چند سوال در مورد تکنیک های به کار رفته در فیلم ها

.:BEHNAM:.

Active Member
سلام اگه کسی جواب سوال ها رو بلده لطفا کمک کنه .

1- توی فیلم هایی مثل گارفیلد یا الوین و سنجاب ها چطوری گربه یا سنجاب رو به صورت انیمیشن با فیلم تلفیق می کنند . تا اینجاش که یک فیلم از یک فرد می گیرند و مثلا فرد نگاه زمین می کنه و با زمین صحبت می کنه یا با عصبانیت با زمین صحبت می کنه و بعد روی همون نقطه یک گربه ی تری دی اضافه می کنند این درست ولی قسمت هایی که مثلا گربه یا سنجاب روی بدن فرد میره و همین طور که روی بدنش میره لباس فرد هم تکون می خوره یا می تونه اشیای اطراف و تکون بده روی گردن و صورت فرد بره اینا چطوریه ؟!

2- با توجه به سوال بالا با چه نرم افزاری میشه فیلم و با انیمیشن ترکیب کرد ؟! انیمیشن مثلا حرکت یک سگ باید به صورت ترانسپرت شده باشه ؟! این عمل چطوری انجام میشه مثلا ما یک مکعب توی تری دی مکس داریم اون رو حرکتش می دیم حالا یک فیلم داریم از یک صحنه چطوری میتونیم این مکعب رو به صورت طبیعی در فیلم بزاریم منظورم از طبیعی اینه که توی صحنه باشه حالا به کنار از نورپردازیش و رندر و تکسچر و ... که باعث طبیعی تر شدن کار میشه .


3- جلوه های ویژه ی فیلم هایی مثل منطقه 9 یا اواتار با چه نرم افزار هایی درست میشه ؟! منظورم از جلوه های ویژه
صحنه های انفجار و ... نیست منظورم موجودات فضایی مثلا توی منطقه ی 9 یا بعضی از تبلیغ های بازرگانی که یک حیوان یا موحود فضایی توی یک خیابون میره و ... . ؟!

4- تکنیکی که مثلا برای فیلم منطقه 9 به جای موجودات فضایی یک فرد با لباس ابی (به صورت نیمه نه کامل) می پوشه و بعد به بدن فرد موجود فضایی رو اضافه می کنند چیه ؟!
 

30min

Banned
منم یک سئوال دارم در ادامه سئوالات بهنام که میخوام بدونم .
در فیلم بنجامین یا همین Avatar میان و تغییراتی روی چهره رو به صورت 3d یا به هر صورتی کامپیوتری ایجاد میکنن و بر روی صورت یا سایر قسمت ها کار میکنن که در بنجامین باتن فوق العاده بود به نطرم .
داستانش چی بید ؟!
 

sharktech

کاربر فعال
اولا باید بگم که ساختن اینا اصلا ساده نیست و باید خیلی روشون کار بشه و چند نفر متخصص توی چندین زمینه گرافیکی اینا رو میسازن و مهمتر از اینا کارگردان و راهنمای ایناست.

1- خوب یکی که به راحتی میتونه یه گربه یا هر حیوانه دیگه ای رو توسط cg بسازه, پس براش فرقی نمیکنه که لباس رو هم با همین روش بسازه و روی فیلم گرفته شده کامپوزیت کنه.

2- خوب نرم افزار برای این کار زیاده مثل : After effect , Combustion, nuke و غیره حتی بعضی از صحنه ها رو میشه با خود نرم افزار 3d هم ساخت, یعنی فیلم رو میارن تو نرم افزار و همراه با انیمیشن رندر میگیرن.

البته در بحث ادغام فیلم و انیمیشن یکی از مهمترین مساله ها مچ کردن یا همون ترکینگ هست که نرم افزار خاص خودشو داره و باید هنگام فیلم برداری به یه سری نکات توجه کنن و یه سری نقاط رنگی هم موقع فیلم برداری در صحنه فیلم برداری میزارن تا در موقع کامپوزشن کارشون راحت باشه.

3- اینم همون بحث سواله دومه

4- راستش حیف شد من این فیلم رو ندیدم :cry:

البته من خودمم خیلی نمیدونم و اینا رو هم در پشت صحنه بعضی از فیلم ها دیدم.
 
آخرین ویرایش:

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام اگه کسی جواب سوال ها رو بلده لطفا کمک کنه .

1- توی فیلم هایی مثل گارفیلد یا الوین و سنجاب ها چطوری گربه یا سنجاب رو به صورت انیمیشن با فیلم تلفیق می کنند . تا اینجاش که یک فیلم از یک فرد می گیرند و مثلا فرد نگاه زمین می کنه و با زمین صحبت می کنه یا با عصبانیت با زمین صحبت می کنه و بعد روی همون نقطه یک گربه ی تری دی اضافه می کنند این درست ولی قسمت هایی که مثلا گربه یا سنجاب روی بدن فرد میره و همین طور که روی بدنش میره لباس فرد هم تکون می خوره یا می تونه اشیای اطراف و تکون بده روی گردن و صورت فرد بره اینا چطوریه ؟!

2- با توجه به سوال بالا با چه نرم افزاری میشه فیلم و با انیمیشن ترکیب کرد ؟! انیمیشن مثلا حرکت یک سگ باید به صورت ترانسپرت شده باشه ؟! این عمل چطوری انجام میشه مثلا ما یک مکعب توی تری دی مکس داریم اون رو حرکتش می دیم حالا یک فیلم داریم از یک صحنه چطوری میتونیم این مکعب رو به صورت طبیعی در فیلم بزاریم منظورم از طبیعی اینه که توی صحنه باشه حالا به کنار از نورپردازیش و رندر و تکسچر و ... که باعث طبیعی تر شدن کار میشه .


3- جلوه های ویژه ی فیلم هایی مثل منطقه 9 یا اواتار با چه نرم افزار هایی درست میشه ؟! منظورم از جلوه های ویژه
صحنه های انفجار و ... نیست منظورم موجودات فضایی مثلا توی منطقه ی 9 یا بعضی از تبلیغ های بازرگانی که یک حیوان یا موحود فضایی توی یک خیابون میره و ... . ؟!

4- تکنیکی که مثلا برای فیلم منطقه 9 به جای موجودات فضایی یک فرد با لباس ابی (به صورت نیمه نه کامل) می پوشه و بعد به بدن فرد موجود فضایی رو اضافه می کنند چیه ؟!

سلام به همه...
1-یه مجموعه هست به اسم Hollywood Camera Work : Visual FX For Directors که مسائل خیلی زیادی از جمله همین رو توضیح میده که مثلا میخوایم یه فرد 3D یه آدم واقعی رو هل بده ، طرف ته بازیگرم که باشه نمیتونه حرکت هل داده شدن رو شبیه سازی کنه ، برای این جور کارها راه کم دردسرش اینه که اون فرد رو مثلا با یه چوب یا همچین چیزی هل میدن ، بعد اون 3D رو که جایگزین میکنن روی چوب قرار میگیره و دیده نمیشه ، اگه هم دیده شد ، باید با Rotoscoping حذف شه یه راه دیگش هم اینه که اون فرد لباس کاملا سبز بپوشه و حرکت رو شبیه سازی کنه و بعد با تکنیک کروماکی حذف شه....

2- نرم افزارهای زیادی هستن که برای اینکار (کامپوزیت کردن) ساخته شدن مثل Adobe After Effects , Nuke , Fusion ,Combustion و... که من خودم به شخصه After Effects رو ترجیح میدم ، البته بعضی ها هم با Fusion به خاطر سیستم گره ایش کارمیکنن.... راجع به سگ هم بله ، اگه صحنه توش حرکت باشه ، باید توش یه سری نشانه یا به اصطلاح Marker بذارن ( البته تو بیشتر مواقع با توجه به محیط طبیعی نشانه پیدا میشه ، ولی تو بعضی جاها مثل زمین چمن یه دست نیاز هست) بعد حرکت دوربین رو با استفاده از Matchmoving استخراج کرد و به دوربین برنامه 3D داد که حرکت انیمشین با حرکت فیلم یکی باشه ، بعد با حالت Transparent رندر گرفت و وارد نرم افزار Compositor کرد و با یه سری تغییرات تو رنگ انیمشین رو با صحنه جور کرد... برای طبیعی شدن هم باید به صحنه دقت کرد که چطور نوری داره و کجاها این نور عوض می شه و....

3- همونطور که بالا گفتم با نرم افزار های زیادی میشه این جور کارها رو ساخت ، از برنامه های سه بعدی میشه به 3D Max , Maya , Cinema 4D , Vue ,Soft Image و.... و برای ترکیب هم که تو بالا گفتم....

4- من فیلم منطقه 9 رو ندیدم، ولی فکر نکنم چیز جدایی از چیزی که گفتم باشه ، مثلا اگه بخوان نصف آدم فضایی باشه ، نصف آدم از یه آدم با لباس نصفه کروماکی فیلم میگیرن و دوباره حرکت دوربین و استخراج میکنن و مدل سازی و درآوردن حرکت های آدم فضایی رو انجام میدن و آدم فضایی رو به بدن متصل میکنن. البته به این سادگی ها هم که من گفتم نیستااا:green:

منم یک سئوال دارم در ادامه سئوالات بهنام که میخوام بدونم .
در فیلم بنجامین یا همین Avatar میان و تغییراتی روی چهره رو به صورت 3d یا به هر صورتی کامپیوتری ایجاد میکنن و بر روی صورت یا سایر قسمت ها کار میکنن که در بنجامین باتن فوق العاده بود به نطرم .
داستانش چی بید ؟!

راجع به سوال شما هم من کلا تلوزیون نمیبینم ولی یه روز داشتم رد میشدم تو خونه ، دیدم داره Making of بنجامین باتن رو میذاره و فقط یه تیکش رو دیدم که طرف رو گریم کرده بودن و بازی میکرد ولی یه تیکه پیشونیش رو که میخواستن با برنامه 3D تغییرات توش ایجاد کنن رو کروماکی با Marker گذاشته بودن که دوباره مراحل بالا رو برن تو کارش:cool:البته بدون کروماکی هم میشه مثلا صورت یه نفر رو زخم کرد با مثلا یه پیچ گوشتی تو لپش باشه:lol: باید رو صورت طرف Marker بذارین ، بعد دوباره حرکت رو استخراج کنید و به 3D بدید و Composite کنید.

امیدوارم جواب سوالاتتون رو گرفته باشین:rose:
موفق باشید:oops:
 

wild-mans

Member
سلام به دوستان
پیرو مباحثی که آقا رضا توضیح دادن باید بگم در اکثر استودیو های حرفه ای مثل استدیویی که هالک رو ساختن یه کسی مثل خود کارگردان یه لباس کاملا چسبون:snap: رو میپوشه که بهش یکسری سنسور وصله اون سنسور ها عمل تراکینگ رو ثبت میکنن بعد با یکسری نرم افزار که من نفهمیدن چین اون نقطه ها رو میگیرن بعد یه مدل سگ رو با یکسری نقطه طراحی میکنن بعدحرکت نقاط رو وصل میکنن به حرکت بازیگر بعد یه حت حرکت تقریبی در میارن بعد خطاهای بازیگر رو با یکسری مجموعه های مخصوص نرم افزاری اصلاح میکنن و طبیعی میکنن بعدش یه مدل رو طراحی میکنن و می اندازن روی این نقاط و دوباره همون قضیه رو ادامه میدن بعد از مدت زیادی میشه همون که می خواستن .
یا حق
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
همش که گفتند

اقا رضا کامل توضیح داده ولی به این سادگی ها نیست

کل این کار ها با هر نرم افزاری می تونی بسازی فیلم منطقه 9 خیلی تعریفش شنیدم برای همچین صحنه های بستگی به بودجه فیلم داره خیلی وقت ها کل کار سه بعدی شما اصلاً متوجه نمیشید زاحل های دیگه هم هست که یک سری به اونها اشاره شد

در مورد بنجامین هم اونجا که صورت برات پیر کردند با نرم افزار اینکار کردند نه گریم و بعد مچ مو اضافه شده

در مورد نرم افزارها هم معمولاً برای فیلم های در این ابعاد نرم افزار های خاصی را ایجاد میکنندمثل نرم افزارMassive که برای ارباب حلقه ها ساخته شد و بعد هم اومد تو دنیای 3d
 

جدیدترین ارسال ها

بالا