چند سوال در مورد .net framework

سلام
چند تا سوال در مورد .net frame work داشتم ببخشيد چون فكر مي كنم جواباي كوتاه دارند يه جا مطرح مي كنم هركدومش رو بتونيد بهم جواب بديد ممنون مي شم:

1) اين تعريف از .net framework درسته؟ چيزي هست كه من چند تا تعريف رو كه از اطراف شنيده بودم با هم تلفيق كردم

بسته اي شامل مجموعه اي از كلاس هاي آماده و از قبل نوشته شده مي باشد كه ما مي توانيم آنها را در برنامه هايي كه مي نويسيم وارد كرده و اجرا كنيم.

آيا اين تعريف درسته؟ چيزي به نظرتون مي رسه كه بتونه تكميلش كنه؟

2) چرا به .net framework كتابخانه گفته مي شود؟

3) Component چيست و تفاوت آن با كلاس هاي موجود در .net framework چيست؟

4) كلاس هاي موجود در .net framework به چه زباني نوشته شده اند؟

5) و آيا برنامه هايي كه به زبان هاي مختلف مثل c# يا VB‌نوشته مي شوند هر دو مي توانند از كلاس هاي يكساني استفاده نمايند ؟ مثلا هر دو از كلاس مشخصي به نام A مي توانند استفاده نمايند؟
آيا اين قابليت با تبديلات IL و CLR حاصل مي شود؟

6) منظور از تكنولوژي .net ِ همون قابليت به كار بردن چند زبان تحت يك پرو‍ژه هستش؟ عنايت داريد كه يه تعريف .net framework داريم و يه اصطلاح كه گفته ميشه تكنولوژي. Net فكر مي كنم يه مقدار توي تعريف با هم فرق دارند درسته؟

ممنونم :cool::oops:
 
خواهشا بي پاسخ نگذاريد جواب اين سوالات خيلي برام مهمه

حتي اگر همه اش وقت گيره اونهايي كه بيشتر راه دستتون هست.... گرچه همش مهمه برام

ممنون
 

iPazooki

New Member
net.

net framework. یک تکنولوژای است که شرکت ماکروسافت برای متحد و هماهنگ کردن بین برنامه های پلتفروم ویندوز ایجاد کرده است .:wink:
در net framwork. دیگه برنامه نویس ها نیاز ندارند که تمامی کدهای برنامه خودشونو از اول بنویسن و می تونند از برنامه های نوشته شده توسط دیگر برنامه نویس ها استفاده کنند . net framwork. زمانی قدرت واقعی خودشو نشون می ده که یک کار بزرگ پروژه ای رو بخواهی با یک گروه از برنامه نویسان انجام بدی ، می بینی که به سادگی می تونید گروه بندی شید و هرکدومتون رو یک لایه از برنامه کار کنید .
از جمله ویژگی های دیگه net framwork. اینه که می شه از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کرد ، یعنی بخاطر وجود CLR اصلا مهم نیست که شما با چه زبانی از زبان های net. برنامه می نویسید ، اما نکته ای اینجا باید بهش اشاره کنم اینه که نمی شه تو یک کلاس از دوتا زبان برنامه نویسی مختلف استفاده کرد و باید کلاس های مختلفی برای این کار ایجاد کنیم و بعدش یک جوری به CLR بفهمونیم که هر کلاس به چه زبانیه که این کارو می شه در وب با دستکاری web.config انجام داد .
یادت باشه که net. فقط مجموعه ای از کتابخانه ها ای با زبان های مختلف نیست و درواقع یکی از قابلیت هایی که این تکنولوژی بوجود می اورد همین قابلیت استفاده از چندین کتاب خانه متفاوت است .
اما درکل راجعبه چیزی سوال کرده که توضیح مفصلش خارج از حوصله منه ، امید وارم که تونسته باشم تا حدودی کمکت کنم :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا