن ماهک است. با بررسی این موارد می توانید از ایجاد خسارات بیشتر به خودرو و صرف هزینه برای پرداخت قیمت قطعات گیربکس ال 90 پیشگیری کنید.


درباره تعمیر گیربکس ال نود به این موارد توجه کنید!​


یکی از مهمترین مواردی که باید برای سلامت گیربکس انجام دهید، چک کردن روغن گیربکس است. روغن گیربکس باید شفاف، بدون بو و به رنگ قرمز روشن باشد. زمانی که موتور خودرو روشن است، نشانک اندازه گيری سطح روغن را بیرون آورده و آن را تمیز کنید؛ سپس دوباره وارد جایگاهش کنید. بعد از چند لحظه دوباره آن را بیرون بیاورید و چک کنید تا سطح روغن را ببینید. اگر سطح روغن پایین تر از سطح مشخص شده اش باشد به معنای این است که خودرو نشتی روغن دارد.

سعی کنید روغن مخصوص خودروی خود را خریداری و استفاده کنید، در غیر این صورت با مکانیک خبره و متخصص مشورت کنید تا بهترین روغن را تهیه کرده و از آسیب به جعبه دنده پیشگیری کنید. یکی دیگر از نکات مهم در تعمیر گیربکس این است که سیستم خنک کننده موتور را چک کنید. حداقل سالی یک بار باید گیربکس خودرو را بررسی کنید و از نشتی روغن و سایر موارد مطمئن شوید. همچنین می توانید در مدت زمان های مشخص سطح روغن گیربکس و ظاهر آن را مشاهده کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

هر چند وقت یک بار فیلتر گیربکس و جعبه دنده را تعویض کنید. البته در بیشتر خودروهای جدید فیلتر گیربکس وجود ندارد. مسافت پیموده شده و دمای کارکرد خودرو دو عامل مهم در عمر روغن گیربکس است. بهتر است حداقل سالی یک بار روغن گیربکس را تعویض کنید.

بهترین مکان برای تعمیر گیربکس ال ۹۰ کجاست؟​


حتما در سطح شهر تعمیرگاه های زیادی رادیده اید که می توانند خودروی شما را بررسی و تعمیرکنند. اما توصیه می شود تندر نود خود را به دست هر تعمیرکاری نسپارید! با این کار هزینه تعمیر گیربکس ال نود بسیار کمتر می شود. چرا که اگر مهارت و اطلاعات کافی را درباره تعمیر گیربکس ال ۹۰ و یا هر کدام از قطعات خودروی شما را نداشته باشد، نه تنها عیب خودرو را برطرف کرده است بلکه موجب وارد شدن خسارات دیگر به ماشین می شود. بنابراین بهتر است از همان ابتدا خودروی ال ۹۰ خود را به تعمیرگاههای مجاز و تحخصصی رنو ببرید. تعداد تعمیرگاه های حرفه ای کم است اما خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو وان ارائه می شود، منحصر به فرد می باشد. تعمیر گیربکس ال ۹۰، تنظیم و تعمیر موتور ال ۹۰، عیب یابی، تعویض روغن موتور و … تنها بخشی از خدمات این تعمیرگاه است. تمامی خدمات در این مرکز در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه انجام می شود. جهت استعلام قیمت گیربکس ال ۹۰، هزینه تعمیرگیربکس ال نود دنده ای و اتومات با این مرکز تماس بگیرید.

تعمیرات گیربکس رنو ال ۹۰ شامل خدماتی زیر می گردد:​


  • بازدید فنی گیربکس ال ۹۰ با یک سال گارانتی
  • تعمیر گیربکس ال ۹۰ اتوماتیک و دنده ای
  • عیب یابی و نمایش ایراد گیربکس ال نود
  • سرویس دوره ای گیربکس ال ۹۰
  • تعویض روغن گیربکس ال ۹۰

برای تعمیر گیربکس ال ۹۰ یا هر مدل از خودروهای شرکت رنو می توانید به تعمیرگاه رنو مراجعه کنید تا در اسرع وقت و با کمترین هزینه تمامی خدمات تعمیری را انجام دهند. تیم متخصص ما نگران سلامتی خودروی شماست. با رنو وان نامبر وان رانندگی کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا