چه جوریمی تونم تویه موتور جستوجو ها رتبه ی بهتری داشته باشم

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arashonline

Well-Known Member
شما بايد لينك سايتت روي صفحات زيادي مثل تار عنكبوت پخش بشه تا پيج رنكت بالا بره !!
عاميانه بايد تبادل ليتك زيادي داشته باشي يا اينكه خودشون ساييتو لينك كنند !!
اين بهترين راهه مسائل ديگري هم هست كه اشاره شد ! مثل كلماته كلييدي !!
 

mohsenshahbazi

Active Member
اصولا رنک زیاد تاثیری در نمایش سایت در ربته های بالاتر نداره . بعضا دیدم سایتهایی رو که با رنک های 2 و3 در 10 نتیجه اول ظاهر شدن .

برای ارتقا در نتایج جستجو ابتدا طبق گفته مدیر انجمن m_ziba محتوای سایت رو با کلمات کلیدی مرتبط . محتوای مرتبط . لینک های مرتبط بهینه سازی کنید . سپس سعی کنید لینکهای ورودی به سایتتون رو افزایش بدید البته کلماتی که در لینک دادن به شما استفاده میشه هم بهتره که در ارتباط با موضوع باشه .
 

karavi_alireza

New Member
دوستان درست گفتند من هم اين روشهاي بالا را در سايت خودم استفاده كردم ولي مي خوام بدونم يك سايت فارسي زبان تا چه رنكي مي توند بالا برد
http://www.118ba118.com
و يك نكته جالب سايت من با آدرس http://www.118ba118.com تونسته رنك چهار بگيريد ولي ديگر آدرسهام مثل http://118ba118.com يا http://www.118ba118.org يا http://www.118ba118.net يا http://www.118ba118.ir هنوز رنك صفر دارند .
آيا ميشه براي اونها هم كاري بكنم
 

NabiKAZ

Well-Known Member
چگونه رتبه صفحه (Page Rank) سايت خودمان را بالا ببريم

مقالات زيادي در زمينه روشهاي بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستو نوشته شده است. اما شايد بد نباشد که اينبار نگاهي داشته باشيم به روشهائي که از کاهش رتبه سايت ما در موتورهاي جستجو و بخصوص گوگل جلوگيري مي‌کند.
همانطور که مي‌دانيد، سيستم رتبه بندي گوگل در دوره‌هاي زماني خاصي مجددا سايتهاي موجود را رتبه‌بندي مي‌کند و سايتهاي زيادي در اين ميان با کاهش رتبه مواجه مي‌شوند. در اين مقاله سعي خواهم کرد که بر روي روشهاي جلوگيري از اين کاهش رتبه صخبت کنم.
1- تنوع در لينک ورودي: يکي از بهترين مکانهائي که مشتريان مي‌توانند سايت شما را پيدا کنند موتورهاي حستحو هستند. اما شما نبايد فقط به اين بسنده کنيد. شما بايستي سعي نمائيد اينک سايتتان را در سايتهاي ديگران منتشر کنيد. فراموش نکيند که يکي از پارامترهائي که در تعيين رتبه سايت شما موثر است، ميزان لينکهائي است که سايتهاي ديگر به سايت شما داده‌اند. با معرفي سايت شما در ديگر سايتها علاوه بر اينکه بازديدکنندگان جديدي از آن سايتها به سراغ سايت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهاي جستجو نيز بهبود خواهد يافت.
2- ارائه محتواي با ارزش : يکي از بهترين روشهاي بازاريابي ( حتي بصورت سنتي آن) استفاده از تکنيک توصيه دوستان (Word of mouth) است. اگر شما در سايتتان به ارائه سرويسهاي رايگان بپردازيد، بازديدکنندگان شما، توصيه سايت شما را به دوستانشان خواهند کرد.

اينکار باعث افزايش کيلک بر روي سايت شما خواهد شد. بسياري از افراد سايت شما را براي سرويسي که ارائه کرده است در سايتهاي مختلف معرفي خواهدن کرد. خوب اين يعني کمک به افزايش رتبه سايتتان
3- نام دامنه مناسب : تا حد امکان سعي کنيد از نام دامنه کوتاه استفاده نمائيد. بسياري از افراد در معرفي حضوري يک وب سايت ، نامهاي کوتاه‌تر را به سادگي معرفي مي‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهاي کوتاه را به خاطر مي‌سپارند.
4- استفاده از تبليغات معمولي : سعي کنيد نام سايت خودتان را بر روي پيراهن يا خودکار يا اجناس تبليغاتي ديگر منتشر کنيد. به اين ترتيب بازديدکنندگان زيادي را به سايت خود اضافه خواهيد نمود. اين توصيه شايد بطور مستقيم باعث افزايش يا نگهداري رتبه سايت شما نشود اما بطور غير مستقيم در معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو موثر خواهد بود.
5- استفاده از محصولات با قابليت توزيع : ارائه کتابهاي الکترونيکي يا مقالات مفيد يا حتي ارائه محصولات نرم‌افزاري رايگان در سايت شما ، کمک زيادي به افزايش بازديکنندگان و همچنين معرفي سايت شما در ديگر سايتها و در نتيجه افزايش رتبه شما خواهد داشت.
6- بررسي وضعيت لينکهاي سايت : هميشه در معرفي سايتهاي ديگران در سايتتان مراقب باشيد. بسياري از اين نوع سايتها بعد از مدتي لينکشان را عوش مي‌کنند يا اينکه بدليل مشکلات فني درست کار نمي‌کنند. سعي کنيد مجموعه لينکهاي سايت خودتان را مرتب بررسي نمائيد و لينکها نادرست را حذف يا تصحيح نمائيد. تعداد بيشتر لينکهاي بدن استفاده در يک سايت باعث کاهش بيشر رتبه سايت در موتورهاي جستجو خواهد‌شد.
7- استفاده از کلمات کليدي : هيچگاه از استفاده صحيح از کلمات کليد غافل نشويد. مرتب کلمات کليد سايت خود را بررسي کرده و در صورت نياز کلمات آنرا تصحيح نمائيد. به خاطر داشته باشيد که اين تغييرات بصورت افزايش باشد. تغيير يکباره کل کلمات کليد سايت مي‌تواند تاثير بسيار مخربي بر روي رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو داشته‌باشد.
8- استفاده از سايتهاي با رتبه بالا: نکته ديگر اينکه سعي کنيد از سايتهائي که رتبه بالائي دارند براي اضافه کردن لينک استفاده کنيد. فرستادن اخبار مربوط به سايت شما بهمراه لينک سايت به سايتهاي خبري با رتبه بالا، يا حتي ارائه مقالات سايتتان در سايتهاي با رتبه بالا مي‌تواند تاثير مناسبي در افزايش يا نکهداري رتبه سايت شماداشته باشد.
9- استفاده از گروههاي خبري: فراموش نکنيد که همه مطالب گروههاي خبري در موتورهاي جستجو ثبت مي‌شوند. شرکت در مباحث اين گروهها کمک زيادي به معرفي سايت شما به موتورهاي جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشيد که اين مطالب براي مدتهاي زيادي در اين گروها باقي خواهند ماند.
10- وبلاگ نويسي : هنوز مطالبي که در وبلاگ سايتها نوشته مي‌شود از اهميت زيادي برخوردار هستند. علاوه بر اينکه اين مطالب مي‌تواند در ايجاد ارتباط بهتر با مشتري موثر باشد، تاثير مثبتي در افزايش رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو خواهد داشت. سعي کنيد از اسامي مناسب براي وبلاگ سايت و همچنين شاخه‌اي که اين وبلاک درآن قرار دارد استفاده نمائيد.

منبع

نبي
 

samin.

Member
بعضي از شركت ها كه هاست و از اين چيزا مي فروشن يه پولي ميگيرن سايتت رو ميارن بالا يعني بازديد سايتتو
با استفاده از يه روبات كه مال گوگله
و .... يه همچين چيزايي
بهتره از خودشون بپرسي
 

m_ziba

Member
بعضي از شركت ها كه هاست و از اين چيزا مي فروشن يه پولي ميگيرن سايتت رو ميارن بالا يعني بازديد سايتتو
با استفاده از يه روبات كه مال گوگله
و .... يه همچين چيزايي
بهتره از خودشون بپرسي
عزیز من فکر می کنی اینا چه کار می کنن؟
یه فایل PDF برات می فرستن که راهنماییت می کنه مثلاً چه کار کن و توی همین تاپیک به درد بخورهاش گفته شد.

بعد هم یه سری نشتن و سایت شما رو توی GOOGLE سرچ می کنن و وقتی اوورد هی روش کلیک می کنن.
(که این روش رو سابقاً گوگل برای بالا بردن rank استفاده می کرد (اینکه چقدر توی خود گوگل اون سایت جستجو می شه و روش کلیک می شه)
و لان دیگه گوگل این کار رو نمی کنه.
اصولاً گوگل هر دو سه ماه یک بار الگوریتم کارش رو تغییر می ده تا اونهایی که راه نفوذ و فریفتن گوگل رو در این مدت یاد گرفتن رو دست بخورن.
و خوب اگه این کارو نمی کرد که دیگه قوی ترین search engine نبود.

یه کار دیگه هم که این شرکت ها می کنن اینه که DAtabase گسترده ای از ایمیل های فعال دارن که هی به اونها میل میزنن که مثلاً از این سایت دیدن کنید که شما خودتون اگه از این میمیل ها گرفته باشین می دونین که چقدر اعصاب خرد کن هستن.
 

mossy

Member
سلام
اینطور که پیداست کسی سئو کار نکرده
من یه مدتی برای www.blog.net بخش فارسی سئو کار کردم براشون

قابل توجه دوستان که میخوان رنک سایتشون بره بالا
مراحل رو سعی میکنم تا اونجایی فرصت دارم و بخاطر میارم ذکر کنم

اول از همه شما بهترین روش برای اینکه رنک سایتت بره بالا اینه که سایتتون یک هدف مشخص داشته باشه
مثلا راجع به غورباقه در سایتت مقاله مینویسی!
حالا باید سعی کنی سایتها ی همزبان خودت(فارسی) که کلمه کلیدی سایت شما یعنی "غورباقه" رو در صفحات مختلفشون داره رو لینک کنی و متقابلا لینک بک یا لینک برگردان هم از اونها داشته باشی
این مسئله باعث میشه که کلمه کلیدی سایت شما یعنی "غوباقه" امتیاز دهی بشه و در نتیجه ی سرچ با امتیازات سایتهای دیگری که کلمه "غوباقه" رو دارند مقایسه میشه و به نسبت رتبه بندی در صفحات نتایج سرچ ظاهر میشه

یک قسمت در کد صفحات اینترنتی موجود هست که بهش میگن کانتنت کیورد یا کلمات محتوایی
شما هر کلمه ای که در آنجا وارد میکنید نباید از دیوان حافظ و فردوسی و سعدی باشه چرا که بات یا موتور یا عنکبوت سایتهای سرچ مثل گوگل بات یا هر چیزی که اسمش رو میشه گذاشت اول از همه روی اون کلمات محتوایی شما که تنظیم کرده اید تمرکز میکنند و محتوای شما رو در دیتاسنتر های خودشون دسته بندی میکنند و پس از اون تازه مهمترین کار موتور ها شروع میشه یعنی درصد دهی به اینکه چند درصد کلمات وارد شده در سایت و صفحات شما از اون کلمات محتوایی شما استفاده شده و این هم یک بخشی از درصد پردازش رنک دهی به شما رو معلوم میکنه

البته خیلی از سایتها اومدن کلماتی رو همرنگ با زمینه سایت خودشون در زیر همه صفحات یا بخشهای مختلف سایتشون اضافه کردن که موتورهای جستجو راه فراری برای این مورد پیدا نکردن و گوگل هم مرام کاریش رو بر اساس اعتماد به وب مسترها گذاشته تا اینکه نسخه های بعدی مگر راه حل دیگری برای این مشکلش پیدا کنه
پس شما میتونی برای شروع کار اگه خیلی عجله داری رنک بگیری علاوه بر موارد بالا میتونی از کلماتی که همرنگ زمینه ی صفحات سایتت هست استفاده کنی تا هم بازدید کننده متوجه اونها نشه و هم اینکه از طرفی موتورها محتوای سایت شما رو ایندکس کنند

مسئله ی مهم بعدی انتخاب عناوین مرتبط با کلمات محتوایی و کلیدی شماست
شما چنیدین تگ پیش فرض از قانون اچ تی ام ال و ایکس ام ال منطبق بر قوانین وب1 دارید مثل هیدر ها که مشخص کننده سایز نوشته های شما هستند
موتورهای جستجو روی کلمات بزرگتر و مخصوصا تگ <h1> بیشتر متمرکز میشوند و بنحوی سایر محتوای زیرین این بخش تا هیدر بعدی رو مرتبط با موضوع آورده شده در هیدر ایندکس میکنند و احتمال اضافه شدن کلمات کلیدی بیشتر از سوی خود موتور در این حالت بیشتر هست که این بستگی به ظرافت و دقت شما در نحوه انتخاب موضوعات و محتوای مربوطه داره

این موضوع اصلا به شانس ربطی نداره و با کلیک کردن روی نتایج و این چیزها رنک باا نمیره
هر چند فارغ از همه این مسائل باید متذکر بشم که رنک به شکل و شمایلی که برای ما از سوی موتور گوگل نشون داده میشه تنها یک پیشفرض رتبه بخشی از سوی سایت هست و ربطی به دیتاسنتر اونها نداره بلکه نشانگر شمایل الگوریتمی هست که به میزان لینک ها و محتوای مرتبط سایتهای لینک شده از طرف شما ارتباط مستقیم داره

شما به راحتی میتونید یک سایت با رنک 5 رو در ظرف کمتر از یک هفته به صفر برسونید
اگه میخواین بدونین چطوری با توجه به توضیحات بالا فقط کافیه بجای سایتهای با محتوای غوباقه به سایتهای با محتوای فضا و زمین و دریا و فوتبال و هر چیز نامرتبط دیگه به این هدف برسید!

برعکس هم صادق هست که لینک شما باید روان باشه
این مثال مثل درخت مو یا انگور میمونه
سعی کنید به سایتهایی که لینک کرده اید مراجعه کنید و سایتهایی که اونها لینک ردن رو هم لینک کنید و البته لینک بک رو حتما قبلش بگیرید یا بخرید که اگه تا سه پله اینطور مستقیم پیش برید در کمتر از دو یا سه ماه براحتی رنک شما به چهار میرسه اما رسیدن به رنک 5 پله های لینک شده ی 25 طبقه ای میخواد و رنک شش پله های 36 و بالاتر تا 10 که تعداد سایتهای دارای رنک 10 انگشت شمار هست و بالاتر از دو رقمی نمیشه یکیش همون سایت دانلود ن وای نیوز امریکا و سایت معروف دانلود پی دی اف و ...

از سایتهای ایرانی بالاترین رنکی که دیدم 6 بوده که سایتهای خبری اکثرا این رنک رو دارن و اون سایت ایران سئو که گفتید متعلق به شرکت آریا گشتر پرشین بلاگ هستش که اگه واقعا عرضه داشتن سایت پرشین بلاگ با این همه پتانسیل رو باید میترکوندن که حالا شما پیشنهاد میکنی برین و از اونها پیشنهاد بگیرین خیلی کار عاقلانه ای بنظر نمیرسه چرا که اینها رو من میشناسم و فقط به فکر درآمد زایی بیشتر هستند نه آموزش و راه انداختن نوپا های عرصه وب و محتوای فارسی که واقعا از نظر کاربرد حرفه ای کم داریم

آخرین مسئله و مهمترین مسئله البته نوع صفحاتی است که استفاده میکنید
یعنی اکستنشن اونها چی باشه مثلا .php یا .aspx یا هر چیز دیگه که خوب همونطور که میدونید این صفحات متغییر هایی رو در محتوای صفحه تعریف کرده اند که عملا هیچ نشانی از محتوای وارد کرده شما در اون نیست و چون موتورهای جستجوگر سورس صفخات رو میخونن و یا اصطلاحا به اونها اسکرین ریدر هم میگن در واقع شما اگر نثر شعر فارسی سهراب سپهری هم در سایت خودتون وارد کرده باشید موتورهای جستجو در واقع همون متغییرهای محتوایی و صفحه ای پر از کدهای برنامه مورد استفاده سایت شما که برای موتور جستجو عملا بی معنی هست رو ایندکس میکنه!
پس راز اصلی در این مرحله دیتابیس و ساختار صحیح سئو یا seo(search engine optimizate) شده دیتابیس شما هست
زبان فارسی بهترین حالت نمایش اون در صفحات با یونی کد و معرف utf-8 تعریف میشه که در این حالت ساختار دیتابیس شما اگر نطبق نباشه و از یونیکد دیگری در دیتابیس استفاده شده باشه مثلا arabic یا western شما هرچند میتونید در بالای صفحات تعریف کنید که خروجی صفحات utf-8 باشه اما چون ساختار دیتابیس شما که همه محتوای شما در اون جای گرفته با معرف دیگری وارد شده عملا حتی یک کلمه هم در موتور ایندکس نمیشه و فقط بازدید کنندگان شما فارسی میبینند! و تنها حسنش همینه و نه چیز بیشتری

بهترین حالت برای استفاده بهینه سئو شده سایتها استفاده از سایتهای با صفحات خروجی html هست که بهترین فرم و حالت پذیرایی رو برای موتورهای ایندکس و بات های جستجو فراهم میکنن
ضمن اینکه علاوه بر عناوین لینک ها عنوان همون صفحه که لینکها رو در بر داره خیلی مهمه

همینها به نظر برای شروع کارتون خیلی سرگرمتون کنه و شاید خیلیهاشو متوجه نشده باشید اما با همین مقدار میتونید عملا خیلی کارهای بهتری یاد بگیرید مخصوصا ساختار بندی صفحات و لینک ها که ساختار بندی صفحات با استفاده از تکنیکهای css یا cascading style sheets بهترین حالت درهم آمیختگی html برای رنک و رتبه بندی در بات های جستجو هست

توضیح مختصر اینکه محتوای شما بالاتر از همه قرار میگیره و لینک ها و سایر موارد در زیر صفحه اما با استفاده از تکنیکهای ظریف css شما درواقع ترکیب سایت رو دلخواه میکنید و بازدید کننده چیزی رو میبینه که شما خواستید و بات جستجو هم چون از اسکرین ریدر screen reader استفاده میکنه و شما ترتیب اونو مشخص کردید همونی رو ایندکس میکنه که شما خواستین

دیگه خسته شدم
اما امیدوارم مفید واقع بشه
موفق باشید
یا علی مدد
 

mehranzand

Member
فقط تنها پستی که این مسئله را درست توضیح داده مطلبی است که به ویکیپدیا
لینک داده شده، و بقیه دوستان با حدس و گمان موارد جالبی رو نوشتند!
 

u3fi

Member
واقعا كه افرادی مثل شما هستن كه انجمن ها رو خراب میكنند (جناب 531531)
آخه به نظر شما 10 تا تك تومان ارزش به هم زدن این بحث قشنگ رو داره . از مدیران خواهش میكنم این پست نامربوط رو حذف كنن . . .
 

jaberjiji

Member
مهمترین کار ثبته نقشه سایت تو گوگله. بعد ثبت تو موتور های جستجو و دارکتوری های مختلف ، متا تگ از همه مهمتره
خیلی راحت میتونی در عرض یک ماه پیج رنگ بگیری. البته اینا نظر شخصی منه، شخصی که همه قبول دارن .
 

joonood.ir

New Member
حالا من چی کار کونم
کلامات کلیدی را وارد کردم همشون درسته ولی تویه گوگل سایتم خوب نمیاد الان تفریبا 6 ماهی میشه؟

دوست من شش ماه که چیزی نیست
سالها طول می کشه تا رتبه سایت بالا بیاد
چند تا اصول اولیه:
  • تبادل لینک کن زییییییییاد خیلی خیلی زیاد به طوری که جاهای زیادی لینک سایت شما نشون داده بشه
  • استفاده از کلمات کلیدی در پایان متن فراموش نشه
  • نقشه سایت هم بسازی بد نیست
  • و...
 

rezashirazi

Member
سئو به این راحتی ها نیست که شما با یکی دو تا پیشنهاد بتونی وضعیت سایتت را بهبود بدی. اگر اینطوری بود که همه همین کار رو میکردن و دیگه هزینه نمی کردند براش. بهتون پیشنهاد میکنم نگاهی به مقالات سئو سایت من بندازید:

آموزش سئو
 

rezashirazi

Member
درود بر شما شیرازی جان.هر گونه جمله و راه حل گفتن برای سئو سایت کاری صد درصد اشتباست.

البته من این رو نگفتم دوست عزیز. مشکلی که وجود داره این هست که علم سئو در ایران به خوبی جا نیفتاده. عده ای فکرمیکنن خیلی راحت هست و اصلا کاری نداره ... عده دیگری هم فکرمیکنن که یک رازی داره که اگه اون را یاد بگیرن دیگه تمومه... در حالیکه سئو مثل خیلی کارهای دیگه متخصص خاص خودش را داره و با یکی دو جمله نمیشه براش راه حل پیدا کرد.

یک نکته ای که من در مطالب قبلی دوستان دیدم این بود که هر کسی از دید خودش به قضیه نگاه میکنه... مثلا یکی از دوستان گفته بود که سئو یعنی نقشه سایت... در حالیکه نقشه سایت فقط برای این هست که به گوگل بگویید سایت شما چه صفحاتی داره. اگر سایتتون نقشه نداشته باشه خود گوگل میاد و صفحاتش را پیدا میکنه. اگر نقشه شما ناقص باشه نه تنها برای سایتتون خوب نیست بلکه ممکنه ایجاد مشکل هم بکنه و نداشتن نقشه بهتر از داشتن نقشه سایت معیوب هست و...

مسئله سئو این هست که گوگل از الگوریتم خودش حفاظت میکنه و منبع موثق نداره و به همین خاطر هر کسی از دید خودش یک نظری میده... اما راه هایی هم هست که با آزمایش و دید علمی به قضیه نگاه کرد و پارامترهای گوگل رو استخراج کرد. کاری که خیلی از موسسات خارجی انجام میدن و در ایران هنوز جا نیفتاده و کسی با این تکنیکها آشنایی نداره.
 

M.U.T

Member
البته من این رو نگفتم دوست عزیز. مشکلی که وجود داره این هست که علم سئو در ایران به خوبی جا نیفتاده. عده ای فکرمیکنن خیلی راحت هست و اصلا کاری نداره ... عده دیگری هم فکرمیکنن که یک رازی داره که اگه اون را یاد بگیرن دیگه تمومه... در حالیکه سئو مثل خیلی کارهای دیگه متخصص خاص خودش را داره و با یکی دو جمله نمیشه براش راه حل پیدا کرد.

یک نکته ای که من در مطالب قبلی دوستان دیدم این بود که هر کسی از دید خودش به قضیه نگاه میکنه... مثلا یکی از دوستان گفته بود که سئو یعنی نقشه سایت... در حالیکه نقشه سایت فقط برای این هست که به گوگل بگویید سایت شما چه صفحاتی داره. اگر سایتتون نقشه نداشته باشه خود گوگل میاد و صفحاتش را پیدا میکنه. اگر نقشه شما ناقص باشه نه تنها برای سایتتون خوب نیست بلکه ممکنه ایجاد مشکل هم بکنه و نداشتن نقشه بهتر از داشتن نقشه سایت معیوب هست و...

مسئله سئو این هست که گوگل از الگوریتم خودش حفاظت میکنه و منبع موثق نداره و به همین خاطر هر کسی از دید خودش یک نظری میده... اما راه هایی هم هست که با آزمایش و دید علمی به قضیه نگاه کرد و پارامترهای گوگل رو استخراج کرد. کاری که خیلی از موسسات خارجی انجام میدن و در ایران هنوز جا نیفتاده و کسی با این تکنیکها آشنایی نداره.
داداش من چی اینو نگفتی؟منم همین رو گفتم دیگه که سئو یه جمله و یه راه حل نیست.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا